Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3129283
Paar maanden geleden hier een topic geplaatst over het zelf samenstellen van kippenvoer. Inmiddels alweer een poos gestopt met de legkorrel en het bevalt heel erg goed. Ze leggen beter dan ooit. Alle barnevelders leggen iedere dag een eitje. Dat is nog nooit eerder zo geweest.
Al met al dus erg tevreden.  
Door kaszi
#3129328
Wat geef jij ze dan?

Bij ons krijgen ze graan aangevuld met tafelrestjes, onkruid uit de tuin.  Wat grasmaaisel als ik het gras afrij,
Oud brood, pieren, overrijp fruit,....
Door hannabelgje
#3129387
Ze krijgen mais, tarwe, gerst en haver in een bepaalde verhouding met tafelrestjes, onkruid en vrije uitloop.
Door Lizzy
#3129398
Ja, ik denk er ook over om van dat leg-gedoe af te stappen. Ze vinden die korrels niet te vreten dus dat laten ze staan, dat eten de duiven ::)
Gebruikersavatar
Door kira
#3129399
Hier eten ze ook met name een mengsel. Ik heb wel iets legkorrel staan maar dat eet vooral de haan. De barnevelders leggen denk zes eieren per week, en de laatste tijd had ik tussen de vijf en zeven eieren per dag, terwijl Eem barnevelder nog kloek is en niet legt. Of te wel de serama Wyandotte's en Java leggen ook bijna iedere dag. Heb ook de hele winter eieren gehad.
Door Jantina
#3129403
Hier ook een gemengde graan mix, restjes oud bruin brood, keukenafval en heel veel groen uit de (moes-)tuin. Wat ze ook geweldig vinden is koolzaadplanten uit de berm. Volgens mij ook nog goed voor de vetten in je eieren  :biggrin2:
Door lianneke
#3129474
hannabelgje schreef: Ze krijgen mais, tarwe, gerst en haver in een bepaalde verhouding met tafelrestjes, onkruid en vrije uitloop.
Koop je dat allemaal los en meng je dat zelf dan?
Door Anthraciet
#3129509
Ik geef mijn kippen gemengd graan zonder gerst wat ik in zakken van 25 kilo koop direct bij de fabriek van Garvo.
We gaven eerst een gemengd voer met gerst, maar de gerst lieten ze liggen  :biggrin2:

Verder krijgen ze groenvoer, fruit (vooral stukjes druif zijn ze gek op), gras, onkruid, oud brood en kaas (doen ze een moord voor  :biggrin2:)
Door Lizzy
#3129755
Anthraciet schreef: Ik geef mijn kippen gemengd graan zonder gerst wat ik in zakken van 25 kilo koop direct bij de fabriek van Garvo.
We gaven eerst een gemengd voer met gerst, maar de gerst lieten ze liggen  :biggrin2:

Verder krijgen ze groenvoer, fruit (vooral stukjes druif zijn ze gek op), gras, onkruid, oud brood en kaas (doen ze een moord voor  :biggrin2:)
Hier vinden ze gerst ook niet te happen.

Hier vinden ze gedroogde runderlever lekker :-X :biggrin2:
Door keetje
#3129757
Hier krijgt Catootje bio granenmix, groente, soms wat pasta of rijst. Regelmatig meelwormen of insectenmix. Geen legkorrel ofzo, ze is 6 is al een tijdje uitgelegd. Eergisteren onze 2de leghybride dood en een week ervoor mijn andere chabootje Carolientje, dus het meisje zit nu alleen.  :'(
Ik ben druk op zoek naar nieuwe vriendinnetjes voor haar maar twijfel over welke het gaan worden , Serama's, chabootjes, zijdehoendertjes, Cochins of wyandottes. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door