Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3129064
Komende woensdag vertrekken manlief, paard en ik naar Duitsland voor een meerdaagse wedstrijd.
Het wordt snikheet, en mijn lijf trekt dat slecht.

Ik heb een koelkast(je) in het hotel, heb ik begrepen. Nu wil ik graag een pastasalade maken die ik een paar dagen kan bewaren in de koelkast, maar overdag in een koelbox mee kan nemen. Er moet wat zout of iets dergelijks inzitten (of bouillon, weet ik veel) om aan voldoende zouten te blijven voldoen.
Ik vrees dat we de hele dag zullen zweten als otters.

Iemand een lekker en makkelijk receptje?
Ik heb een recept voor 1 a 2 dagen. 5 dagen hetzelfde eten is nou ook niet echt wat, dus ik zoek nog wat variatie.
Laatst gewijzigd door Hope op di 07 jul 2015, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3129066
Pastasalade is meestal gewoon pasta koken en alles erbij knikkeren wat je lekker vindt. Of gewoon wat uit de voorraad graaien.
Zout toevoegen is ook niet moeilijk. Dat kan gewoon met de zoutpot, maar ook met je overige ingredienten. Uitgebakken spekjes, blokjes (nep)feta, pesto uit een potje (dat is zouter dan home made), gezouten kappertjes, olijven, etc. Je kan ook de pasta zelf in water met een bouillonblokje koken.
Door orinake
#3129093
pasta met tomaat - lenteui - gekookt eitje  - komkommer - tonijn.
Ik maak hem zonder sausjes, die doet iedereen er maar op als we het eten :)
ik eet het met mayo maar mijn kindjes bvb met tomatenketchup :)
Door Lil
#3129127
Pasta kook ik altijd in boullion smaakt echt lekkerder dan. Verder eet ik het koud graag met mayo engooi erbij wat ik heb. Augurk, ei, (lente) ui of zilverui of prei en ham of kaas of cervelaatworst. Eventueel erwten of broccoli. Je leest het nooit hetzelfde. Ik maak de koelkast leeg.
Door Jantina
#3129132
Er worden momenteel veel wedstrijden en keuringen afgelast gelukkig. En van mij mag het ook, ik vind dit geen weer om paarden te vervoeren of om een topprestatie van ze te vragen. Dus misschien is je salade niet nodig!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3129138
Jantina schreef: Er worden momenteel veel wedstrijden en keuringen afgelast gelukkig. En van mij mag het ook, ik vind dit geen weer om paarden te vervoeren of om een topprestatie van ze te vragen. Dus misschien is je salade niet nodig!
Dit is een internationale wedstrijd. De organisatie heeft ventilatoren in de stallen geplaatst, de brandweer is aanwezig om de tenten te kunnen koelen met één of ander systeem, er zijn diverse dierenartsen en koelplaatsen.
De starttijden zijn verzet. We starten om 07.00 's ochtends waardoor de laatste ruiter om 11.00 de ring in rijdt.

Dat moet wel lukken dus.

Ik zie een aantal hele lekkere dingen voorbij komen. Ik ga wat lekkers maken, moet vast lukken.
Bedankt allemaal!
Door Parelridder
#3129164
Albert Heijn heeft heel lekkere verse pasta in de koeling. Degene die gevuld is met bascilicum en pijnboompitjes vind ik echt een aanrader. Als je na het koken het kort even in (olijf)olie bakt, moet dat prima geschikt zijn om later een salade van te fabrieken. Ik zou even neuzen bij de blikjes vis, zodat je iets hebt wat ook zonder koeling goed blijft. En een zakje parmesan mee, om een beetje van over de salade te strooien is misschien ook wel erg lekker (en tevens weer wat zout). Vers tomaatje... Oww, waar ga je heen?? Ik kom bij je eten!!!
Door Summerditches
#3129167
Volgens mij zijn alle salades best lang goed te houden alleen doe ik de hele natte ingeredienten (komkommmer tomaat) in een een apart bakje met deksel en net als de saus doe ik dat er bij als ik t ga eten..
Ik vind zo'n zwembad in de (pasta) salade zo vies
Gebruikersavatar
Door Hope
#3129168
Summerditches schreef: Volgens mij zijn alle salades best lang goed te houden alleen doe ik de hele natte ingeredienten (komkommmer tomaat) in een een apart bakje met deksel en net als de saus doe ik dat er bij als ik t ga eten..
Ik vind zo'n zwembad in de (pasta) salade zo vies
Dat is slim inderdaad, thx voor de tip!
Door Nynke
#3129202
ik vind het lekker om kleine stukjes salami in de pastasalade te doen, samen met gedroogde tomaatjes op olie, kleingesneden ui, olijven en een schepje pesto.
Door lianneke
#3129230
Nynke schreef: ik vind het lekker om kleine stukjes salami in de pastasalade te doen, samen met gedroogde tomaatjes op olie, kleingesneden ui, olijven en een schepje pesto.
Dit, en dan een bakje van die griekse tzatika saus, of zo iets...meenemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door