Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#3127936
Vanmorgen in het bos kwam ik een prachtige Rhodesian Ridgeback tegen. Een schat van een hond, met een muilkorf om. We kwamen aan de praat over de muilkorf en de lange lijn van Noortje en toen bleek dat de arme jongen die muilkorf moet dragen, omdat hij nu al meerdere keren bijna is overleden aan een tennisbal.
Elke rondslingerende tennisbal weet hij te vinden en eet hij op. Moet een klusje van niets zijn, want hij had een enorme kop en had (als hij dat wou) zo Tilly op kunnen happen.  :biggrin2:
Natuurlijk kan ik deze hond en zijn baas niet echt helpen. Er zullen altijd mensen over blijven die ballen laten slingeren. Toch wil ik hier ook nog even vragen. Als je tennisballen meeneemt voor je hond en het ding gaat kapot. Wil je dan alsjeblieft dat ding gewoon meenemen en netjes weggooien. Net als alle andere afval natuurijk.
Het is toch te gek voor woorden zijn dat zo'n prachtige hond zou kunnen sterven aan de nalatigheid van andere hondeneigenaren.
Door miik
#3127941
Netjes van de bazen dat ze het zo oplossen !
Meenemen is inderdaad een kleine moeite en doen wij ook zeker :)
Maar soms... zijn we ze gewoon kwijt en dan wordt het lastiger  :-X
Gebruikersavatar
Door Sher
#3127948
miik schreef: Netjes van de bazen dat ze het zo oplossen !
Meenemen is inderdaad een kleine moeite en doen wij ook zeker :)
Maar soms... zijn we ze gewoon kwijt en dan wordt het lastiger  :-X
Hij had gelukkig inderdaad een keurige korf. Hij kon gewoon hijgen, maar vooral ook knuffelen. Stiekem heb ik toch wel een zwak voor ze, al klinkt dat misschien gek voor een eigenaar van twee mini-hondjes.  :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3127951
Cathy schreef: Ik hang ze in een boom  ;)
Kijk, daar kan iig geen hond bij  :biggrin2:

Jaren geleden ook een hond gekend die dat deed, een kruising mechelaar x dog. Uitiendelijk is het ook z'n dood geworden omdat er uiteindelijk zovaak een stuk darm weggehaald was dat het op een dag niet meer kon. Deze hond pakte de ballen echter zo van andere honden af. Liep jij leuk met je hond te ballen, kwam die klootjoekel er weer aan, greep je hond en ging er met bal vandoor, die hij vervolgens onderweg of thuis opvrat.
Overigens was de baas wel zo vriendelijk om af en toe eens iedereen van nieuw ballen te voorzien.
Door zurca
#3127966
eelke schreef: Ja, vind ik ook. Tis toch gewoon afval, netjes opruimen dus! ;)
Ja precies maar door de "knipoog" dacht ik...laat ik eerst vragen, misschien mis ik iets?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3127976
Erg sneu dat deze hond daarom een muilkorf om moet..  >:(
Jacy vindt ook geregeld wat, zo'n 2 tennisballen per week en 1 voetbal per maand, hoewel hij vorige maand wel 2 voetballen vond (Eigenlijk 3, maar de juf van die school wilde die lekke uit de bosjes ertegenover terug). Deze mag hij thuis mooi inleveren, hij heeft chuck-its  :) :D

Het lijkt inderdaad erg moeilijk om je rotzooi op te ruimen, niet alleen tennisballen.. Ik was laatst aan het bedenken dat ik wel eens een vuilniszak mee kon nemen als ik met de hond ging wandelen, hij kan immers maar 1 ding tegelijk meenemen, daar ruim je gewoon niet tegenop...  :-X :-\
Door Cathy
#3127986
eelke schreef: Ja, vind ik ook. Tis toch gewoon afval, netjes opruimen dus! ;)
Daar heb gelijk in  ;) Op de parkeerplaats van het bos ( daar liggen ze ook ) gaan ze de prullenbak in  :) maar als ik in het bos loop ga ik geen tas meenemen voor de troep van iemand anders  ;)
Door Parelridder
#3127993
Cathy schreef: Daar heb gelijk in  ;) Op de parkeerplaats van het bos ( daar liggen ze ook ) gaan ze de prullenbak in  :) maar als ik in het bos loop ga ik geen tas meenemen voor de troep van iemand anders  ;)
Ik stop alle gevonden beschadigde/kale/stukjes ballen (en dat zijn er wekelijks tenminste 5, maar niet zelden veel meer!) in de vuilnisbak. Oók in het belang van mijn eigen honden... Vooralsnog heb ik gelukkig geen bal-etende hond gehad, maar als 'ie kapot is kan dat 'rommelen' uitlokken en van het één komt het ander.. Daarnaast kan zéker een kale tennisbal gemakkelijk per abuis in de keel schieten!! Daar sterven jaarlijks een heel aantal honden aan. Op een dag kan dat míjn hond zijn, dus alle buit die ik onveilig vind, draag ik tot we bij een vuilnisbak zijn.
Met afval overigens idem dito, zij het om andere redenen: als mijn hond met een flesje of ander verpakkingsmateriaal aan komt zetten neem ik het me tot aan de vuilnisbak. Ik vind het stomweg geen leuk tafereel, al die rotzooi in bosjes, op gras- en heidevelden. Afval nodigt daarnaast uit tot nog meer rotzooi op de grond gooien. Ik deel je gevoel van "Het is niet van mij! Dat had degene die de moeite nam het vol mee te nemen, met groot gemak leeg even mee kunnen terug nemen.." Maar het afval stoort mij, ik zie het er liever niet liggen, dus ik ruim het ook voor mezelf op ;)
In een boom gehangen ballen en andere voorwerpen vind ik overigens zelf minder fijn. Niet alleen omdat het er uit valt bij de eerst volgende storm, maar vooral omdat mijn honden het een ontzettend leuke uitdaging vinden te pogen dat te bemachtigen. 't Is een hele sport... Merel door eindeloos lang te stuiteren (ook als ze kansloos is ::)) Maartje door in de boom te klimmen... :o Daantje zet alles in wat ze bedenken kan :P En neem ik ze er me langs, om ze op voldoende afstand weer vrij te laten, dan jakkeren ze een volgedne keer ver vooruit op weg naar dat nog onafgemaakte project, ben ik er dus al vóór we het weer passeren weer mee in de weer. Ik neem dus ook die spullen mee, om ongelukken en blessures te voorkomen.
Voor de nieuwsgierigen die zich afvragen wat voor tafereel dat is: ik draag een licht tasje van de leger outlet (max. 5 euro) waar beloningsmateriaal eigen ballen en gevonden zooi in gaan, dus altijd lekker m'n handen vrij hoor!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3128019
Hmm ja de mijne krijgen nooit balletjes, idd formaat. Ze krijgen grotere speelgoeddingen hier.
Ik ken een golden van amper 2 die gestikt is in een kale tennisbal, van een andere hond. Eigenaar kreeg hem er niet uit....  :'(
Gebruikersavatar
Door Sher
#3128043
Vreselijk, er zijn dus nog meer van die nare ervaringen. Ik ben toch maar blij dat mijn dames ballen niet bijzonder vinden, maar nu ik dit allemaal gehoord heb, zal ik beter opletten.  Als ik ergens oude ballen zie liggen, zal ik ze ook weggooien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door