Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3129530
Met een beetje pech gaan ze vrijdag als het op zijn heetst is hier de weg voor het huis opnieuw asfalteren... Ze hebben nu de lagen er afgeschraapt, volgens mij gaan ze morgen nog een laag er afschrapen. Wij hebben de auto aan de overkant staan, maar ik ga er echt niet overheen lopen. Dus we maken een ommetje van 500 meter naar de auto toe.

Maar mogen ze wel asfalteren als het zo heet is een in woongebied? Ik denk dat dat dan niet uit te houden is. :(
Door Borke
#3129641
Ik denk dat er geen enkele reden is om dat niet te doen, asfalt is immers ook heet.
Als je het vervelend vind, wat ik me wel in kan denken, bedenk dan maar dat het voor die asfalteerders nog een stuk ongemakkelijker is...
Door charmed
#3129662
Nou voor mezelf vind ik het niet erg, maar mijn honden wel.
Borke schreef: Ik denk dat er geen enkele reden is om dat niet te doen, asfalt is immers ook heet.
Als je het vervelend vind, wat ik me wel in kan denken, bedenk dan maar dat het voor die asfalteerders nog een stuk ongemakkelijker is...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3129676
eelke schreef: Daar houden ze 's middags toch siesta?

Hier toevallig een asfalteer-meneer aan het woord;
http://www.bndestem.nl/regio/etten-leur/hitteplan-waarschuwt-voor-gevolgen-van-extreme-warmte-wanneer-stoppen-we-met-onderwijs-en-werken-1.5042551
Oh dat is toch ook weer briljant. Dat stukje over onderwijs, dat het niet aangetoont is dat bij hogere temperaturen er meer sterfte is bij kinderen. Alsof er eerst dooien moeten vallen voordat je besluiten mag dat je de kinderen een middag vrij geeft als het 35 graden is....
Door eelke
#3129729
In brabant lopen we wat achter he :P

Het zal ter verdediging zijn van het kinderen op school houden. Wat ik me wel kan voorstellen, volgens een bepaald plan. Niet alle kinderen kunnen ook zo maar een paar dagen thuis blijven natuurlijk.
Door Lil
#3129746
Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal in waarom kinderen met 35 graden niet naar school zouden gaan? Ik kan mij vanuit mijn jeugd niet herinneren dat wij ooit 1 dag vrij hebben gehad vanwege het weer en 33 graden wordt het elke zomer toch wel eens en meestal juist niet in de weken dat je vakantie hebt. Wij kregen wel extra pauze, spelletjes met water en zo én je mocht drinken in de klas. Iets dat anders nooit mocht. Dus ik snap wel dat er gewoon school is, de meeste gebouwen is het binnen toch veel beter toeven dan buiten. Maar die opmerking over sterfte is wel erg grappig, stel je voor zeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door