Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#3129374
Ondanks dat de honden uitgelaten worden , valt er regelmatig een plas op onze plaats/terras.
Ik gooi dat meestal af met citronella,maar nu die volle zon erop staat , blijf je het toch ruiken.
Er werd me al gezegd dat de klinkers poreus zijn en daar dan toch de geur in blijft zitten  :-\ .
Wie weet er een goed middel die dit probleem aanpakt? Via google kwam ik  diverse tipjes tegen over biotex.
Wie gebruikt biotex en werkt het daadwerkelijk dan ook ? Alvast bedankt voor jullie antwoorden  :)
Door Lizzy
#3129381
Ik lees even mee. Ondanks dat ze hier wel uit worden gelaten is het de bedoeling dat ze ook in de tuin piesen. Puur omdat ik geen zin heb om 4 keer per dag een rondje om het huis te doen met 1 hond tegelijkertijd (dat is toch 16 rondjes :biggrin2:). De tuin is groot zat en we hebben twee piesbakken voor de honden. Eentje waar houtsnippers op liggen en eentje waar alleen aarde ligt. Daar ruik je niks. Maarrrrr, ze pissen dus ook gewoon op de klinkers. En nu met dat hete weer dacht ik net ook " :-X :-X, lekker is anders". Liefst heb ik iets dat verantwoord is voor het milieu want de waterput loost hier op de sloot (regenwaterput).
Door inni
#3129408
Ik lees ook mee, Biotex doet wel iets, ik haalde bij Blokker al een bus van Tante Kaat en nog wat anders met zo'n doel en die doen ook wel iets maar de honden blijven het ruiken. Morgen (als ik de tijd heb) is het hier weer grondige terras en stenen poestbeurt (dan schrobben we de blauwe steen met een mengsel van bruine zeep en waspoeder en vullen de voegen weer met witte zand) ik hoop dat ook de geurtjes verdwenen zijn nadien. Hier zijn de reutjes allebei schuldig aan markeren :( en ik krijg het niet afgeleerd. Zodra ik denk ER te zijn gaan ze weer op ronde, soms maar twee dagen niet dan weer een dikke week.
Ik goot al hele bussen citronella op de plekken en liet dat dan 's nachts gewoon intrekken maar verder dan een tijdelijke vlek op de stenen kom ik niet.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#3129432
Maar blijft het dan ook fris? Als ik citronella gooi en het droogt op , dan is de frisse geur ook weer weg en komt de urine geur weer terug. Nu lees ik via google dat je iets nodig hebt met enzymen , dat urine ook echt afbreekt en niet alleen maskeert . Nu heb ik ook een pot oxy van AH merk gekocht.dat werkt met zuurstof enzymen. Ik ga dat vanavond eens uit proberen want het schijnt dat het zo lang mogelijk dan nat moet blijven om de enzymen optimaal te laten werken.In de zon is het zo opgedroogd natuurlijk  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3129433
Ik gebruik groene zeep. Omdat ik het lekker vind ruiken én de verpakking zegt dat het biologisch afbreekbaar zou zijn.

Gieter met water, beetje groene zeep erin en naspoelen met de tuinslang. Op zich werkt het aardig, volgens mij. Of ik ruik het zelf gewoon niet.  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door