Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#312788
Naar aanleiding van het topic op het hondenforum over glucobest wil ik graag iets meer weten.

----------------------------------------------------------------------
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... st&start=0

copy/paste van gebruiker Scooby

Glucosamine komt vanaf nu standaard in alle Carnibest. Chondroitine zit er van nature in door het kippenkraakbeen onder andere.
Voor honden die geen spier- of gewrichtsproblemen hebben, is dat genoeg. Voor honden die wel spier-of gewrichtsproblemen hebben en al Carnibest krijgen, is er ook een supplement ontwikkeld: Carnibest Combi-complex. Daar zit chondroitine, MSM, vitamine C, magnesium en mangaan in.
In de Glucobest zit dit allemaal ook, maar dan nog aangevuld met glucosamine. Dat is dus meer een aanvulling voor honden die brokken krijgen, Barf-en of niet iedere dag Carnibest krijgen.
_________________

Er zit nu 1300 milligram glucosamine per kilo honden- en kattenvoer in de Carnibest. Dat is heel ruim. Royal Canin bijv. doet er 300 of 400 milligram in, geloof ik en dan wordt het ook nog eens verhit. 1300 Milligram is heel erg veel voor een voer. Het biedt nu dus bescherming tegen artrosevorming. Je kunt natuurlijk nooit dingen beloven, maar het zit er in en er zit veel in. Als je weet wat glucosamine en chondroïtine doen, kun je dus stellen dat het beschermt.

---------------------------------------------------------------------

Is het nu bij alle verkooppunten verkrijgbaar en is de prijs per kilo ook gestegen? Weet iemand of er ook glucosamine in Bibi zit?

Groetjes Bounty
Door Bounty
#312798
Ik heb al een paar keer een vraag gesteld aan het verkooppunt in Hoogvliet per email, maar tot heden nul keer antwoord gehad. Volgend de analyse op hun website zit het er niet in, maar ja ze vermelden niet alles.

Ik dacht misschien krijg ik hier wel antwoord van de deskundige :)

[quote="Angelique"]
Leuk vraagje voor de fabrikant dacht ik zo.
[/quote]
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312805
[quote="Bounty"]
Ik heb al een paar keer een vraag gesteld aan het verkooppunt in Hoogvliet per email, maar tot heden nul keer antwoord gehad. Volgend de analyse op hun website zit het er niet in, maar ja ze vermelden niet alles.

Ik dacht misschien krijg ik hier wel antwoord van de deskundige :)
[/quote]

Dat is ook niet de fabrikant. :-\

Maar goed, binnenkort zal er dus standaard Glucosamine in Carnibest verwerkt zitten. De prijs blijft gelijk. En mettertijd zal dit bij ieder verkooppunt te krijgen zijn net als nu. Op dit moment is er natuurlijk nog ene overgangsfase en zal je hier en daar wat "oude" voorraad aantreffen zonder Gluco erin verwerkt.

Over wat er in Bibi verwerkt zit....zou het niet weten.
Door Bounty
#312807
Sorry dacht dat je Bibi bedoelde omdat ik ook een vraag had over Bibi. Ik had Carnibest voordat ik het topic opende al gemaild :)

Bedankt voor je info Angelique. Ga jij ook het product (glucobest) via dumuchi.nl verkopen?

p.s. ik heb inmiddels gezien dat je ook antwoord heb gegeven in het glucobest topic ;D
Laatst gewijzigd door Bounty op za 30 apr 2005, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312812
[quote="Bounty"]
Sorry dacht dat je Bibi bedoelde omdat ik ook een vraag had over Bibi. Ik had Carnibest voordat ik het topic opende al gemaild :)

Bedankt voor je info Angelique. Ga jij ook het product (glucobest) via dumuchi.nl verkopen?

p.s. ik heb inmiddels gezien dat je ook antwoord heb gegeven in het glucobest topic ;D
[/quote]

LOl en ik dacht dat je het verkooppunt van Cb in de buurt van hoogvliet had gemaild. Maar we zijn er ondertussen uit zo te zien ;D
Uh ja, Glucobest is ook via dumuchi.nl c.q. www.plaza33.com te bestellen.
Door Helen
#312825
Nou, ik weet niet of ik daar blij mee ben. Als ik glucosamine wil supplementeren of chondroitine dan doe ik dat zelf wel. Dat hoeft van mij niet standaard in het voer te zitten. Kan je ook nog Carnibest krijgen zonder dat spul erin?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312839
[quote="Helen"]
Nou, ik weet niet of ik daar blij mee ben. Als ik glucosamine wil supplementeren of chondroitine dan doe ik dat zelf wel. Dat hoeft van mij niet standaard in het voer te zitten. Kan je ook nog Carnibest krijgen zonder dat spul erin?
[/quote]

Chrondrointine komt uit botten en zit dan in kvv waar gemalen bot in verwerkt zit automatisch.
Of er ook nog zonder te krijgen is weet ik zo even niet. Ik dacht het niet omdat men er ondertussen min of meer van overtuigt is dat het een goede aanvullig is van het voer ter voorkoming van bot/gewrichtsproblemen op latere leeftijd.
Door Rosita
#312892
Ik weet dat bij mensen met nierproblemen het gebruik van glucosamine door artsen sterk wordt afgeraden. Ik neem aan dat dit ook voor onze honden en katten geld. Een van mijn katten heeft nierproblemen en ik hoop dus echt dat een gewone variant (op verzoek) gemaakt kan worden zonder glucosamine.
Door Rosita
#312898
Weet iemand ook vanaf wanneer precies glucosamine in de Carnibest zit? Heb namelijk 50 kg natuurvoer van 28-03 in de vriezer liggen voor mijn katten. Of zit het er pas vanaf volgende week in of zo?
Laatst gewijzigd door Rosita op za 30 apr 2005, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312935
[quote="Rosita"]
Weet iemand ook vanaf wanneer precies glucosamine in de Carnibest zit? Heb namelijk 50 kg natuurvoer van 28-03 in de vriezer liggen voor mijn katten. Of zit het er pas vanaf volgende week in of zo?
[/quote]

Voor zover ik het zo weet zit het er op dit moment nog niet in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#312968
[quote="Lupa"]
ja wel het zit al in, in de lading met de nieuwe verpakking.
weet alleen niet of in kattenvoer ook bijgedaan wordt
[/quote]

Oh ah ach so, ja ik heb 3 weken geleden voor het laatst gehaald. ::)
Maar wat je zegt, volgens mij zit het niet in het kattenvoer.
Door Audrina
#313002
In de partijen Natuur & Light (voor de hond) van 18-4 en daarna zit het sowieso. En in de andere soorten met / na die datum ook, denk ik. Maar je kan bij Corine ook CB laten maken zonder rijst bijvoorbeeld, dus misschien dat ze het op aanvraag ook zonder gluco maakt?
Laatst gewijzigd door Audrina op za 30 apr 2005, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#313063
Ik dacht dat ze het er pas sinds ca. half april in stopten. En het staat niet op de verpakking. Anders mail / bel je Corine toch gewoon even?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door