Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke B
#3128735
Hallo.
Ik maak altijd een groentenmix zelf.
Ik heb laats een groentenmix gekocht voor vleeseters die je moet wellen.
Ik heb dat vanmorgen gegeven aan mijn pup van zes maanden door haar kvv.
Nu zag ik dat er ook prei in die mix zat.
En nu las ik net dat ze dat niet mogen honden.
Ze heeft nog niks.
Moet ik me nu zorgen maken.
Het was een mix met wortel en prei en kool en sperziebonen.
Vreemd dat er prei inzit terwijl het voor honden is.
Door Lizzy
#3128740
Een keer prei gaat geen hond dood van. Maar dit kun je verder wegknikkeren, deze mix. Sowieso is het niks, zo'n gedroogde groentenmix.
Door Anneke B
#3128753
Oke bedankt Lizzy.
Ik had het in huis omdat ik geen groentenprutje meer had voor nood.
Ik doe het ook gelijk weg.
Er werd gezegd dat het net zo vers als groenten is omdat het gevriesdroogd is.
Ik heb het na het wellen ook nog gepureerd in de blender.
Dus ik hoef me om me pup geen zorgen te maken.
Ze heeft maar een heel klein beetje gehad door haar vlees van die mix.
Ze zeggen ook dat je groenten eerst moet blancheren en dan pureren.
Maar ik pureer het altijd rauw dat gaat nog steeds goed.
Bedankt voor je antwoord.
Door Anneke B
#3128773
Ik ben me even gaan verdiepen in die gevriesdroogte groentenmixen voor mens en dier.
Ik zie alleen maar postieve dingen erover.
Omdat het gelijk gevriesdroogd wordt blijven de vitaminen veel beter gewaarborgd dan de verse groenten die je in de winkel koopt.
Die als het in de winkels ligt al niet meer vers is.
Dus ik lees dat diepvriesgroenten en gevriesdroogte groenten eigenlijk beter zijn omdat die gelijk bevroren worden en gevriesdroogd zodat alle vitaminen er beter in blijven dan vers die nog een hele tocht maakt van het land naar de winkel.
Dus dat gevriesdroogte wat je weer welt dat is als ik het lees op gezondheidsblogs helemaal niet zo slecht?
Door Diego
#3128777
Wat vreemd eigenlijk dat ze er standaard prei door doen.
Ik had even op Google gekeken en je had dan denk ik de groentemix van Hokamix?
Die hebben verschillende varianten waaronder inderdaad eentje met prei, ben benieuwd waarom ze er prei in stoppen.

Of vriesdrogen beter is, durf ik niet te zeggen. Ik heb zelf een abonnement op een biologische groentetas van een teler hier uit de buurt.
En dat is voor ons beide meer dan genoeg en dan maak ik van de groenten die de honden ook mogen, een prakje met de blender voor de honden.
Ze lusten het allemaal graag.
Door Anneke B
#3128786
Nee geen hokamx ik had de zakjes van Grau met biologische groenten voor vleeseters.
Ik ben even gaan googlen en die vraag werdt meer gesteld op Medpets waar je het ook kan bestellen.
Die hadden als antwoordt dat er in die mix zo weinig prei zit dat dit niet schadelijk voor de hond is en nog wat uitleg erover.
Dus ik maak me om mijn pup maar geen zorgen meer met haar gaat het nog prima ze heeft het alleen vanmorgen gehad maar ondanks dat het volgens Grau geen kwaad kan geef ik het toch maar liever niet meer.
Ik maak ook altijd zelf de groentenmix.Maar ik moet weer nieuwe maken dus ik gaf dit even uit nood.
Laatst gewijzigd door Anneke B op zo 28 jun 2015, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Diego
#3128814
Fijn dat je pup geen last heeft, zal inderdaad ook niet zo' n vaart lopen met een beetje prei.Maar toch vreemd dat er prei in zit.
Ik zal eens lezen wat er over staat bij Medpets ben er wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3128955
[quote="Anneke B"]
Nee geen hokamx ik had de zakjes van Grau met biologische groenten voor vleeseters.
Ik ben even gaan googlen en die vraag werdt meer gesteld op Medpets waar je het ook kan bestellen.
Die hadden als antwoordt dat er in die mix zo weinig prei zit dat dit niet schadelijk voor de hond is en nog wat uitleg erover.
Dus ik maak me om mijn pup maar geen zorgen meer met haar gaat het nog prima ze heeft het alleen vanmorgen gehad maar ondanks dat het volgens Grau geen kwaad kan geef ik het toch maar liever niet meer.
Ik maak ook altijd zelf de groentenmix.Maar ik moet weer nieuwe maken dus ik gaf dit even uit nood.
[/quote]

Ik ga met iedereen mee dat een keer een beetje prei echt geen probleem is.

Wat ik echter vreemd vind, is dat ze iets verkopen als zijnde "fantastisch gezond voor je hond" en je krijgt vervolgens bovenstaand antwoord. Ze moeten toch met iets beters kunnen komen dan dat het in zulke hoeveelheden niet schadelijk is? Je voert die groentemix toch niet omdat die mix niet schadelijk is voor je hond, je voert het omdat het gezond zou behoren te zijn.
Door Lizzy
#3128958
[quote="Anneke B"]
Ik ben me even gaan verdiepen in die gevriesdroogte groentenmixen voor mens en dier.
Ik zie alleen maar postieve dingen erover.
Omdat het gelijk gevriesdroogd wordt blijven de vitaminen veel beter gewaarborgd dan de verse groenten die je in de winkel koopt.
Die als het in de winkels ligt al niet meer vers is.
Dus ik lees dat diepvriesgroenten en gevriesdroogte groenten eigenlijk beter zijn omdat die gelijk bevroren worden en gevriesdroogd zodat alle vitaminen er beter in blijven dan vers die nog een hele tocht maakt van het land naar de winkel.
Dus dat gevriesdroogte wat je weer welt dat is als ik het lees op gezondheidsblogs helemaal niet zo slecht?
[/quote]
An sich is er niks mis met gevriesdroogd voer. Maar. Honden zijn al niet goed in het verteren van groenten. Dus ik weet niet of de groenten rauw gevriesdroogd is? Want dan kan je hond er echt helemaal 3 keer niks mee. Alleen wellen is niet voldoende om de groenten gemakkelijk te laten verteren. Groenten moet voor honden gekookt of gepureerd worden. Ik vind het werkelijk te idioot voor woorden dat men een groentenmix ontwikkelt met prei erin. Als ik vertrouwen zou hebben, zou dat nu wel weg zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3128975
[quote="Kaela"]
Ik ga met iedereen mee dat een keer een beetje prei echt geen probleem is.

Wat ik echter vreemd vind, is dat ze iets verkopen als zijnde "fantastisch gezond voor je hond" en je krijgt vervolgens bovenstaand antwoord. Ze moeten toch met iets beters kunnen komen dan dat het in zulke hoeveelheden niet schadelijk is? Je voert die groentemix toch niet omdat die mix niet schadelijk is voor je hond, je voert het omdat het gezond zou behoren te zijn.
[/quote]

Dit dus. Zat andere groenten die je in zo'n mix kan stoppen en dan stop je er iets in waarvan de "hele wereld" roeptoeterd dat het giftig is voor honden. En dat prei niet giftig is in de zin van...hond ziet prei, hond valt om, weten wel een aantal mensen, maar het grootste deel denkt toch...oh jee. En waarom roep je dat als mixmaker over jezelf af. Hiermee is zo,n producent bij mij acuut al het vertrouwen kwijt, want ipv dat je iets heel gezonds in de markt zet, verkoop je nu iets "wat geen kwaad kan". 
Door Anneke B
#3129024
Het zakje is ook gelijk weggegooid in de kliko.
Ze heeft gelukkig geen last gehad.
En heeft het maar 1keer gehad en nu nooit meer.
Ik heb inmiddels me groenteprutje al weer klaar die altijd zelf maak.
Maar het blijft inderdaad raar dat ze er prei indoen terwijl er nog zoveel andere soorten zijn.
Ze hebben nog andere melanges ook daar zit geen prei in.
Maar hier komt het er niet meer in
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door