Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke B
#3128745
Hallo.
Ik geef verschillende diersoorten van Bandit biologische kvv.
Alleen hebben die geen eend en kalkoen en kwartel.
Mijn hondje weigert om barf te eten.
Nu wil ik dus van die diersoorten zelf gemalen kvv maken want ik heb een vleesmaal machine over kunnen nemen.
Wat moet ik nu kopen van die diersoorten om aan een volledige kvv te komen die ik twee dagen per week ga geven.
Dus spiervlees bot en orgaan.
En als ik bijvoorbeeld een heel kwarteltje zonder kop vermaal is dat dan al een complete kvv.
Ik wil dit bijvoorbeeld ook met konijn gaan doen.
Misschien kan iemand mij op weg helpen.
Het lijkt denk ik moeilijker dan het is 
Laatst gewijzigd door Anneke B op zo 28 jun 2015, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3128750
Anneke B schreef: Hallo.
Ik geef verschillende diersoorten van Bandit biologische kvv.
Alleen hebben die geen eend en kalkoen en kwartel.
Mijn hondje weigert om barf te eten.
Nu wil ik dus van die diersoorten zelf gemalen kvv maken want ik heb een vleesmaal machine over kunnen nemen.
Wat moet ik nu kopen van die diersoorten om aan een volledige kvv te komen die ik twee dagen per week ga geven.
Dus spiervlees bot en orgaan.
En als ik bijvoorbeeld een heel kwarteltje zonder kop vermaal is dat dan al een complete kvv.
Misschien kan iemand mij helpen.
Als je een heel dier maalt, kun je dat als een prima KVV beschouwen. Daar hoeft niks bij. Ook niet als het hoofdje ontbreekt. Maar compleet is het nooit. Een (1) diersoort is nooit compleet, je maakt het compleet door meerdere diersoorten te voeren. En dan doe je. Nou, qua eend zou je eendkarkas kunnen malen. Alleen krijg je hond daar waarschijnlijk te harde en te droge ontlasting door. Je kunt er wat orgaan en spiervlees bij doen. Dat hoeft niet van hetzelfde diersoort.

Als je zelf gemalen prakken maakt, zou ik 40% a 50% vleesbot, 10% of 20% orgaanvlees (20% bij 10% pens en 10% andere organen) en de rest spiervlees doen. Nog mooier doe je er ook iets van 10% groenten doorheen.

Of je maalt inderdaad hele dieren. Je kunt ook hele eenden kopen, dus met spiervlees en orgaanvlees eraan/erin.
Door Anneke B
#3128758
Maar ik geef al andere diersoorten per week.
Dus als ik dan 1dag per week bijv een hele kwartel maal dan zit ze voor die dag goed.
En als ik dan ook een dag eend maal of delen van een eend zit ze die dag ook goed.
Want ze krijgt verder nog van Bandiet lam en geit en wildmix met vier diersoorten dus genoeg afwisseling.
Maar als ik dan 1 dag eend wil geven moet ik dan een hele eend kopen of kan ik ook wat losse delen van een eend of kalkoen die dag doen ivm vriesruimte.
Door Tamara
#3128846
Anneke B schreef: Maar ik geef al andere diersoorten per week.
Dus als ik dan 1dag per week bijv een hele kwartel maal dan zit ze voor die dag goed.
En als ik dan ook een dag eend maal of delen van een eend zit ze die dag ook goed.
Want ze krijgt verder nog van Bandiet lam en geit en wildmix met vier diersoorten dus genoeg afwisseling.
Maar als ik dan 1 dag eend wil geven moet ik dan een hele eend kopen of kan ik ook wat losse delen van een eend of kalkoen die dag doen ivm vriesruimte.


Ingrediënten: biologisch geit (vlees, botten, pens, hart, lever en niertjes en long), verse vis (niet biologisch), 2% verse bio groenten, 2% bio zilvervliesrijst.
Biologisch lam (vlees, botten, pens, hart, lever en niertjes en long), verse vis (niet biologisch), 2% verse bio groenten, 2% bio zilvervliesrijst.
Wild (diersoorten varieren per seizoen), 3% biologische bladgroenten, 2% bio zilvervlies rijst.


Als je nog 1 mix maakt van kwartel, en 1 mix van eendennekken/vleugels zit je volgens mij wel goed!
Ik zie voldoende orgaan namelijk! vooral als je ook nog een mix geeft met hele kwartels.
Laatst gewijzigd door Tamara op zo 28 jun 2015, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke B
#3128920
Dus als ik het goed begrijp Tamara kan ik 1dag kwartel doen en dan gewoon een heel kwarteltje malen.

En ook nog een dag eendennekken en eendenvleugels.

En als ik ook nog een kalkoendagje wil inlassen wat kan ik daar van nemen en malen om tot een complete maaltijd te komen.

Ik heb niet veel vriesruimte dus een hele kalkoen gaat hem niet worden maar misschien kan ik losse delen kopen of bestellen.

Je ziet ik ben helemaal niet thuis in de barfwereld wel in de kvv
Door Tamara
#3128945
Ja.

Volgens mij is kalkoen veels te hard om zelf te mixen.
Dan beter kip, bosduif, konijn of fazant.

Als je ergens zalmkarkassen kan kopen kan je daar ook een mix van maken.
Zalm geef ikzelf 1 keer per week.
Door Anneke B
#3129021
Ik moet inderdaad die kalkoem uit proberen en dan ook in stukken er in doen.
Ik geeft haring want de meeste zalm is kweekzalm en zit vol met antibiotica en anders wordt het wilde zalm maar die is heel duur.
Maar haring gaat prima.En ze krijgt ook visolie van Doils die is heel zuiver en daarom zit daar ook geen zalm in.Maar een mix van andere vette vis
Door Anneke B
#3129022
Ze krijgt trouwens nu ook al eend erbij van Alaska en kalkoen van Carnis.
Maar het lijkt me leuk omdat zelf te malen in een vleesmachine.
Weet je trouwens een goed adres waar je dit soort barf dingentjes kan bestellen.
Ik zie er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door