Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door deja
#3131413
Ik zie op facebook aldoor bereichten voorbij gaan dat ijsjes voor honden heel wat narigheid kunnen geven, weet iemand daar een antwoord op, ze hebben het zelfs over een maagkanteling.
Door Suzanne
#3131419
deja schreef: Ik zie op facebook aldoor bereichten voorbij gaan dat ijsjes voor honden heel wat narigheid kunnen geven, weet iemand daar een antwoord op, ze hebben het zelfs over een maagkanteling.
Ik vind het link als de buitentemperatuur zo hoog is als nu. Ik geef wel ijsjes af en toe maar als het zo tussen de 20-25 graden is. Het afkoelen vna het lichaam gaat te snel en ik heb recent nog gelezen (maar niet gecontroleerd) dat er idd een hond een maagkanteling kreeg van te koud drinken.

Dus; ik hou het op "dan maar te voorzichtig" en geef met dit weer geen ijsje of ijskoud water. Wel vers water, wel koel water maar niet "uit de koelkast".

Suzanne
Door Lil
#3131455
Ja, hier veel narigheid van ijs, bevroren kongs etc.
Eentje krijgt giga diarree ervan met bloed erdoor. Al jaren, dus die krijgt ook al jaren niets dat bevroren is.
Door Tanna
#3131457
Ik heb het ooit geprobeerd met een zelfgemaakt ijsje in een kong. Mijn hond testte het eens en heeft toen gewacht tot het gesmolten was, dat beviel beter! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3131515
Ik maak ook ijsjes in de Kong en dat gaat echt niet snel naar binnen.
Het is wat anders natuurlijk als je het in een plastic bekertje maakt, dat kapot knipt als het bevroren is en dan aan je hond geeft.
De meeste zullen hap, slik weg doen.
Tanna schreef: Ik heb het ooit geprobeerd met een zelfgemaakt ijsje in een kong. Mijn hond testte het eens en heeft toen gewacht tot het gesmolten was, dat beviel beter! :biggrin2:
Haha, heel slim.
Door Parelridder
#3131527
Ik heb tijdens vakantie (november, op waddeneiland, dus geen ijs-behoefte :biggrin2:) eens een vakantiehuisje met open keuken gehuurd. Onnadenkend - thuis heb ik geen open keuken - zette ik de mee gebrachte plakken DARF KVV in een bak op het aanrecht, om te ontdooien. Toen ik de kamer even verlaten had, trof ik bij terugkomst en lege bak aan... Alle plakken DARF (ca. anderhalve kilo) als sneeuw voor de zon verdwenen ??? Ik hield mijn hart vast, met in gedachten idd angst voor maagkanteling of in gunstiger geval, diarree :(
Gelukkig helemaal niets van dat al en aangezien mij onbekend was wie er al dan niet gegeten had, beiden beweerden nog honger te hebben :whistling: hebben ze 's avonds toch nog een maaltijd gekregen. Het duurde tot de volgende ochtend voor duidelijk was dat de dames de buit eerlijk gedeeld hadden, want ze hadden beiden een overdaad aan ontlasting.
Met deze hete dagen denk ik daar aan terug: een 'DARF ijsje' :coolsmiley: Maar hoewel het probleemloos is verlopen en ik er dus achteraf erg om heb kunnen lachen, gaan ze het absoluut niet krijgen. We hebben mazzel gehad die keer, maar ik denk dat het desondanks een volgende keer heel anders zou kunnen lopen.
Hier staat en badje koel water, om in te staan/liggen. We doen er 'snoep happen' in, zodat ze ook hun koppie helemaal onder steken en nog natte na-zoek-spelletjes spelen gedurende de dag. we spelen met de tuinslang, er is een koele zandbak en een paar natte kleden in de schaduw. We wandelen & zwemmen voor dag en dauw, rusten zo lang het heet is. Dat soort dingen is hier eigenlijk voldoende om ze op en prettige manier voldoende koeling te geven.
Door charmed
#3131542
Dan geef ik ze nog liever gewoon een roomijs ijsje dat vinden ze heel lekker (ze mogen delen omdat ze niet zo groot zijn) en ze zitten er dan helemaal onder.. Ik hou niet van die bevroren stukken ijs. Ik zie er eentje rondkomen met brokken en water en zo'n dentastix erin en eentje met vleesblokjes in water en een pensstaafje erin, beiden ga ik hier niet maken, want te koud is zeker niet goed voor honden met deze hitte. Een roomijsje vinden ze ook veel lekkerder ;) Verder kan je ze altijd nog Hutenkase geven, lekker koel uit de koelkast, vinden ze ook lekker (die zonder zout van Danone) die gebruik ik ook voor Prudence levenbesparend dieet! ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3131545
Ik leg gewoon wat ingevroren bouillon-blokjes (in ijsblokvormpjes ingevroren zelfgetrokken bouillon dus) in een bakje met wat water.  Ze kunnen dan geen ijs binnen krijgen, maar wel wat frisser water (evt natte poten  :biggrin2:)  en het zet aan tot drinken.  Dat lijkt mij het effectiefst en niet gevaarlijk.
Dat is wel voor de katten (die hebben zowiezo geen last van maagtorsie's ed), misschien dat honden de brokjes dan wel in zijn geheel opeten...  ::)

Af en toe krijgen ze wel eens een stukjes witvis of een garnaalkopje of zo diepgevroren. Dan schuiven ze het doorgaans een tijdje over de vloer zodat het half ontdooit is voor het binnengaat en het is maar een heel klein stukje.  Gewoon even een pleziertje, maar dat helpt niet echt om af te koelen.
Door smulpaap
#3131549
charmed schreef: Dan geef ik ze nog liever gewoon een roomijs ijsje dat vinden ze heel lekker (ze mogen delen omdat ze niet zo groot zijn) en ze zitten er dan helemaal onder.. Ik hou niet van die bevroren stukken ijs. Ik zie er eentje rondkomen met brokken en water en zo'n dentastix erin en eentje met vleesblokjes in water en een pensstaafje erin, beiden ga ik hier niet maken, want te koud is zeker niet goed voor honden met deze hitte. Een roomijsje vinden ze ook veel lekkerder ;) Verder kan je ze altijd nog Hutenkase geven, lekker koel uit de koelkast, vinden ze ook lekker (die zonder zout van Danone) die gebruik ik ook voor Prudence levenbesparend dieet! ;)


je bedoelt dit overheerlijke ijsje  ::)

Afbeelding
Door charmed
#3131552
Ja die bedoel ik, mijn honden mogen geen brokjes en dentastix (en daarbij voor mijn honden zijn ze ook veel te groot (vind ik) ;)
smulpaap schreef:

je bedoelt dit overheerlijke ijsje  ::)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3131554
Zijn dat nou brokken??  :o
Ik dacht eerst dat het keien waren...  Dacht: wat heeft het nu voor zin een dentastix in een bakje met keien rechtop te zetten...  ::)  8)
Door Lil
#3131560
pearlsofpassion schreef: Zijn dat nou brokken??  :o
Ik dacht eerst dat het keien waren...  Dacht: wat heeft het nu voor zin een dentastix in een bakje met keien rechtop te zetten...  ::)  8)
Van die hele "gezonde" die in water hele grote sponsjes worden. Rara waar komt de maagkanteling vandaan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door