Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3127402
Sinds een week krijgt Owen antibiotica voor een slechte e.colibacterie in zijn darmen. Ik weet niet precies hoe de ab heet, maar het is geel en geeft ontzettend af. :P
Ik wilde hem na de ab-kuur probiotica van Solgar geven en nog een restje Puur Probiotica wat ik hier heb staan. Nu las ik echter net iets op dit forum dat je ook al tijdens de ab met probiotica kunt beginnen. Klopt dit? Verstoren die twee elkaar niet?
Owen weegt ongeveer 34kg, hoeveel mag hij van de solgar hebben? Zelf dacht ik aan een capsule per dag!
Laatst gewijzigd door Hydra op di 21 jul 2015, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hydra
#3127453
Lizzy schreef: Ja hoor, dat kun je zeker naast elkaar geven. Sterker nog, je hebt minder last van bijwerkingen als je probiotica neemt naast AB.
Kijk, dan begin ik vanavond direct! Ik laat het poeder altijd een kwartiertje 'weken' in water, maar zou ik het niet gewoon direct over zijn kvv kunnen doen? Een kwartier voordat ik het geef uiteraard?
Door Lizzy
#3127457
Hydra schreef: Kijk, dan begin ik vanavond direct! Ik laat het poeder altijd een kwartiertje 'weken' in water, maar zou ik het niet gewoon direct over zijn kvv kunnen doen? Een kwartier voordat ik het geef uiteraard?
Ik heb het nog nooit geweekt in water :biggrin2:
Door Hydra
#3127459
Ik heb altijd netjes de aanwijzingen van Puur gevolgd, ergens las ik dat je het voor een betere werking moet laten weken. ;)
Maar als jij ook resultaat ziet zonder weken, ga ik dat ook wel doen. Scheelt tijd en aangekoekte restjes probiotica losroeren!
Door Hydra
#3127785
Even een vraag die verband houdt met de ab: sinds Owen de kuur krijgt, drinkt hij aanzienlijk meer. Hij was nooit een grote drinker, zelfs niet op brok, maar het is me opgevallen dat hij de afgelopen week echt minstens een bak meer drinkt per dag dan normaal. Kan dit een oorzaak hebben?
Door Lizzy
#3127882
Hydra schreef: Even een vraag die verband houdt met de ab: sinds Owen de kuur krijgt, drinkt hij aanzienlijk meer. Hij was nooit een grote drinker, zelfs niet op brok, maar het is me opgevallen dat hij de afgelopen week echt minstens een bak meer drinkt per dag dan normaal. Kan dit een oorzaak hebben?
Ik heb geen idee! Kun je niks op Internet vinden over deze specifieke AB en de bijwerkingen?
Door Lizzy
#3127933
Hydra schreef: Ik heb gezocht op 'Salazosulfa' en hoewel ik angstaanjagende bijwerkingen zie, kan ik meer drinken niet vinden!
Ik zou toch even contact opnemen met je behandeld dierenarts. Voor de zekerheid maar even navragen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#3128093
Hydra schreef: Dan ga ik dat morgen maar even doen! Typisch is wel dat nu het warm is, hij weer minder drinkt. Maf beest. :P
Hopelijk was dat drinken een tijdelijk iets, en is er niets aan de hand!
#3136445
Het vele drinken was na de ab-kuur gelukkig snel voorbij. :) Waar ik nog wel een beetje mee zit, is zijn ontlasting: deze vind ik nog steeds niet heel mooi ofzo. Vaak poept hij best veel (zoals een brokkenhond zou doen) of het is aan het eind toch wel erg dun. Ik heb getwijfeld om hem te ontgiften, maar dat heb ik zo'n 2/3 maanden geleden nog gedaan, dus is dat niet wat veel? Of moet ik gewoon nog een maand of twee geduld hebben voor ik resultaat zie van de probiotica?
#3139991
Mijn hond heeft die ab kuur ook gehad
En zijn ontlasting (zat op brok toen nog) was haast zelfde kleur als tabletten
Nadat ik ben gestopt heeft het even geduurd voordat ontlasting normaal werd en niet breierig.

Het minder drinken weet ik niet of dat ermee te maken heeft hij kreeg paar dgn later de ab kuur in combi met prednison en daar dronl hij zich helemaal te pleuris mee..Gelukkig nu niet meer
#3140023
Hydra schreef: Het vele drinken was na de ab-kuur gelukkig snel voorbij. :) Waar ik nog wel een beetje mee zit, is zijn ontlasting: deze vind ik nog steeds niet heel mooi ofzo. Vaak poept hij best veel (zoals een brokkenhond zou doen) of het is aan het eind toch wel erg dun. Ik heb getwijfeld om hem te ontgiften, maar dat heb ik zo'n 2/3 maanden geleden nog gedaan, dus is dat niet wat veel? Of moet ik gewoon nog een maand of twee geduld hebben voor ik resultaat zie van de probiotica?
Ontgiften kan op zich prima hoor, na 2 a 3 maanden. Wat heb je de vorige keer gebruikt om te ontgiften? Groene leem heeft ook een goede uitwerking op de darmen. Dus nou, lijkt mij niet verkeerd. Je kunt ook een andere probiotica proberen. De een is de ander niet en de een geeft sneller en beter resultaat dan de ander.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door