Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#313119
Sophie is sinds dinsdag loops... Dat het eraan zat te komen merkte ik doordat ze plotsklaps overal een plasje moest achterlaten...en ja hoor...de volgende dag was het raak.
Ted heeft dat ook wel, dat ze op haar 'hoogtijdagen' meer plast...in ieder geval bij interessante bomen en snuffelstukjes.
Nu plast Sophie vanaf dag 1 dus mega-veel, of nou plassen...ze drupt. Aan het begin van de wandeling doet ze een grote plas, vervolgens vrolijk een aantal 'sproeiplasjes' op interessante stukjes, maar het lijkt wel alsof ze naarmate we langer wandelen, steeds sneller op elkaar een drup wil neerplanten..en de drupjes komen ook steeds moeilijker... Vanmiddag op de uitlaatronde weer... Eerst een serieuze plas, vervolgens heel af en toe een plas over de plas van Ted, een spuitje over een reuenplasje... Maar op het laatst ging ze echt, niet overdreven, om de 10 meter zitten... De plas was op, dus het duurde steeds langer voor ze weer verder wilde. Wat mij ook opviel was dat ze in het begin van de wandeling nog met haar 'muts' boven de grond hing, op het einde van de wandeling zat ze, in de plasstand, gewoon bovenop haar muts. Net alsof ze, bij gebrek aan plas, dan maar even wilde stempelen. Op het laatst bleef ze ook bijna 10 seconde per drup zitten...

Klinkt dit iemand bekend in de oren als een typisch loopsheidverschijnsel? Ze doet het namelijk niet in huis... Of zou het toch een blaasontsteking kunnen zijn?
Door geer
#313135
java schreef: Ze zet haar sporen uit voor de reuen....kunnen de heren haar via druppeltje na druppeltje volgen...
en ruiken waneer ze dekrijp is...
Mja, dat dacht ik ook in eerste instantie. En bepaalde plasjes zijn echt 'gericht'...maar naarmate de wandeling vordert, gaat ze steeds vaker zitten en duurt het ook veel langer voor ze weer opstaat. Alsof ze zit te persen op een drupje. Dat zou nog steeds kunnen komen doordat ze perse een geurtje achter wil laten, maar toch... Zou het niet kunnen dat ze door dat vele geplas een (beginnend) blaasontsteking heeft opgelopen? En dat ze daar last van krijgt zodra ze gaat plassen, dus zodra we naar buiten gaan? Alleen...binnen doet ze het helemaal niet...da's dan wel weer vreemd...

Heb haar al Vit. C en Cranberry gegeven...
Door Connys
#313152
het is wel zo met blaasontsteking, als ze buiten mogen plassen en ze hebben een keer geplast, krijgen ze naarmate ze lopen steeds drang en doen dan steeds kleine plasjes ontzettend veel, maar als dan weer binnen waren en gingen liggen, trok die drang weer weg, daarom doen ze het binnen niet, maar ze lieten dan wel merken dat ze meer naar buiten wilden, het kan het allebei zijn, ik heb dat zo erg met loopsheid nooit gehad met ze, maar ik zou voor de zekerheid plas opvangen en naar de da.
Door geer
#313164
Ik ga morgen inderdaad maar eens de pollepel mee uit wandelen nemen, dan neem ik het dinsdag mee naar mijn werk...

Maar tot die tijd, kan ik het beste Vit. C en Cranberry blijven geven? En hoe veel?
Door geer
#314364
Nou...geen enkel spoor van een blaasontsteking of gruis te vinden... Hooguit een paar schitterende zandkristallen die ik van de stoep had opgezogen ;D

Soof is dus gewoon mega-loops... De score op de heenweg van auto naar werk (hooguit een km.) was 24 plasjes, terugweg 19... We doen wel lang nu over zo'n kippe-eindje zeg ::)...
Laatst gewijzigd door geer op di 03 mei 2005, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#314504
geer schreef: Nou...geen enkel spoor van een blaasontsteking of gruis te vinden... Hooguit een paar schitterende zandkristallen die ik van de stoep had opgezogen ;D

Soof is dus gewoon mega-loops... De score op de heenweg van auto naar werk (hooguit een km.) was 24 plasjes, terugweg 19... We doen wel lang nu over zo'n kippe-eindje zeg ::)...
Eeeeeh, zo meegaand ben ik niet hoor :-\ Ook al zijn ze megaloops, dat plassen hoeft niet op zo'n manier. Dat wordt alleen maar erger, als je er aan toegeeft! Dat ze vaker plast, ok, maar dit vind ik niet acceptabel.
Door geer
#314561
Mja, ze gaat gewoon zitten 'in de loop', kan je doorlopen, maar dan loop ik een zittende piesende hond te strotten... en dat staat ook weer zo lullig...
Door Peet
#314580
geer schreef:... De score op de heenweg van auto naar werk (hooguit een km.) was 24 plasjes, terugweg 19... We doen wel lang nu over zo'n kippe-eindje zeg ::)...
Hahaha....alsof je een reu hebt dus... 8)
Door geer
#314585
Peet schreef: Hahaha....alsof je een reu hebt dus... 8)
Zoiets ja! Overigens is Sophie trouwens 'hitsiger' dan de meeste reutjes die op haar afkomen. Gister rende een grote Weimaraner-reu nog keihard weg omdat hij letterlijk werd besprongen door een loopse Sophie

"Hoooowwwww, dan maar geen sex!" zag je hem denken ;D ;D
Laatst gewijzigd door geer op wo 04 mei 2005, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#314590
Wat een sufferd zeg, zo'n lekkere meid, nog gewillig ook.... 8) ;D ;D

(maar goed dat je Beau niet tegenkwam....die vind nogsteeds dat er puppies van hem op de wereld moeten komen... :-X ;))
Door geer
#314595
Peet schreef: Wat een sufferd zeg, zo'n lekkere meid, nog gewillig ook.... 8) ;D ;D

(maar goed dat je Beau niet tegenkwam....die vind nogsteeds dat er puppies van hem op de wereld moeten komen... :-X ;))
Wat zouden het worden? Ik denk een soort Corgi's! ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door