Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3129430
Op weg naar huis zag ik  vlakbij mijn werk vanmiddag een mevrouw met haar Dalmaat fietsen... Ja het fietspad was in de schaduw maar het is wel 28 graden  
Ik vind het persoonlijk onverantwoord, beest kan ook eenmaal thuis bijna zijn warmte niet kwijt. Ik zie en hoor overal zo vreselijk veel waarschuwingen dat je als het koel is dus vroeg in de ochtend of laat in de avond met je hond op pad moet, en niet overdag. Krijgen die mensen dat niet mee? Of denken ze mijn hond kan dat wel?
Het ergste is ook nog, ik zie het echt veel vaker dan me lief is....
#3129501
Oh dat is hier idem hoor

Ik kijk vanuit  mijn raam op de dijk waar het later in de middag snoeiheet is , er ligt ook asfalt
Als ik al eens kijk dan zie ik altijd wel weer iemand ..... baby lekker mee in de wandelwagen op het heetst van de dag over die dijk heen , geen schaduw , kap lekker open
Honden lekker mee naast de fiets , of even gezellig aan de wandel
Paar jaar geleden liep ik zonder mijn honden op die dijk , omdat het voor hen te warm was .... Franse Bulldog . Ik ben dus de sloot in gegaan met die hond , er liepen twee meisjes van ene jaar of zes met dat hondje , vrolijk te rennen . Ouders gebeld , dat is gelukkig goed afgelopen
Toen eens een Bouvier naast de fiets , die hond zakte bijna in elkaar van ellende . Ik kookte .... maar dacht hier bereik ik niets mee
Adem in .... adem uit .... gesprek aangegaan met de eigenaar . Hond mee naar mijn huis , af laten koelen en voorzien van water
Voetzolen geheel verbrand . Eigenaar heeft iemand gebeld die de hond op kwam halen bij mij vandaan , en zijn kwartje was gevallen
Had ik gekookt dan was die arme hond ws ook nog mee terug gegaan naast de fiets  :-X
#3129511
Wat een mafklappers zijn er toch op deze wereld he :-X :-X :-X

En ja, ik zie ze ook dagelijks. Ik snap daar echt helemaal 10 keer niks van. En erger me er wezenloos aan. Vandaag trouwens toch weer een hond achter gelaten in de auto he :-X :-X :-X :-X
#3129534
charmed schreef: Er zijn altijd mensen die het beter weten, of je krijgt de opmerking, mijn hond is het gewend.
Of erger.. waar bemoei je je mee met de nodige vloeken erbij. Hier in het Haagsche zijn er een aantal nogal vlot met het K woord. En als je ze dan aanspreekt op hun gedrag krijg je dat woord minstens 6x in 1 zin..  ::) :-X
#3129692
Onbegrijpelijk zowel voor honden als paarden, enigste straf dat helpt is zelfde behandeling  :biggrin2:
Aanspreken vaak nutteloos, maar niet geschoten is altijd mis.
Verleden week nog hoog zwangere poes gered lag gelukkig heel op de weg te rollen, gedumpt !
#3129696
ik snap dat ook niet, het is dierenmishadeling.
Gisteren zag ik iemand die zijn duitse herder aan de scooter mee had terwijl het 28 graden was. Arme hond, als ik sneller was dan die scooter had ik hem even aangesproken maar dat lukte me niet.
Ik fiets nog niet echt met mijn hond maar boven de 15 graden sowieso en boven de 20 geen actieve buitenspelletjes.
Dezer dagen sta ik gewoon lekker om 4 uur op en dan kunnen we lekker genoeg doen tot een uur of half 7 en daarna wordt het toch wel te warm en kunnen we in de middag en avond gewoon verkoelingsspelletjes spelen.

Maar je hebt van die mensen...
#3129727
Je moet ze bij ons in het bos 's morgens eens ballen zien gooien :-X. Een van de baasje legde mij uit dat ze de hond nu aan het uitwonen was zodat ie de rest van de dag lekker moe was. Het dier keek scheel van de hitte :-X. Nee, niet het balletje in het water gooien, maar op de grasvlakte, waar nul schaduw is :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door