Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kim en Casper
#3130134
Eerder dit jaar al een topic aangemaakt over een waterblazer ivm broei In vacht.
Dese aangeschaft en toch nu weer 2 hotspots..

Gisterenavond laat Casper nog gewassen en geschoren en cardiflor erop. Dierenarts is nogal van de antibiotica maar het is een niet al te grote plek en de plek is niet vochtig of etterig oid. Enkel rood, schilferig en vooral jeukt t. Zwemmen doen we voorlopig niet tenzij we zondag naar zee rijden.
Maar wat kan ik er nu nog tegen doen.
Ik geef Sanofor en jaren geleden met dit probleem al eens bij een homeopaat geweest... Niks helpt.

Arm beest.
Door Tamara
#3130193
Bij mijn honden was het het ''vieze'' zoete water waar ze in zwommen waardoor ze hotspot kregen. 
Ze gaan nu 2x per week naar de zee en iedere dag zwemmen in hun eigen zwembad (3 bij 3 meter) gevuld met enkel kraanwater.

Mijn honden hebben hierna nooit geen hotspots (en oorontstekingen) meer gekregen in ieder geval. Ben maar 10/15 euro per maand kwijt voor het vullen met water.
Ik denk ik meld het even, misschien het proberen waard?
Laatst gewijzigd door Tamara op do 02 jul 2015, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3130204
Betadine scrub gebruik ik ook altijd, ff goed inschuimen, minuutje 'laten trekken' en dan goed afspoelen. 2x per dag en dan is hier de hotspot binnen 3 dagen droog en komt er een korstje op
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door