Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wilmab
#3125519
Goedemorgen ik had een vraagje mijn teef krijgt twee keer per dag kvv en nu heeft ze harde ontlasting nu heb ik mij wat ingelezen en zag dat dot kan komen Door te veel bot n de voeding en dat je meer spiervlees moet toevoegen.Nu heb ik daar een paar vraagje over je kunt dus rundergehakt toevoegen ik voer mijn teefje 2x per dag dus per keer 230gr carnibest hoeveel rundergehakt moet ik dan erbij doen en moet ik dan ook iets van de carnibest afhalen en moet ik dan ook 2x per dag rundergehakt toevoegen?
Dank je wel alvast ik hoop hier wat Hulp in te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3125627
Misschien kan je iets meer vertellen? Krijgt jouw hond nu alleen Carnibest? Welke smaak? Is de ontlasting alleen hard of ook wit en korrelig?

Over het algemeen staat CB niet bekend als een KVV met een te hoog botgehalte.
Gebruikersavatar
Door ilonavg
#3127387
Ons hondje heeft op moment ook last van hele harde ontlasting.
We hebben haar nu sinds 9 dagen in huis en bij haar vorige eigenaar kreeg ze brok te eten.
Eerst puppybrok, maar omdat ze teveel last had van groeipijnen zijn ze haar een volwassen brok gaan geven.

Eenmaal bij ons zijn we overgestapt op Darf Eko KVV. Ze ging van ongeveer 6 grote bergen ontlasting per dag en vele stinkscheten naar nog 2 kleine drolletjes per dag en scheetvrij.  :)
Echter nu sinds 3 dagen is haar ontlasting echt heel hard en hoor ik haar darmen ook borrelen. Nu is ze ook nog voor de eerste keer loops geworden dus misschien dat er iets elkaar kruist....
Ze heeft tijdens de overgang geen diarree gehad oid.

Zou ik iets moeten toevoegen aan de Darf KVV of juist afwisselen van merk?
Morgen is ze 9 maanden jong  :)

Groetjes Ilona & Rosie
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3127391
DARF KVV bevat geen zalmolie of vis. Ze hebben wel een zalm variant waarmee je zou kunnen afwisselen of je kan zalmolie toevoegen. Op zich is minder en hardere ontlasting logisch bij de overstap van brok naar vers.
Door chantal6790
#3128812
Bij kvv ontstaat vaak stevige ontlasting. Abby heeft ook harde ontlasting heb me in het begin ook druk hierom gemaakt. probleem voorgelegd bij een kennis en die vertelde mij
dat de ontlasting best wat hard mag wezen. zolang het geen witte drollen zijn en er pijn tijdens het poepen of echt 5 minuten drukken maar er komt helemaal niks  is er weinig reden om je zorgen te maken. Ik voeg bij abby altijd 1 pompje zalmolie aan het kvv.

Ik zal me ook even kort voorstellen. Ik ben chantal en hebt een border collie teef van 2 jaar. Ze krijgt kvv van verschillende merken oa. tammenga, haaks barf, daily meat). Ik ben me aan het verdiepen in het zelf drogen van snacks en ook het helemaal zelf samen stellen van menu's voor abby begint mij steeds meer aan te spreken. Verder heb ik 2 kindjes van 4 en 1, een kater van 1 en een caafje van 2jaar en wat vissen. Ik ben nu ongeveer 4 jaar bezig met kvv (voor onze border collie hadden we labrador) en verdiep me steeds meer in voeding voor de hond
Door ywa100
#3128944
Zover ik weet ziten er toevoegingen in rundergehakt en zou ik het mijn hond niet geven! Lees maar op het etiket in de supermarkt als je dat rundergehakt bedoelt
Carnibest is een goede kvv, maar men adviseert toch om wat af te wisselen met een ander merk.
Zelf wissel ik Kvv af met barfprodukten zoals lamshart,  pens, duif , geitenvlees etc. 
De ontlasting is vaak wat harder wat weer goed is om de anaalklieren te legen en kan echt geen kwaad. Wat is de kleur? Mocht je het idee hebben dat de ontlasting moeilijk gaat,  kan je kokosolie (extra vierge) geven of een beetje olijfolie (extra vierge). Succes.

Groetjes,
Yvonne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door