Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#313092
Odin heeft zich vannacht een hotspot gebeten verdorie.
Ik heb nu het langste haar daat weggeknipt, schoongemaakt met wat water en gedept met betadine.
Hij heeft nu een babyhemdje aan zodat ie er niet meer bijkan. kan ik er ook een beetje creme opsmeren om te verzachten (vaseline, of echinaforce ofzo) of kan ik het beter droog laten.
Kan dit van een fout hapje komen wat ie gisteren heeft gegeten of komt dit meer door iets van buitenaf, een insect ofzo?
Door Connys
#313167
ik heb ook regelmatig( nou ja een keer per jaar ong.) bij de honden hotspot gehad, ik knipte de haren rondom een beetje weg en ontsmette het heel voorzichtig met pure molkosan en smeerde daar dan creme bioforce op en zorgde dan dat ze er niet aan konden komen, na een paar uur kriebelde het dan niet meer en dan bleven ze er af, nog een paar keer smeren en dan was het de volgende dag droog en genas het. de da zei, dat het meestal en vlooienbeet is en dat ze daar dan allergisch voor zijn, toch heb weinig of nooit vlooien gezien.
Door bernerfan
#313541
ik heb t met dudly gelukkig maar 1 keer meegemaakt , een hot spot, en hoef t ook niet meer mee te maken... :-X, maar ja t heeft meestal wel te maken met vlooien...of een allergie.
ik zou hem trouwens eerder een kap opdoen dan een shirt o.i.d, want dat lijkt me erg te gaan zweten en dan wordt de onsteking alleen maar erger :-\ ;) ...en ja zalfjes, weet ik zo niet ::)...misschien even je da bellen ;)......sterkte :)
Door Moos
#313553
Moos heeft een keer een hele nare hotspot gehad, en twee keer een beginnende. Alle keren waren vlooien (of eigenlijk maar een vlo) de oorzaak.

Ik heb van de da betadine shampoo en hydrocortiderm zalf gekregen. Eerst goed schoonmaken met de betadine en dan insmeren met de zalf tegen de jeuk. Hier werkte het heel goed, en nu begin ik daarmee zodra ik een beginnende hotspot signaleer, en sindsdien heeft Moos nooit meer een echte hotspot gehad.

En oh ja, overdag had hij een rompertje aan, en 's nachts een kap, want dan beet hij net zolang door totdat hij door het rompertje heen was.
Laatst gewijzigd door Moos op ma 02 mei 2005, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bianca1
#313612
Ben toch maar even langs de DA gegaan want vannacht was werkelijk een Groot drama, de HELE nacht blaffen en joelen, ik heb ieder uur op de klok voorbij zien komen. DA heeft de plek kaalgeschoren :(, gereinigd en ingesmeerd met zalf/lotion en ze heeft hem een injectie gegeven tegen de jeuk. Het hemdje was prima, is gewoon een katoentje, zweet niet hoor, en hij kan ook niet meer aan het wondje bijten. Ik hoop dat het snel beter wordt, ik heb overigens geen vlo gezien. DA vertelde dat dit ook kan komen van zichzelf drukmaken ???, en ja hij is wel meegeweest naar een verjaardag...
Door Moos
#313627
bianca1 schreef: Het hemdje was prima, is gewoon een katoentje, zweet niet hoor, en hij kan ook niet meer aan het wondje bijten.
Ja, die van Moos was ook katoen natuurlijk, maar moet jij eens opletten als ze echt willen knauwen.
Stukbijten gaat niet meer nee, dat klopt, maar ze kunnen de hele nacht eraan blijven soppen zodat de wond lekker nat en sompig blijft en dan dus slecht geneest en alleen maar meer gaat jeuken. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door