Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3128197
Dit jaar gaan we op vakantie naar Frankrijk en dat wordt weer een nieuwe uitdaging wat betreft BARF/KVV.

Ik denk dat spiervlees en bot niet zo'n groot probleem moet zijn. Ik koop bij wijze van spreken kippenpoten en rundergehakt... Organen lijken mij moeilijker.

Even in theorie: stel als ik de laatste week voor we gaan alleen bot en orgaan geef.... Dan is het toch nog uitgebalanceerd als ik de week erna alleen bot en spier geef?

De eerste dagen wil ik trouwens alleen kvv geven. Omdat dat compacter is, verwacht ik dat dat langer bevroren zal blijven. We gaan kamperen en hebben dus geen vriezer. Ik neem een (niet elektrische) koelbox voor het hondenvoer mee.

De dagen dat het echt niet lukt krijgt hij brokken, maar ik probeer dat zoveel mogelijk te minimaliseren.

Hoe doen jullie het met kamperen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3128203
ik heb zelf nog nooit gebarft in het buitenland maar ik zag hier bij de jumbo vanmorgen al kippenlever en maagjes liggen. Hart kom ik hier ook nog wel tegen bij de super. In Frankrijk is het eten van orgaanvlees veel gebruikelijker dan hier, kan me niet voorstellen dat er niets te krijgen is.
Door Rebekka
#3128216
Fenixjuh schreef: In de winkel kun je gewoon kwartels en parelhoen kopen..
Ik heb onderstaande lijst op de camping-wifi geladen en ben daarmee naar de supermarkt gegaan  :biggrin2:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 440.0.html
Lijst had ik idd al gevonden, en uitgeprint :D :D :D

de kwartels en parelhoen, is dat meestal incusief organen?

pluk schreef: ik heb zelf nog nooit gebarft in het buitenland maar ik zag hier bij de jumbo vanmorgen al kippenlever en maagjes liggen. Hart kom ik hier ook nog wel tegen bij de super. In Frankrijk is het eten van orgaanvlees veel gebruikelijker dan hier, kan me niet voorstellen dat er niets te krijgen is.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat daar in de winkels ligt.
Zelf ben ik een moeilijke vleeseter. In het buitenland eet ik over het algemeen vegetarisch, dus ik heb er ook nooit op gelet.,

Maar je hebt gelijk, ik kan het niet  1 op 1 overnemen dat daar hetzelfde ligt als hier. (bij ons geen levertjes of hart gezien in de schappen, laat staan pens <<50%!!!>>)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3128217
Franse supermarkten zijn super leuk als barfer  :D
Vuile pens hebben ze niet maar verder kan je alles krijgen  :D
Wel even goed onthouden wat varken is in het Frans  :biggrin2:
Door Shanti en co
#3128236
Wij hadden de vorige keren een koeltas met kvv mee voor een paar dagen, met wat flessen ijs erbij bleef dat wel redelijk koud en was het deels nog bevroren na een reis van zo'n 15 uur.
Wij kopen voornamelijk vleesbot, vlees en hele kippen. Voor en na de vakantie kreeg Shanti gewoon haar normale menu, in die paar weken lopen ze geen tekorten op.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3128317
Fransen zijn juist gek op orgaan! Dus echt alles ligt daar gewoon in de supermarkt, alleen geen pens hele konijnen,nieren, levers, hart, hersens!
Ik verbaasde me daar nog over, heb zelfs een mooie rundertong kunnen kopen die op de datum was, en dus voor weinig toen we in Frankrijk waren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door