Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#3130532
Hallo allemaal, ik ben sinds twee maanden met mijn hond onder behandeling bij Dr Vroom vanwege atopie, hiervoor krijgt hij apoquel. Vandaag terug geweest om te bespreken hoe het gaat. De apoquel werkt gelukkig goed tegen de jeuk. Maar sinds het warme weer, hij zwemt natuurlijk iedere dag nu, begint hij onder zijn oren erg te ruiken. Het is een zure lucht. Ik herken dit van vorig jaar deze lucht na veel zwemmen. Ik heb een Australian Labradoodle, heeft dus hangoren. Ik dacht dat het zou kunnen komen door te lang vochtig blijven van deze plek. Dr Vroom rook het ook en heeft met plakband op die plek wat huid af gehaald en onder de microscoop gelegd. Daar zag ze wat bacteriën, ik heb daar een spoton van Dermoscent voor gekregen om de huid barrière te verhogen. Op deze plek krabbelt hij ook regelmatig en is de huid wat onrustiger. Hebben jullie misschien nog iets anders wat ik zou kunnen gebruiken? Aangezien de apoquel al erg duur is en de spoton ook niet goedkoop is zoek ik hiervoor een alternatief of een andere goede tip. Dank jullie wel voor de moeite.
Door Lizzy
#3130595
Ik heb Vroom heel erg hoog zitten. Dus als zij zegt dat het een bacterie is, dan zal dat. Maar weet je zeker dat het om een bacterie gaat en niet om huidgisten? Volgens mij is dat ook wat je met de plakbandproef aan kunt tonen, schimmels en gisten. Ik wacht even op je reactie.

Dit zit in die spot on: 100 % natuurlijke, actieve bestanddelen; essentiële oliën van rozemarijn, lavendel, melaleuca, ceder, oregano, graanolies van hennep en neem, kalmerende en zuiverende ingrediënten, vitamine E, bioverspreider.

Misschien dat je zelf iets kunt knutselen. De vraag is echter of je daarmee goedkoper uit bent. Wat moet je betalen voor 4 capsules?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3130600
Geen idee hoe je een labradoodle trimt. Maar bij mijn honden hou je de haren onder de oren kort zodat het kan 'luchten' .
Dit zie je eigenlijk niet omdat het oor eroverheen valt.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#3130642
Ja ik heb een waterblazer, al moet ik eerlijk bekennen dat ik hem met dit weer laat opdrogen en achter zijn oren vind hij het niet fijn met de waterblazer. Mijn doodle is redelijk kort onder de oren, sowieso kort in zijn vacht nu. Lizzy, ik heb er 27 euro voor betaald, in principe iedere week een pipet maar liever niet nat worden de eerste twee dagen. Dat is nu een beetje lastig met dit weer en een zwemhond. Ze had het echt over een bacterie, geen gist of schimmel, ik kan dat nog even vragen per mail, want dan zou ik dat misschien met een shampoo kunnen behandelen. Ik vind het raar dat hij dan echt ook op 1 plek stinkt, een vieze zure penetrante lucht. Voor de rest ben ik ook erg tevreden met Dr Vroom, we geven nu Apoquel de hele zomer, maar gaan toch proberen in het najaar te desensibiliseren, omdat het een nieuw medicijn is weet ze niet wat het gaat doen in de toekomst met de honden die dit krijgen. Dat beangstigd me dan wel weer, eindelijk na jaren zoeken jeuk vrij....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door