Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door esther
#3128
Hieronder even wat mijn hondje op dit moment krijgen...

Zaterdag krijg ik eindelijk mijn vriezer en mijn keukenmachine (waar ik heeeeel lang om heb moeten zeuren) ga dus druk op zoek naar adresjes... Ho eik het nu doe, ik ik iig niet blijven doen...

Ze krijgen nu...

Scooby (de golden) moet afvallen en krijgt nu voor een hond van 35 kilo te eten...

Hij krijgt ;

Maandag, Dinsdag = totaal per dag --> 7 schijven rodi compleet, met beetje lijnzaadolie

Woensdag = vuile pens (700 gram, wel uit dierenwinkel (nog) met een eitje of een beetje biogarde

Donderdag, Vrijdag = zelfde als maandag en dinsdag

Zaterdag = Hart (licht de kook eroverheen nog) met ook weer een eitje, biogarde, aardappeltje of als er een beetje groente over is

Hij verdraagd alles heel goed, ontlasting is mooi en zelfs zijn huis is al een stuk mooier en schoner.

Op zondag hebben we of een vaste dag...

Ginger weegt 10 kilo (net aan) en moet juist aan komen...

Ik geef haar voor 12 kilo te eten.

Ze krijgt hetzelfde maar dan andere hoeveelheden. Ze heeft iets meer moeite gehad met de overgang maar het gaat nu ook goed. Daarnaast krijgt zij een boterham of een beetje rijst erdoor....

Dits is niet het menu wat ik lang aan wil gaan houden...tis meer de overgang... Ik wil het liesft zo snel mogelijk voor het grootste gedeelte van de rodi af, maar jammer genoeg is er hier iets anders te vekrijgen....
Door Lizzy
#3129
Hoi Esther, op zich klinkt het mij hartstikke goed zeg! Ik vraag me alleen af waarom je het hart kookt? Is het runder of lams-hart? Dat hoef je niet te koken hoor, dat kan rauw gegeven worden!

Aangezien Rodi al vrij veel orgaanvlees bevat en je de twee zelfsamengestelde maaltijden ook met orgaanvlees geeft, zou je ook kunnen overwegen om op 1 of 2 van deze dagen juist iets anders te geven als orgaanvlees. Ik denk dan aan spiervlees of vis. Is dat een idee?

Groetjes, Lizzy
Door esther
#3130
Ja ik wil langzamerhand ook echt meer dingen gaan geven. Mijn honden hebben nog nooit wat anders gekregen als dit dus vind het ook nog wel een beetje eng  :-[

Deze week ga ik dit nog geven en volgende week gaan we ook andere spullen in slaan. We gaan naar makro toe en ik ga dan ook vis e.d kopen. We eten vanaaf zelf runder gehakt dus ik denk dat ik maar een paar bolletje voor hun draai ook....

Oww vin dhet nog wel eng hoor hihi
Door moniek
#3131
<<Hij verdraagd alles heel goed, ontlasting is mooi en zelfs zijn huis is al een stuk mooier en schoner>>


Wauw zeg, zelfs je huis wordt er schoner van. Kdenk dak ook maar ga barfen ;D ;D
Laatst gewijzigd door moniek op wo 24 sep 2003, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door esther
#3134
Ik heb ze vandaag voor het eerst een zuivelprtje geven. Gewoon als extraatje eigenlijk...

Ik heb een mengsel gemaakt van...

Biogarde, huttekase (of hoe schrijf je het), een eitje, visolie (extra) kapsule en biergist... ze vonden het heerlijk en slurpte het zo op  ;D

ow ken niet wachten totdat de vriezer er zaterdag is  ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door