Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3127775
Op de lijst met producten staat bij mijn leverancier: geitennek: gezaagd in drie stukken. Kent iemand dat? Is dat lekker voor een hond dat een half jaar barft? Is dat een snack zoals Runderstrot of moet ik het geven als bot?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3127784
Mijn ervaring: goed bot om bouillon van te trekken.
Ca. anderhalve centimeter in doorsnede, niet doorheen te komen en geen vlees eraan. Dat was de geitennek van Dogmeat trouwens. .
Door Rebekka
#3127786
dank je... bouillon. dat trek ik niet.. :D

Knoest en Mergpijp? wat is dat?

(wil wat extra's of wat anders bestellen voor hondlief, maar durf eigenlijk  nooit iets te bestellen dat ik niet ken, vandaar mijn vragen)
Gebruikersavatar
Door pike
#3128607
Ervaring met geitennek hier: te hard en bot wordt uitgekotst.
Rebekka schreef: dank je... bouillon. dat trek ik niet.. :D

Knoest en Mergpijp? wat is dat?

(wil wat extra's of wat anders bestellen voor hondlief, maar durf eigenlijk  nooit iets te bestellen dat ik niet ken, vandaar mijn vragen)
Knoest zou ik niet weten, volgens mij is dat een onderdeel van een boom  ;D

Mergpijp is een stuk bot dat van een lang bot gezaagd is, dus van een voor of achterpoot. Wat verkocht wordt in de supermarkt is  mergpijp van rund. Een stuk min of meer rond bot met merg erin. Goed om voor jezelf een bouillonnetje te trekken. Als je in de supermarkt een schenkeltje koopt voor de soep zit daar ook een stuk bot in, dat is in feite ook een mergpijp alleen zit daar het vlees van de poot dus nog omheen.
Door signmodel
#3128707
Sarah5 schreef: Ik zou even navragen bij de leverancier hoe oud deze geiten dan zijn.
als het een echt jong geitje was dan heb je ook niks aan in 3en gezaagd lijkt me.

ik snap niet waarom barf winkels zulke rare dingen verkopen, heb wel vaker vreemde dingen gezien die je kan bestellen overigens.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3128730
Ja, ik heb ze ooit gehad. Ik dacht dat het strotten waren.
Afijn. Ze waren knetterhard, hartstikke kaal en groot. Ik heb ze aan de kliko gedoneerd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3128744
Knoest is hetzelfde als knoost, knars of knok. Een knoest vind ik geen schikt bot, het is dragend bot, meestal een knie dacht ik?) en dus erg hard. Als je er geen bouillon van trekt kan het dus de kliko in.

Mergpijp is bloedlink om te geven, dat kan om de onderkaak van de hond vast komen te zitten met alle gevolgen van dien. Prima om soep van te trekken en verder niks.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op zo 28 jun 2015, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3129400
Merg zijn ze hier dol op! Ik voer het dus wel (slechts 1x per week), MAAR wel ZONDER het bot. Je kunt het merg er meestal heel makkelijk uitdrukken. Anders evt mbv een mesje. Ik moet er we bij zeggen dat ik gewoon die platte schijfjes van een paar cm dik heb die ze ook in de supermarkt verkopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door