Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3128888
Dat bij het ouder worden de kans op (vet)bultjes toe neemt is mij niet geheel onbekend, maar Kaatje (ruim 10,5) heeft in de afgelopen 2 maanden zo'n 4 vetbultjes gekregen... :( De eerste heb ik laten aanprikken in... mei was het geloof ik. Vervolgens voelde ik er vorige week weer 2, ook laten aanprikken, eentje voelde anders aan (heel hard) dus dat baarde me zorgen. Ondanks dat er veel weefsel in zat en het door de cytoloog is doorgestuurd dus wel een vetbult. En nu voelde ik er gisteravond weer een :( Dit keer aan haar andere kant. Ze zitten allemaal op haar ribben (sommige laag, andere hoog meer op de rug), dus wel gunstiger dan bijvoorbeeld oksels. Is er iets wat ik er aan kan doen? Kurkuma geven? Schraal houden qua gewicht?
Vind het maar niks :(
Laatst gewijzigd door Irish op zo 28 jun 2015, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#3128909
Ze heeft qua huidproblemen haar allergieen waar ze (veel) jeuk van heeft en wat nu weer op het ergst is vanwege pollen en mijten.
Haar huid van haar buik is ook klam en rood hierdoor. Vaak wassen en dode zeezout geeft wel wat verlichting. Vroeger had ze wel wat talgbultjes, maar nu dus vetbultjes...
#3128973
Ellie schreef: Mijn labrador van over de 14 jaar stikte van de vetbultjes. Nooit aan laten prikken...  En hij heft de 14,5 jaar gehaald!
Als ik de bultjes niet had laten aanprikken wist ik ook niet 100% zeker dat het om vetbultjes ging he... ;)
De gene die ik eergister heb ontdekt voelt precies hetzelfde qua structuur etc als de andere (op die ene harde na dan die ik dus ook heb laten aanprikken en dat bleek dus ook een vetbultje te zijn), dus deze ga ik niet meer laten aanprikken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door