Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door SharonKeeto
#3128530
Hallo Iedereen,

Sinds kort zijn wij ook lid van Barfplaats.
Ik ben Sharon, 19 jaar. Ik kom uit vlaardingen.
Keeto is een Zwitserse Witte Herder van 3 jaar die nu anderhalf jaar barft. Het bevalt heel goed gelukkig, want van brok bleef keeto afvallen.
Nu weegt hij 32 kg. 3KG te licht nog, maar ondanks alles krijgen we er geen 3kg aan. Nu zijn we bezig om al zijn snoep en lekker om te zetten in verse snacks met de droger.

Toch was ik benieuwd wat jullie van zijn menu vinden, of er nog tips zijn of juist niet. (ik bestel voor 2 maanden vanwege verzendkosten dus het is een menu van 8 weken)
Klikken maakt het plaatje groter

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SharonKeeto op zo 28 jun 2015, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3128609
Hoi Sharon,
Welkom op Barfplaats!

Dat ziet er op het eerste en tweede gezicht echt super uit! Ik heb het niet nagerekend, welke percentages voer je?

Ik zie kalfskopvlees op je menu staan. Nou ben ik daar niet weg van... Ik zou dat vervangen door runderkopvlees. Dat bevat meer voedingsstoffen.

Ik zie ook wel weken dat er geen vis op het menu staat (vette vis). Krijgt hij genoeg omega 3 vetzuren binnen zo? Ik zou het anders in de weken dat je geen KVV met vis voert een sardientje of haringkje erbij geven (1 of 2 visjes per week).
Gebruikersavatar
Door SharonKeeto
#3128697
Hoi Hoi,

Hij krijgt nu 2,3/2,4%

Okay ik wist niet dat dat minder voedinsstoffen bevatte. Bedankt voor de tip!

Kwa vis. Hij eet het gewoon niet. Witvis geen 1, maar haring, sprot, makreel, zalm ook allemaal niet. In Kvv eet hij het gelukkig wel, maar met lange tanden.
Is er een andere optie om omega 3 vetzuren te geven? Want in principe zou hij dus elke week vis moeten, en dat krijgt hij niet.
Door Lizzy
#3128741
Ja, elke week een visje is voor de meeste honden wel goed, voor de omega 3 vetzuren. Want de rest van het menu is rijk aan omega 6. Maar goed, ja, je kunt ook prima een paar keer per week een visolie capsule geven hoor.
Door ywa100
#3128948
Je zegt dat hij nog aan moet komen,  waarom voer je dan niet gewoon meer per dag?
Mijn Duitse herders kregen beide 1kg per dag verdeeld over 2 maaltijden.
Nu ze ouder zijn, krijgt de gecastreerde 10,5 jarige teef wat minder ongeveer 750 gram per dag.

groetjes,
Yvonne
Door TessaThomas
#3128968
Ik zou ook meer voeren als hij nog aan moet komen. ;) Hier krijgt de reu die nog aan moet komen 1 kilo en soms zelfs 1,5 kilo per dag, juist omdat er nog wat bij mag.
Gebruikersavatar
Door SharonKeeto
#3129688
Ja dat leek mij ook de meest logische oplossing, gewoon meer voeren.
Maar ik heb een truttige reu... meer dan 800 gram eet hij niet. Wanneer ik hem een kilo voorschotel dan laat hij gewoon staan of hij moet die dag echt flink gewerkt hebben

We hebben nu visolie , kijken of dit verder effect heeft. Vind het een lekkerder idee dat hij alles gewoon binnenkrijgt naar behoren.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door