Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jacoba
#3127306
Mijn vriend heeft last van een snotneus/loopneus door hooikoorts. Vorig najaar is hij al begonnen met Puur Pollen en sinds enkele maanden neemt hij ook een theelepel honing van de lokale imker en tabletjes via de huisarts. Wat zijn ogen betreft (jeuk en branderigheid) helpt dit allemaal wel, alleen die vervelende snotneus...

Heeft iemand hier een middel/tip voor of moet hij hier doorheen  :(?
Door Lizzy
#3127308
Spoelen met een netipot? Met zout water?  Ik vind dat goed helpen. Volgens mij kan hij het beste in januari/februari beginnen met Puur Pollen. En volgend jaar dus weer, tot na het pollen seizoen.
Door Lizzy
#3127318
Quercetin schijnt ook goed te helpen bij hooikoorts bedenk ik me nu.

Leo gebruikt op erge dagen de nieuwe neusspray van Prevalin. En dan moet je echt maar 1 keer sprayen per neusgat, anders is je neus ZO droog dat je er beroerd van wordt.
Door Lil
#3127342
die nieuwe prevalin is werkelijk de grootste bagger die er is. Zalf in je neus getsiederrie als je dan snuit zie je dat inderdaad alle stof in die zalf is blijven plakken. Mij irriteert dat zalf in de neus.

De gewone prevalin kun je wel proberen. Mij helpt die niet, maar bij hooikoorts is het zo dat wat voor de een werkt voor de ander niet. Otrivin allergie bestaat helaas niet meer, die hielp bij mij super.
Dus nu maar neusspray van de huisarts en ik moet zeggen dat ik die heel erg fijn vind (Livocab), geen dichte neus meer. Alleen 's ochtends en 's avonds eventjes loopneus maar dat is in een half uurtje weer klaar. 's Nachts doorslapen en niet wakker worden van een dichte neus.

Dus als de natuurlijke middelen niet werken, gewoon naar de ha. Hier is het zo dat ik wel neusspray en soms oogdruppels gebruik en tabletjes dus maar eens in de tien jaar. Lokaal werkt bij mij veel beter dan alleen een tabletje slikken. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn neus het grootste probleem vormt.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3127343
Ik heb op de radio laatst de ideale oplossing gehoord (en het staat/komt ook in de Linda): Pissebedden eten. 2 per dag moet genoeg zijn om hooikoorts vrij te zijn gedurende de hele dag.
Door Lil
#3127349
Mini's 3-tal schreef: Ik heb op de radio laatst de ideale oplossing gehoord (en het staat/komt ook in de Linda): Pissebedden eten. 2 per dag moet genoeg zijn om hooikoorts vrij te zijn gedurende de hele dag.
dat is een hele gemene hoax  >:( :P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3127352
Mini's 3-tal schreef: Ik heb op de radio laatst de ideale oplossing gehoord (en het staat/komt ook in de Linda): Pissebedden eten. 2 per dag moet genoeg zijn om hooikoorts vrij te zijn gedurende de hele dag.
zoals je slakken eet of mag het ook gefrituurd?


Ik moet zeggen heb nu een paar dosis puur pollen gehad de afgelopen2-3 weken en dat helpt best wel !
Volgend jaar echt op tijd mee beginnen.

Neussprays vond ik altjjd zo verschrijkelijk, doet pijn en trekt ook vaak door naar hoofdpijn. Nu ken ik Prevalin niet, maar ik vermijdt het gewoon zo lang het kan. Wordt van hooikoorts tabletten nl ook gewoonweg een zombie, en dan zijn die bijwerkingen dus erger dan de kwaal. Ik geloof dat ik dan liever voor die neuszalf ga.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3127354
Lizzy schreef: Spoelen met een netipot? Met zout water?  Ik vind dat goed helpen.
+1. Tot nu toe zonder medicatie en met neti-pot en zout water de pollen te lijf gegaan. Ik voel me er prima bij, beter dan met een lijf vol medicatie.
Door Lil
#3127367
oooooo daar kan ik alleen maar van dromen dat netipot en puur pollen zouden helpen  :-\  :'(

Kaio dat van die neussprays heb ik bij sommige ook, die gaan het dus niet worden. Nu heb je hele agressieve en daarbij heb ik het. Maar ook via de ha heb je gewoon antihistamine voor in de neus zonder al die cortisonen en zoutzuur toestanden etc. Die hoef ik echt niet meer, rotspul  :-X

Pillen vermijd ik dus ook. Geen bijwerkingen van, maar doe die antihistamine maar plaatselijk ipv slikken.
Door Irish
#3127381
Lil schreef: oooooo daar kan ik alleen maar van dromen dat netipot en puur pollen zouden helpen  :-\  :'(

Kaio dat van die neussprays heb ik bij sommige ook, die gaan het dus niet worden. Nu heb je hele agressieve en daarbij heb ik het. Maar ook via de ha heb je gewoon antihistamine voor in de neus zonder al die cortisonen en zoutzuur toestanden etc. Die hoef ik echt niet meer, rotspul  :-X

Pillen vermijd ik dus ook. Geen bijwerkingen van, maar doe die antihistamine maar plaatselijk ipv slikken.
Dat worden veel sapjes met gember :)
Door Jacoba
#3127401
Quercetine zou ook in appelschillen zitten, welke hij 2 per dag eet. Dat had ik al eens gelezen.

Die nieuwe neusspray is volgens mij op basis van microgel met o.a. glycerine. Daar heb ik hier nog een flesje van staan.

Pissebedden kunnen we aankomen, maar daar haalt hij gegarandeerd zijn neus voor op  :biggrin2:...

Gemberpoeder hebben we ook.

Bedankt voor de tips alvast!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door