Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3131877
Ik ben zooooooooooooooo trots!!!!!!!!!!!!!

Ik heb Oscar zijn rug gewassen. Hij verhaarde daar zo erg en aangezien steeds weer borstelen het alleen maar erger maakt, was een bad toch eigenlijk wel de beste oplossing. Maar ja, hoe ga ik dat aanpakken met mijn Stinkertje?

Nou, gewoon, op een avond er genoeg van hebben, hem op mijn ligbedje installeren en inzepen. En dan maar hopen dat uitspoelen ook lukt  ;D En dat lukte, nog vrij eenvoudig ook. Het grootste probleem dat we hadden was dat ie niet van een nat lijf houdt en zichzelf dan direct gaat wassen. Dus hij heeft wel wat shampoo binnen gekregen.

Afbeelding

Nu heeft ie coupe orkaan-windkracht-15

Afbeelding
Door Borke
#3131922
Wat een heerlijke overwinning - weer een klein stapje verder.
Je kunt trotst zijn op het vertrouwen dat julie samen hebben opgebouwd!
Nu maar hopen dat hij niet snel in de poep gaat liggen rollen  ;) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3131953
Borke schreef: Wat een heerlijke overwinning - weer een klein stapje verder.
Je kunt trotst zijn op het vertrouwen dat julie samen hebben opgebouwd!
Nu maar hopen dat hij niet snel in de poep gaat liggen rollen  ;) :biggrin2:
Hij heeft smetvrees, dus dat zal wel loslopen  ;)

Ik ervaar dit als een enorme stap! Vorig jaar heb ik hem al eens willen wassen en zei de GT dat ik dat echt nog niet moest doen. Dat kon toen ook echt nog niet, het vertrouwen was nog te onstabiel. En nu lukt het gewoon! Beetje anders dan anders, maar het lukt en ik heb er in totaal 3 emmers water overheen gespoeld he!

Het enige wat niet gelukt is met de training is prikken en soms heb ik daardoor het idee dat het mislukt is. Maar als ik dan zie dat dit nu gewoon kan, dan weet ik waar ik voor gedaan heb!
Door inni
#3131966
Schitterend, daarvan krijg ik kippenvel........geniet van jullie nog sterkere band
Gebruikersavatar
Door Hope
#3131973
Kaela schreef: Hij heeft smetvrees, dus dat zal wel loslopen  ;)

Ik ervaar dit als een enorme stap! Vorig jaar heb ik hem al eens willen wassen en zei de GT dat ik dat echt nog niet moest doen. Dat kon toen ook echt nog niet, het vertrouwen was nog te onstabiel. En nu lukt het gewoon! Beetje anders dan anders, maar het lukt en ik heb er in totaal 3 emmers water overheen gespoeld he!

Het enige wat niet gelukt is met de training is prikken en soms heb ik daardoor het idee dat het mislukt is. Maar als ik dan zie dat dit nu gewoon kan, dan weet ik waar ik voor gedaan heb!
Het is niet mislukt, het is gewoon nog niet gelukt!

Stoere Oscar! Knap van jullie!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3131981
Hope schreef: Het is niet mislukt, het is gewoon nog niet gelukt!

Stoere Oscar! Knap van jullie!
+1!!

Ik vind het ontzettend knap wat jullie allemaal kunnen!! En dat prikken komt vanzelf wel  ;)
Door Mowgli
#3132041
Fijn zo'n opsteker!
Vorig jaar lukte het wassen nog niet, en nu een jaar verder was het geen probleem. Dus het prikken gaat ook goedkomen  :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3132340
Hope schreef: Het is niet mislukt, het is gewoon nog niet gelukt!

Stoere Oscar! Knap van jullie!
Ja dat is een betere manier om er naar te kijken! Alleen bij prikken ben ik de beperkende factor geworden en ik vind hondje-trainen makkelijker dan mezelf-trainen...

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties! Coupe orkaan is inmiddels weer gefatsoeneerd tot coupe storm  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3132345
Kaela schreef: Ja dat is een betere manier om er naar te kijken! Alleen bij prikken ben ik de beperkende factor geworden en ik vind hondje-trainen makkelijker dan mezelf-trainen...

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties! Coupe orkaan is inmiddels weer gefatsoeneerd tot coupe storm  :biggrin2:
Soms is het de baas die de beperkende factor is, maar vergeet niet het is een konstante wisselwerking op elkaar, je doet 2 stappen naar voren en soms 1 achteruit. Soms moet je je weg verlaten en een ander pad kiezen om er toch te komen.
Kijk niet waar je  nog niet bent, je hebt geen makkelijke hond, menigeen zou al afgehaakt zijn, dus wees trots op wat jullie al bereikt hebben, soms ieniemienie dingetjes die je haast zou vergeten, soms een enorme sprong zoals nu met het wassen. En kijk 3 !! emmers heb je over hem heen mogen doen, hij is niet na 1 emmer gaan flippen, 3 !! emmers, wellicht nog tussen door moeten vullen, super voor je kanjer(en jou natuurlijk ook) dat je dit hebt kunnen bereiken en doen.

Toevallig zag ik gisteren deze hondendouche, misschien is dit een idee? Kan je natuurlijk eerst droog oefenen, en zo iedere keer een stap verder(ik zeg misschien wel iets heel doms hoor, geen idee of het wat kan zijn)
http://videos.komando.com/watch/8223/ki ... me-changer

Je schrijft over zijn coupe orkaan, hoe was jouw coupe aan het end?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door