Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3129761
Even een vraagje.
Wanneer geven jullie eten met dit warme weer?
Gewoon hetzelfde, Smorgens, smiddags, savonds?

Gisteren heeft opa beer rond 18 uur eten gehad, hele dag niet gehijgd, zelfs een half uurtje buiten gelegen om half4, maar na het eten dus wel een hele tijd. Eten, en "natafelen"zal vast wel inspannend zijn.
Hebben jullie ook dat soort ervaringen?
Door Lizzy
#3129764
Gewoon hetzelfde, na de lange wandeling. Maar die vind nu wel 's morgens vroeg plaats in plaats van rond de middag. Dus ze eten hier feitelijk 's morgens vroeg.
Door Anne in Zweden
#3129767
Hier alles bij het oude: eten na de laatste wandeling 's avonds rond een uur of halftien, daarna uitbuiken en slapen. Van de hitte tot nu toe geen last. Al moet ik zeggen dat het gisteravond ook lekker was afgekoeld hier. En in de kelder, waar de honden eten en slapen, is het sowieso altijd heerlijk koel, ook bij 35 graden buiten.
Door eelke
#3129775
'Savonds. Na 22.00 worden ze nog uitgelaten, en dan nog even afkoelen en dan eten. Is het idee. Maar ja, ze hebben meestal zo'n zin in eten dat er van dat afkoelen weinig komt.

Ze eten nu naast de airco.
Door hannabelgje
#3129785
De katten eten nu slecht dus ik gooi nu 's morgens wat kuikens in de kattenren. Die eten ze dan toch wel eentje. 's Avonds eten ze als het al donker is. Dan hebben ze na alleen het kuiken wel honger en eten ze. Zoë staat op dieet en die eet ook gewoon 's avonds laat.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3129794
helaas is het voor de grote honden niet zo eenvoudig om een binnehuistrap af te dalen, jammer want we hebben een mooie kelder.....


later gaat het hier niet worden, ik verdenk Kaio ervan dat ie misselijk wordt als het later wordt (smakt als het pas na bepaalde tijd is, terwijl ie niet super regelmatig te eten lrijgt, kan een uur of 2-3 verschillen), dan zou vroeger evt wel een aangename verassing zijn. Lange wandeling daar doen we nu niet aan, wel aan heel vroeg opstaan.  ;)
Door Lil
#3129804
's ochtends moet ik altijd al gruwelijk vroeg op dus vroeger gaat dat niet worden.

's avonds krijgen ze gewoon op dezelfde tijd te eten en krijgt Boris zijn medicatie. Vervolgens gaan we zo'n 3 uur later "wandelen". Tijden hier dus hetzelfde. Ze eten altijd binnen en eten nog erg gretig.
Door sella
#3129860
Ik heb ze nu vanochtend na de lange wandeling om half 10 eten gegeven.
Morgenavond hopen we naar het strand te gaan,dan krijgen ze pas voor het slapen gaan.
Normaal is hier voor het slapen gaan.
Nu het zo heet is heb ik besloten het ze vroeg te geven, dan is het wel verteerd(voer tijdelijk even enkelvoudig kvv omdat ik gemalen bot moet geven ivm buffel zijn maag)
Als we nog een grote ronde zouden willen doen om 23 uur, maar dat zal nog wel te warm zijn.

Ik wil om 4 uur opstaan en ze laten ravotten in spaarnwoude, daarna gaan we weer met alles dicht bij de airco zitten alle andere deuren boven en beneden dicht.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3129861
chery schreef: Net als altijd...
Hier ook, maar wel minder. Hij doet niets met dit weer en van een vollebuik krijgt ie het ook weer warm. Als het afkoeld krijgt ie wel weer wat meer.
Door Lil
#3129869
O ja ik geef ook minder, maar dat gaf ik al voordat het warm werd.
Boris moet afvallen, want die was nu wel wat zwaar geworden nadat hij 4 kilo moest bijkomen zat er nu oeps 5 kg bij en is hij dus te zwaar.
Jones moest ook wat bij en die is nu perfect en krijgt daarom dus wat minder, zodat hij ook mooi blijft en niet bij blijft komen.

Maar ik vind het sneu dat nu ze sinds een week minder krijgen (Boris van 500 naar 350 gram en Jones van 1 kg naar 800 gram) om ze nu voor de hitte wat af te trekken of zou ik dat toch maar doen (maar dat mag niet he een hond minder dan 1,5 % geven?).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3129890
Kaio krijgt minder dan 1,5%. Momenteel omdat ie te dik was op 600 + groenten. Voorheen was het meestal ong 800 +groenten.
Niet dat ie niet meer zou willen eten, maar als hij dezelfde hoeveelheid krijgt als de andere kunnen we hem gaan rollen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3129892
Wij proberen gewoon te doen, maar het blijft lastig.. Gisteren na zijn wandeling eten gegeven, meneer heeft er eerst 2 uur naar zitten kijken, pas tegen 23.00 ofzo begon hij met eten...

Hij heeft een zwembadje, gisteren dingetjes opgevist, doodeng  :o
Nu vindt hij het leuk, stapt er ook echt in om iets te pakken, dus al een paar rondjes snoepjes gevist. Ik vraag me af hoe dat op zijn eetlust werkt  ::)

Ik denk dat wij over een halfuurtje ofzow even naar het park gaan, een heel rondje is ongeveer 20 minuten lopen.. Dan mag hij daar even het water in  :yucky: en spoel ik hem daarna in zijn eigen zwembadje wel met een emmertje water  ;) :D

Misschien dat ik hem dan ook zijn avondeten geef, kan hij tot een uur of 8-9 weer rustig zijn, nog even goed over nadenken  ;)
Door Lil
#3129930
Kaio schreef: Kaio krijgt minder dan 1,5%. Momenteel omdat ie te dik was op 600 + groenten. Voorheen was het meestal ong 800 +groenten.
Niet dat ie niet meer zou willen eten, maar als hij dezelfde hoeveelheid krijgt als de andere kunnen we hem gaan rollen.
Ja, lastig he. Boris heeft dat in het verleden ook al vaker gehad dat je dacht doe maar 1,3%. Maar ja nu op deze leeftijd en hij heeft die vitamine zo hard nodig... voor het eerst ben ik gewoon heel week, maar ook oprecht heel bezorgd. Ik heb afgelopen jaar gezien dat een hond even ziek wordt en gewoon 7 kg afviel in 3 weken tijd. Heb tot 3 weken geleden nodig gehad om terug te komen op zijn oude gewicht en dat hij nu dus is doorgeschoten en een kilo extra meedraagt (discussie in hoeverre dit té dik is of gewoon ok wat dikker dan wenselijk maar niet té). Tja... hmmmm zou dat bij een jonge hond heel anders aanpakken in ieder geval. Zeker aangezien ja opa is heel sloom, maar als ik hem minder voer geef is hij nóg slomer. Ach ja na de hitte wordt dit verder bekeken. Die hitte gaat niet eeuwig duren.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door