Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3127660
Vanwege het sporten en soms wat lompe acties wil ik check ups gaan laten doen, zo'n 1 of 2 keer per jaar. Ik loop op het moment tegen wat kleine dingen aan, waarvan ik denk dat het niks is, maar wat misschien na een behandeling wel beter zou kunnen gaan. Zoals het omhoog kijken wat hij niet doet, waardoor hij net wat te ver weg blijft zitten en erg scheef trekt met volgen om oogcontact te maken, zonder zijn kop omhoog te doen. Maar bij wat voor soort therapeut laat je zoiets doen? En hebben jullie toevallig goede ervaringen met iemand hier in de buurt? (Ik kan helaas niet al te lang in de auto zitten)

Graag wel iemand die niet te snel onder de indruk is van een hond die een keer lelijk doet :-X
#3127750
miik schreef: In Hoofddorp zit Dorit Aharon...
http://www.kreupeldier.nl/
Zij heeft een hoop kennis, maar de meningen zijn verdeeld over haar ;)

Ik zelf heb hele goede ervaring met Erwin Geijtenbeek van Any Animal, maar dat is Heiloo en best wel een stukje verder....
http://anyanimal.nl/
Ja, ik heb een totaal andere mening. Ik ga daar nog niet met een dooie hond naartoe :)
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 jun 2015, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#3127804
marina schreef: Fenella Doesburg heeft hier wonderen verricht, hele fijne vrouw. Zit in de buurt van Apeldoorn naar komt geloof ik regelmatig in het westen dus je zou haar eens kunnen mailen.
Ook hier heel blij met Fenella. Reu die behandeld werd, was heel rustig in haar handen, en mijn teef wist niet wat ze moest doen om ook "behandeld"te mogen worden. Fenella werkt(e) met asiel dieren, dus zal zeker niet zo 1,2,3 onder de indruk zijn van een hond die karakter heeft.
Ze werkt ook met paarden, dus massa heeft ze ook geen problemen mee. Een fijne vrouw die ook eerlijk antwoord geeft als ze niets/weinig voor je hond kan betekenen.
Ik weet dat ze in Leiden kwam, of dat nog zo is weet ik niet, maar je kan haar allicht bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Vergeet te vertellen dat Fenella osteopaat is, maar volgens mij ook acupunctuur doet.
Laatst gewijzigd door Extreme op wo 24 jun 2015, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#3128428
Wij zijn bij aharon geweest. Bewust weinig over de hond verteld, tuig omgedaan en volledig blanco daarheen gegaan (alleen gegevens dierenarts laatste bezoek 2 jaar terug met snee in zijn poot) verder niks gehad.... Wel HD foto's laten maken maar ergens anders en die informatie heeft mijn dierenarts niet.

Alleen verteld welke sport ik doe (IPO dus) ondertussen voelde ze alles na. Kon niks vinden (waren ook geen klachten, was puur nieuwsgierig)

Bij me oude chihuahua wist ze deels hoe of wat (slecht behandeld 6 jaar lang) probleem wat ze vond waren zijn knieën die echt op zijn (verklaarde ook het aparte loopje (heel stijf) die ik zelf zag) . Helaas niks aan te doen want is versleten. Hebben nu wel glucosamine/msm. En hij begint iets beter te lopen, helemaal goed wordt het niet, maar iets soepeler kan geen kwaad.
#3131661
Ik ben 1½ jaar geleden met mijn oudste newfoundlander voor het eerst bij Chantal Curvers geweest.
Norah kon niet meer op haar achterpoten staan maar ze had nog wel pijnprikkels.
Ik ga nu elke 3 maanden naar haar toe en ben zeer tevreden over haar.
Waar ik ook blij om ben is dat zij ook dierenarts is.
Maar wat een verschil is er qua prijzen die dierenosteopaten vragen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door