Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3129426
Dat het heel veel tekst is voor een warme namiddag.  :-[;D
Dat ik een hond heb die al ruim 13 jaar een chip bij zich draagt.
Dat als er aanwijzingen zijn dat de chip kanker zou veroorzaken, ik onderstaande conclusie uit het eerste artikel onderschrijf:

Further research into the reasons that microchip implants cause cancer is necessary.
#3129431
Ik vind het allemaal een beetje bangmakerij, eerlijk gezegd. Als ik de bijsluiter van een willekeurig medicijn lees, staan daar ook alle mogelijke minimale risico's bij waar ik waarschijnlijk nooit mee te maken krijg. Moet ik dan maar geen medicijnen meer innemen? Misschien niet, maar als het alternatief is dat ik daardoor ziek blijf, kies ik denk ik toch voor het medicijn plus de bijbehorende mogelijke minimale risico's. Tatoeëren wordt als alternatief genoemd in de derde link. Tja, weet ik wat voor kankerverwekkende verf daarbij wordt gebruikt? Zo is er altijd wel iets.

De redenen om te chippen die in de tweede link worden genoemd ("minder dieren belanden in asiels", "slechte eigenaren kunnen worden opgespoord") zijn voor mij niet relevant. Ik chip mijn dieren om de kans te vergroten dat ik ze terugvind als ze ooit mochten verdwijnen. Dat is het enige wat voor mij telt. En ik weet dat dat geen garantie is, want ik ben twee gechipte katten kwijtgeraakt die spoorloos zijn verdwenen, maar er zijn ook veel katten en honden die wél worden teruggevonden dankzij de chip.
#3129456
-Saskia- schreef: Dat het heel veel tekst is voor een warme namiddag.  :-[;D
Dat ik een hond heb die al ruim 13 jaar een chip bij zich draagt.
Dat als er aanwijzingen zijn dat de chip kanker zou veroorzaken, ik onderstaande conclusie uit het eerste artikel onderschrijf:

Further research into the reasons that microchip implants cause cancer is necessary.
;D ;D ;D ;D. Ik lees graag als het zo warm is :biggrin2:
Nou zegt dat natuurlijk niet zoveel, dat jouw hond 13 is met chip. Maar I get your point.
#3129458
Anne in Duitsland schreef: Ik vind het allemaal een beetje bangmakerij, eerlijk gezegd. Als ik de bijsluiter van een willekeurig medicijn lees, staan daar ook alle mogelijke minimale risico's bij waar ik waarschijnlijk nooit mee te maken krijg. Moet ik dan maar geen medicijnen meer innemen? Misschien niet, maar als het alternatief is dat ik daardoor ziek blijf, kies ik denk ik toch voor het medicijn plus de bijbehorende mogelijke minimale risico's. Tatoeëren wordt als alternatief genoemd in de derde link. Tja, weet ik wat voor kankerverwekkende verf daarbij wordt gebruikt? Zo is er altijd wel iets.

De redenen om te chippen die in de tweede link worden genoemd ("minder dieren belanden in asiels", "slechte eigenaren kunnen worden opgespoord") zijn voor mij niet relevant. Ik chip mijn dieren om de kans te vergroten dat ik ze terugvind als ze ooit mochten verdwijnen. Dat is het enige wat voor mij telt. En ik weet dat dat geen garantie is, want ik ben twee gechipte katten kwijtgeraakt die spoorloos zijn verdwenen, maar er zijn ook veel katten en honden die wél worden teruggevonden dankzij de chip.
Nou, dat is zo hoor. Leo verteld daar ook veel over, over hoe ze honden terug kunnen brengen bij de baas. En over hoe ze dood gereden katten terug kunnen brengen naar de eigenaar (dan weten ze in ieder geval dat de kat niet meer leeft, niks is zo erg als niet weten waar je kat is gebleven).

Maar goed, neemt niet weg dat er misschien wel minder schadelijke alternatieven zijn :g:

Brutus had een tattoo. De UK opteert daarvoor. Naaah, wat een onding was dat zeg. Na een paar jaar was ie al onleesbaar. Maar goed, met de technieken van vandaag de dag.....
#3129460
MarijeEnBoomer schreef: Zonder de teksten te hebben gelezen: van leven krijg je kanker.
Volgens mij is alles zo ongeveer kankerverwekkend tegenwoordig.
;D ;D ;D ;D

Lekker wijf ben je toch he ;D :-*

Nou ja, dat is natuurlijk ook zo. Je krijgt ongeveer overal kanker van. En kreeg je eerst kanker van koffie, beschermde het je later tegen kanker en kreeg je er daarna weer kanker van. Oh, ik drink ook nog steeds koffie uit mijn alu Bialetti :biggrin2: (dat is toch echt lekkerder dan die roestvrijstalen... Raar eigenlijk he?).
#3129461
Ik vind chips stom.. Het idee vind ik goed, maar die krengen worden door veel mensen anders gezet en gaan dan nog bewegen ook..
Zo heeft Jacy hem op zijn linkerschouder, bij mijn ouders de hondjes in de nek en bij kennissen van ons op de poot. .
Ik dacht dat tatoeages beter waren, maar als ik het berichtje van Lizzy lees. . Je zou inderdaad denken dat ze tegenwoordig wel iets beters kunnen bedenken. .
#3129471
Ik denk dat het wel mee valt.
Als je dit artikel bekijkt (http://www.antichips.com/cancer/albrech ... -paper.pdf) komt het percentage nooit hoger uit dan 10,2 % en de meeste gevallen is het onder de 1% van alle dieren.
Ik heb niet alle artikelen doorgelezen maar ik vraag me af hoeveel controle dieren erbij waren (ongechipt). Dat is meestal de limitatie van zo'n studie (slechts een kleine controlegroep). Het is natuurlijk zo dat het kanker kan veroorzaken en als je hond er gevoelig voor is zal dat ook sneller kunnen zijn. Je kan je dus ook afvragen of de chiplocatie niet gewoon een plek is waar de tumor naartoe groeit die normaal ergens anders was gaan groeien en dat je op die manier een duidelijke onderzoeksplek hebt. Maarja...
Maar als we heel eerlijk zijn, per dag kijken mensen zoveel op hun mobieltje en dat mobieltje is zoveel in de buurt van hun hond dat dit apparaat even gevaarlijk is als een microchip (en niet alleen voor je huisdier natuurlijk). Ik heb overigens even geen mobieltje omdat Kaya dacht dat een Nokia een goed apport speeltje was... (ik dacht ook dat ze overal tegen konden eigenlijk).
#3129487
Fenixjuh schreef: Ik vind chips stom.. Het idee vind ik goed, maar die krengen worden door veel mensen anders gezet en gaan dan nog bewegen ook..
Zo heeft Jacy hem op zijn linkerschouder, bij mijn ouders de hondjes in de nek en bij kennissen van ons op de poot. .
Ik dacht dat tatoeages beter waren, maar als ik het berichtje van Lizzy lees. . Je zou inderdaad denken dat ze tegenwoordig wel iets beters kunnen bedenken. .
Ja, ik vind ze dus ook stom. En bij mijn honden zijn ze ook aan de wandel gegaan. Bij Fritzi zit ie ook op haar schouder en je kunt 'm zo oppakken. En dan knispert ie :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door