Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Aprilsnow
#3128375
Vandaag zijn we met Tammo bij de DA geweest. Omdat we daar moesten zijn voor bloedprikken ivm zijn schildklierwaarden en op de site stond dat ze ook een titerbepaling konden doen deze daar ook laten doen.

Het werd ons al snel duidelijk dat de DA weinig vertrouwen had in het titeren. Na een uitleg dat de vaccinatie industrie goed onderzoek deed naar de werking van vaccinaties en ziekten, als ook Utrecht en we er dus wel op mochten vertrouwen dat ze goed werk deden zei ze nog dat de werking van de titerbepaling niet aangetoont was. Zij geloofde er persoonlijk niet zo in.
Daarnaast doet de industrie onderzoek naar de betrouwbaarheid van vaccinaties en als die zeggen dat een vaccinatie een jaar geldig is dan kan je dat maar het beste voor waar aan nemen. ::)

Anyway. We hebben uitgelegd waarom we niet zo maar willen vaccineren. Tammo reageerde niet goed op zijn puppy enting. We zouden op de uitslag moeten wachten. Een half uurtje ongeveer. Dat hebben we niet gedaan omdat Tammo niet zo goed op andere honden reageert en het risico dat we een redelijk positieve ervaring bij de DA negatief zouden afsluiten.

De uitslag zouden ze doorbellen. Ik heb gevraagd om een foto van de uitslag. Nadat ze me vreemd aan keek zei ik maar voor in zijn dagboek ;)

Maar de uitslag is dus goed. Alle waardes waren voldoende. Tot over een jaar dan moet je opnieuw een bepaling laten doen.
Euh...... Dat trek ik dus een beetje in twijfel. Maar ik heb zelf te weinig kennis om de uitslag te lezen. Om er uberhaupt iets zinnigs van te vinden :-X

Kan iemand me helpen????

Afbeelding

Ik moet nog terug om de waardes in zijn paspoort bij te laten schrijven maar het liefst met wat meer kennis :biggrin2:

Overigens zei ze dat we Weil zeker moesten laten zetten, dat was verplicht :o
Door Lizzy
#3128378
Aprilsnow schreef: Vandaag zijn we met Tammo bij de DA geweest. Omdat we daar moesten zijn voor bloedprikken ivm zijn schildklierwaarden en op de site stond dat ze ook een titerbepaling konden doen deze daar ook laten doen.

Het werd ons al snel duidelijk dat de DA weinig vertrouwen had in het titeren. Na een uitleg dat de vaccinatie industrie goed onderzoek deed naar de werking van vaccinaties en ziekten, als ook Utrecht en we er dus wel op mochten vertrouwen dat ze goed werk deden zei ze nog dat de werking van de titerbepaling niet aangetoont was. Zij geloofde er persoonlijk niet zo in.
Daarnaast doet de industrie onderzoek naar de betrouwbaarheid van vaccinaties en als die zeggen dat een vaccinatie een jaar geldig is dan kan je dat maar het beste voor waar aan nemen. ::)

Anyway. We hebben uitgelegd waarom we niet zo maar willen vaccineren. Tammo reageerde niet goed op zijn puppy enting. We zouden op de uitslag moeten wachten. Een half uurtje ongeveer. Dat hebben we niet gedaan omdat Tammo niet zo goed op andere honden reageert en het risico dat we een redelijk positieve ervaring bij de DA negatief zouden afsluiten.

De uitslag zouden ze doorbellen. Ik heb gevraagd om een foto van de uitslag. Nadat ze me vreemd aan keek zei ik maar voor in zijn dagboek ;)

Maar de uitslag is dus goed. Alle waardes waren voldoende. Tot over een jaar dan moet je opnieuw een bepaling laten doen.
Euh...... Dat trek ik dus een beetje in twijfel. Maar ik heb zelf te weinig kennis om de uitslag te lezen. Om er uberhaupt iets zinnigs van te vinden :-X

Kan iemand me helpen????

Afbeelding

Ik moet nog terug om de waardes in zijn paspoort bij te laten schrijven maar het liefst met wat meer kennis :biggrin2:

Overigens zei ze dat we Weil zeker moesten laten zetten, dat was verplicht :o
Weil is nooit verplicht. Tijd voor een nieuwe DA :)

De eerste stip bovenin: dat is de controle stip. De 2de stip is HCC, de 3de Parvo en de 4de hondenziekte. Voor HCC is ie goed positief, voor Parvo zeer goed positief en voor hondenziekte is ie positief. Kortom, je hond heeft antistoffen tegen alle 3 de ziektes.

Ja, of je volgend jaar moet laten titeren...... Laat ik zeggen dat ik daar een HEEL andere mening op na houd. Ik zou met zo'n uitslag nooit meer laten enten. En nooit meer laten titeren.
#3128418
Lizzy schreef: Weil is nooit verplicht. Tijd voor een nieuwe DA :)

De eerste stip bovenin: dat is de controle stip. De 2de stip is HCC, de 3de Parvo en de 4de hondenziekte. Voor HCC is ie goed positief, voor Parvo zeer goed positief en voor hondenziekte is ie positief. Kortom, je hond heeft antistoffen tegen alle 3 de ziektes.

Ja, of je volgend jaar moet laten titeren...... Laat ik zeggen dat ik daar een HEEL andere mening op na houd. Ik zou met zo'n uitslag nooit meer laten enten. En nooit meer laten titeren.
+1
Door Tamara
#3128421
+1

Mijn labrador wordt binnenkort 3 jaar. Haar laatste (maar 2 entingen gehad) enting was toen ze 16 weken was.
Haar waardes waren 2 maanden geleden nog hepatitis 5, parvo 6 en distemper 4.
En volgens mij nog hele hoge waardes voor 3 jaar na een vaccinatie.

Ik kreeg ook de advies om een jaar later te titeren, maar vanwege een tumor laat ik haar nooit meer vaccineren dus is titeren ook niet meer zinvol voor me.
#3128456
Bedankt voor de uitleg Lizzy. Het is niet onze vaste DA  ;)Eigenlijk hebben we die nog steeds niet. We zijn bij deze uitgekomen omdat die geadviseerd werd door de trainer ivm het volledige bloedbeeld ivm de schildklier.

Ben ook erg blij met de uitslag. Ik moet deze nog bij laten schrijven in het paspoort. Zetten ze daar dan ook de duur bij? Want dan wil ik wel de discussie aangaan over dat ene jaar. Vind dat zo'n klets namelijk, na wat ik hier en op het www over titeren heb gelezen  :biggrin2:

Dat Weil niet verplicht is weet ik. Moest eigenlijk wel lachen dat ze daar zo de nadruk op legde, ook bij het doorbellen van de uitslag  ??? Weil/lepto gaan we dan ook niet zetten. Lees teveel negatieve ervaringen.

De enige die eigenlijk nog moet is rabiës omdat we regelmatig de belgische grens over gaan en Tammo dan ook mee willen nemen. Zo ook met vakantie naar bv Zweden oid. Maar ook daar ben ik wat huiverig voor, niet wetende of hij negatief reageert op de enting  :-\  :(
Heb gelezen dat het een behoorlijk heftige enting is. 
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door