Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Paul_Barte
#3128807
Ben benieuwd of jullie wel eens champignons gekweekt hebben en hoe de ervaringen zijn.
Bij mij gaat de 1e pluk goed maar vervolgens worden de mini-champignons opgevroten door de champignonvliegjes.

Grtz
Paul
Door keetje
#3128834
In een vorig leven heb ik oesterzwammen op een strobaal gekweekt. Ging super, ze bleven maar groeien.
Ik heb het plan om weer eens zoiets te doen, dus ik lees mee.  :)
Door Paul_Barte
#3128885
Had ze op zolder en in de schuur staan vanwege de temperaturen.
Kan niet echt een oplossing vinden voor de vliegjes op het internet. De eitjes van de vliegjes zitten waarschijnlijk al in de speciale mest die je kunt kopen.
Zat te denken of ik iets kan regelen bij een champignonkweker en gelijk daar de spullen meenemen of zoiets.

Grtz
Paul
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3128941
[quote="Paul_Barte"]
Had ze op zolder en in de schuur staan vanwege de temperaturen.
Kan niet echt een oplossing vinden voor de vliegjes op het internet. De eitjes van de vliegjes zitten waarschijnlijk al in de speciale mest die je kunt kopen.
Zat te denken of ik iets kan regelen bij een champignonkweker en gelijk daar de spullen meenemen of zoiets.

Grtz
Paul
[/quote]
Professionele kwekers gebruiken paardenmest. Dus wellicht ff met een emmer naar de dichtstbijzijnde manege?
Door Paul_Barte
#3128946
[quote="Mini's 3-tal"]
Professionele kwekers gebruiken paardenmest. Dus wellicht ff met een emmer naar de dichtstbijzijnde manege?
[/quote]

Uiteraard had ik die ook samen met het broedsel en als laatste was hele fijne potgrond.
Ze gingen als een speer iedere keer en overal zag je witte puntjes en mini-champignons verschijnen maar toen........................ V L I E G J E S

Grtz
Paul
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 29 jun 2015, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3128961
Gatver :-X :biggrin2:

Mijn ervaring tot nu toe met zelf kweken van groenten en fruit? Het is een gevecht tegen ongedierte en slakken en onkruid. Ik kwam gisteren op de moestuin, waar ik een paar dagen geleden hard heb geploeterd om het onkruid weg te krijgen: onkruid stond er weer en al mijn bonen zijn opgegeten door de luis en diverse groenten opgegeten door slakken. Wat een lol ::)

We gingen daarna naar de Ap, ik zeg tegen Leo "kijk, hier, hebben ze gewoon mooie aardbeien. Zonder gaten van beestjes" :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 29 jun 2015, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#3128969
Echt?

Ik vind het steeds leuker worden en vind het ook heel ontspannend. Tot nu toe weinig last gehad van ongedierte.  1 mol maar die is volgens mij verhuisd en afgelopen week waren de bieten omgeknaagd en aangevreten. Daarvoor hebben we nu een stekker tegen knaagdieren in het stopcontact in de schuur hangen en dat lijkt te helpen.

Verder zijn we wat laat begonnen denk ik waardoor onze grote oogst nog moet komen.

Wel scheelt het denk ik dat onze moestuin op eigen terrein is waardoor het makkelijker is om het bij te houden.
Door Lizzy
#3128972
Erna schreef: Echt?

Ik vind het steeds leuker worden en vind het ook heel ontspannend. Tot nu toe weinig last gehad van ongedierte.  1 mol maar die is volgens mij verhuisd en afgelopen week waren de bieten omgeknaagd en aangevreten. Daarvoor hebben we nu een stekker tegen knaagdieren in het stopcontact in de schuur hangen en dat lijkt te helpen.

Verder zijn we wat laat begonnen denk ik waardoor onze grote oogst nog moet komen.

Wel scheelt het denk ik dat onze moestuin op eigen terrein is waardoor het makkelijker is om het bij te houden.
Ja, dat scheelt zeker. Ik vind het al een missie om daar alleen heen te gaan. Terwijl in mijn eigen moestuintje klooien heel leuk is. En dan sta ik op de moestuin onkruid te trekken en dan denk ik "en mijn eigen tuin staat ook vol met zevenblad :-X".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door