Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#3129110
:censored2:  mijn oscar heeft groeipijn. 
sta ik elke dag alles af te wegen met een weegschaal, voorzichtig met bewegen etc. super zuinig op mijn baby en dan nog......

heb het e.a. opgezocht en via de barf rekenhulp alles berekend, ik geloof dat dat wel goed zit.
voor de zekerheid zal ik m hieronder zetten.

nu ben ik nooit echt van groenten geven geweest maar nu zal ik wel moeten als ik het zo lees. dus morgen shoppen bij de groentenwinkel.
alleen zijn er groentes die ik beter wel of niet kan geven? of maakt het niets uit en maak ik er een mooie mix van?
mag ik een ei (zonder schil) doorheen gooien? mag hij wel eitjes nog in het menu? mag hij kwark?
ik ga nu toch proberen om aan iig biologisch orgaan te komen, dat scheelt neem ik aan ook in het vetgehalte.
kopvlees heb ik per ongeluk geleverd gekregen en volgens mij komt dat nu niet zo slecht uit, zit weinig in (toch?) zal ik desnoods zijn spiervlees voor een deel hiermee vervangen? of is het juist omdat er weinig in zit niet best voor een groeipijn-pokon-pup?

hij is nu 24 weken (5,5 maand) weegt 24 kg en groeit 1 kg per 3 weken, in het begin groeide hij wel 2 kg per week.

botvlees; 2x 75 gram
spiervlees; 2x 75 gram
orgaan; 2x 30
pens; 2x 60
groenten; 2x 60

nog do's en dont's?
Door signmodel
#3129201
[quote="Lizzy"]
Ik zou deze percentages aanhouden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3088514

En verder mag hij een ei en kwark.

Je vraag over kopvlees begrijp ik niet... Dat is namelijk gewoon spiervlees.


Je kunt nu ook goed een goede visolie geven.
[/quote]

ja die % heb ik ook aangehouden.

ik voer namelijk zelf nooit kopvlees omdat er weinig tot geen voedingswaarde inzitten.
maar daarom lijkt het mij juist weer goed voor een hond met groeipijn. misschien maak ik het moeilijker of ingewikkelder dan het is hoor. soms zijn hersenen die dwangmatig moeten lijken te draaien erg vervelend.

ik zat er ook aan te denken om gewoon om de dag een deel van de maaltijd te vervangen door zalmmix (heb nu even niks anders liggen, volgende week heb ik meer vis / hele vette vissen in huis)

en zijn er groenten die heb meer kunnen ondersteunen of groenten die juist meer tegen kunnen werken?
zouden pompoenpitten kunnen helpen / ondersteunen?
en nog meer van dat soort dingen bij andere zaden, noten, groenten? (ja ik maak het super ingewikkeld)
Door Lizzy
#3129244
signmodel schreef: ja die % heb ik ook aangehouden.

ik voer namelijk zelf nooit kopvlees omdat er weinig tot geen voedingswaarde inzitten.
maar daarom lijkt het mij juist weer goed voor een hond met groeipijn. misschien maak ik het moeilijker of ingewikkelder dan het is hoor. soms zijn hersenen die dwangmatig moeten lijken te draaien erg vervelend.
OK, perfect.

Het hangt van het kopvlees af. Mijn kopvlees is net biefstuk. Maar goed, dat neemt ook niet weg dat ik niet kan inschatten hoeveel vet jouw kopvlees bevat.... En vet, tja, dat bevat weer kcal en dat is wat je mede moet beperken. Dus ik weet niet of je daar goed aan doet, om aan te vullen met "waardeloos" kopvlees.
ik zat er ook aan te denken om gewoon om de dag een deel van de maaltijd te vervangen door zalmmix (heb nu even niks anders liggen, volgende week heb ik meer vis / hele vette vissen in huis)
Dat zou ik niet doen. Ten eerste heb je dikke kans dat je boven die 10% totaal aan vis in je menu gaat uitkomen (en dat is niet gezond) en bovendien bevat zalmmix weer veel kcal. En visolie niet.
en zijn er groenten die heb meer kunnen ondersteunen of groenten die juist meer tegen kunnen werken?
zouden pompoenpitten kunnen helpen / ondersteunen?
en nog meer van dat soort dingen bij andere zaden, noten, groenten? (ja ik maak het super ingewikkeld)
Vooral bladgroenten zijn goed! En prei mag je niet geven, ui ook niet. En verder zou ik voorzichtig zijn met koolsoorten. En ik zou geen groenten uit de nachtschade familie geven. Dus geen tomaat, paprika, aubergine, etc.

Zaden en noten en pitten: ook weer mee uitkijken vanwege de kcal. Oftewel: niet doen.
Door signmodel
#3129449
oke dank je.

gewoon de normale groenten dus. niks van het een in het bijzonder of juist niet.

t kopvlees dat ik heb is van dat vieze egeltjes vlees en kom er bijna niet doorheen glibberig en taai dus zal het zeker wat vettig zijn al zitten er geen klompen vet aan.

en zo leer ik weer wat over het verschil tussen vis en visolie, ik ga m bestellen dank je.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door