Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Summerditches
#3127345
Aangepast....sorry..was zo pissed over het "zomer festivial in china"maar door het te delen zadel ik een andere er ook mee op..
dank je Inge & Bono
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 23 jun 2015, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3127348
Wellicht zijn er meer mensen die dergelijke beelden vermijden. En zitten die mensen ook niet te wachten op een beschrijving ervan....
Ik ben nu ook kotsmisselijk
Door Summerditches
#3127350
Inge en Bono schreef: Wellicht zijn er meer mensen die dergelijke beelden vermijden. En zitten die mensen ook niet te wachten op een beschrijving ervan....
Ik ben nu ook kotsmisselijk

je hebt gelijk...eigenlijk..sorry
Door Jump
#3127351
Toch is de enige manier om die afschuwelijke praktijken te stoppen er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.
Op social media word er nu ook veel aandacht aan besteed en er kunnen overal petities getekend worden.
Met wegkijken en doen alsof het er niet is veranderd er nooit iets voor die arme dieren in Azie.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3127388
Jump schreef: Toch is de enige manier om die afschuwelijke praktijken te stoppen er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.
Op social media word er nu ook veel aandacht aan besteed en er kunnen overal petities getekend worden.
Met wegkijken en doen alsof het er niet is veranderd er nooit iets voor die arme dieren in Azie.
Tja, dat kan wel zo zijn, maar toch zit ik er niet op te wachten.
Ik ben dus zo'n mens dat zich echt dagenlang ellendig kan voelen door dit soort verhalen en beelden. En eerlijk is eerlijk, wat hebben die honden er aan dat ik nachtenlang zwetend in mijn bed wakker wordt? Niets toch?

Eerlijk gezegd denk ik juist dat we het verspreiden van beelden over dierenmishandeling moeten ontmoedigen. Want je hoeft er maar één gek tussen te hebben zitten die denkt 'dat kan ik ook'. En dan wordt het dus geen ene steek beter. Zo zie je nu met de paardenbeul ook overal foto's verschijnen van mishandelde paarden. Kan never nooit één persoon gedaan hebben (of hij moet een helicopter hebben om zich zo snel te verplaatsen). Het wordt erger en erger. En weet je wat ik denk? Dat al dat gedeel van die foto's de mensen die het erg vinden steeds erger choqueert, en de idioten op ideeën brengt.

Natuurlijk is het goed dat er iets gebeurd voor die honden daar. De vraag is alleen of een petitie de juiste methode is.
Door Anne in Zweden
#3127390
Hope schreef: Tja, dat kan wel zo zijn, maar toch zit ik er niet op te wachten.
Ik ben dus zo'n mens dat zich echt dagenlang ellendig kan voelen door dit soort verhalen en beelden. En eerlijk is eerlijk, wat hebben die honden er aan dat ik nachtenlang zwetend in mijn bed wakker wordt? Niets toch?

Eerlijk gezegd denk ik juist dat we het verspreiden van beelden over dierenmishandeling moeten ontmoedigen. Want je hoeft er maar één gek tussen te hebben zitten die denkt 'dat kan ik ook'. En dan wordt het dus geen ene steek beter. Zo zie je nu met de paardenbeul ook overal foto's verschijnen van mishandelde paarden. Kan never nooit één persoon gedaan hebben (of hij moet een helicopter hebben om zich zo snel te verplaatsen). Het wordt erger en erger. En weet je wat ik denk? Dat al dat gedeel van die foto's de mensen die het erg vinden steeds erger choqueert, en de idioten op ideeën brengt.

Natuurlijk is het goed dat er iets gebeurd voor die honden daar. De vraag is alleen of een petitie de juiste methode is.
+1, vooral de eerste alinea.

Daarbij vraag ik me af of al die mensen die zo begaan zijn met het lot van die honden in China wel vegetariër zijn, of alleen biologisch vlees eten. Want laten we eerlijk zijn: onze supermarktvleesjes hebben bepaald geen beter leven gehad dan die honden.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet vreselijk is wat er met die honden gebeurt. Maar ik hoef de beelden ook niet ongevraagd voor m'n neus te krijgen. Ik stort m'n halve inkomen al op de rekeningen van Greenpeace en WSPA, in de hoop dat die zullen doen wat ik niet kan, namelijk echt een vuist maken en echt iets betekenen voor die arme dieren aan het andere eind van de wereld. En hier bij ons. :'(
Door Lizzy
#3127392
Anne in Duitsland schreef: +1, vooral de eerste alinea.

Daarbij vraag ik me af of al die mensen die zo begaan zijn met het lot van die honden in China wel vegetariër zijn, of alleen biologisch vlees eten. Want laten we eerlijk zijn: onze supermarktvleesjes hebben bepaald geen beter leven gehad dan die honden.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet vreselijk is wat er met die honden gebeurt. Maar ik hoef de beelden ook niet ongevraagd voor m'n neus te krijgen. Ik stort m'n halve inkomen al op de rekeningen van Greenpeace en WSPA, in de hoop dat die zullen doen wat ik niet kan, namelijk echt een vuist maken en echt iets betekenen voor die arme dieren aan het andere eind van de wereld. En hier bij ons. :'(
Helemaal 100% eens.

Ik heb dan wel de petitie getekend. Ook die dat we echt niet willen dat China in 2019 de World Dog show organiseert.
Door Summerditches
#3127394
Even voor degene die het originele bericht "gemist"hadden..ik had geen foto geplaatst hoor..ik was gewoon even totaal overdonderd doordat ik op een voor mij totaal onlogische plek op internet met zo'n foto geconfronteerd werd..en dat ongenoegen met een omschrijving van wat ik had gezien had ik geplaatst.. Het komt zo binnen...en je laat het zo slecht los...

Ik heb laatst nog net op tijd een moeder eend met jonkies kunnen omzeilen maar ik wist ook dat na mij het mis zou gaan ..daar lig ik dan gewoon van wakker..dat die kleine gumpies zo vol vertrouwen achter mama aan lopen hun dood tegemoet..of een duif die per ongeluk in het water terecht gekomen is en waar ik met geen mogelijkheid bij kan..daar heb ik dan hele visioenen van hoelang het duurt voordat....
Maar wat bijna iedereen hier ook zegt...en ik komt dat ook op social media tegen.."is een kippenleven minder waard dan dat van een hond"..wij gaan met heel veel dieren ook meer dan onfatsoenlijk om..en dan druk ik het nog netjes uit...en een hond heeft in China waarschijnlijk dezelfde "waarde"als andere dieren bij ons in de westerse cultuur.
Je kan lang niet alles voorkomen en uitbannen ieder land houdt er natuurlijk zijn eigen cultuur op na... maar ik ben altijd zo benieuwd waarom het altijd zo ongelofelijk wreed moet allemaal..en ja..ook daar doen wij natuurlijk aan mee...
Ik moest het eigenlijk gewoon even kwijt al weet ik natuurlijk dat het hartstikke hypocriet is om hiervoor weg te draaien en vanavond bij wijze van spreke een "slecht " stuk vlees o.i.d. te eten...
Door Jump
#3127405
Toch denk ik dat het eten van hondenvlees in China niet vergeleken kan worden met het eten van vlees
in westerse  landen.De honden worden extra gemarteld, levend verbrand of in kokend water gegooid omdat
ze denken dat het vlees dan lekkerder is  >:(

En openbaar maken van gruwelijkheden kan wel helpen, bv sinds het filmpje van
het angora konijn (ook in azie natuurlijk) is de complete angora markt ingestort.
Door Lizzy
#3127415
Jump schreef: Toch denk ik dat het eten van hondenvlees in China niet vergeleken kan worden met het eten van vlees
in westerse  landen.De honden worden extra gemarteld, levend verbrand of in kokend water gegooid omdat
ze denken dat het vlees dan lekkerder is  >:(

En openbaar maken van gruwelijkheden kan wel helpen, bv sinds het filmpje van
het angora konijn (ook in azie natuurlijk) is de complete angora markt ingestort.
Nou, dit is natuurlijk gewoon meer dan walgelijk. Dat staat buiten kijf, echt!!

Maar wij vinden het heel normaal om palingen levend in een zoutbad te gooien en van vel en organen te ontdoen terwijl het nog niet dood is, kreeften levend te koken.

Denk dat apen in een laboratorium hier niet echt op zitten te wachten:

Afbeelding

Katten niet hierop:

Afbeelding

Wij mensen zijn gewoon van een gestoord en wreed soort.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3127416
Summerditches schreef: Even voor degene die het originele bericht "gemist"hadden..ik had geen foto geplaatst hoor..ik was gewoon even totaal overdonderd doordat ik op een voor mij totaal onlogische plek op internet met zo'n foto geconfronteerd werd..en dat ongenoegen met een omschrijving van wat ik had gezien had ik geplaatst.. Het komt zo binnen...en je laat het zo slecht los...

Ik heb laatst nog net op tijd een moeder eend met jonkies kunnen omzeilen maar ik wist ook dat na mij het mis zou gaan ..daar lig ik dan gewoon van wakker..dat die kleine gumpies zo vol vertrouwen achter mama aan lopen hun dood tegemoet..of een duif die per ongeluk in het water terecht gekomen is en waar ik met geen mogelijkheid bij kan..daar heb ik dan hele visioenen van hoelang het duurt voordat....
Maar wat bijna iedereen hier ook zegt...en ik komt dat ook op social media tegen.."is een kippenleven minder waard dan dat van een hond"..wij gaan met heel veel dieren ook meer dan onfatsoenlijk om..en dan druk ik het nog netjes uit...en een hond heeft in China waarschijnlijk dezelfde "waarde"als andere dieren bij ons in de westerse cultuur.
Je kan lang niet alles voorkomen en uitbannen ieder land houdt er natuurlijk zijn eigen cultuur op na... maar ik ben altijd zo benieuwd waarom het altijd zo ongelofelijk wreed moet allemaal..en ja..ook daar doen wij natuurlijk aan mee...
Ik moest het eigenlijk gewoon even kwijt al weet ik natuurlijk dat het hartstikke hypocriet is om hiervoor weg te draaien en vanavond bij wijze van spreke een "slecht " stuk vlees o.i.d. te eten...
Ow nee zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ik reageerde echt even op het feit dat er soms gezegd wordt dat het delen van foto's en filmpjes de oplossing kan zijn. Ik vraag me dat af.
Maar ik begrijp heel goed dat je helemaal overdonderd bent van zo'n beeld. Dat zou ik dus ook hebben.
Mensen die vaker dit soort foto's/video's op facebook plaatsen stuur ik een berichtje en verwijder ik als vriend.
Jump schreef:
En openbaar maken van gruwelijkheden kan wel helpen, bv sinds het filmpje van
het angora konijn (ook in azie natuurlijk) is de complete angora markt ingestort.
Maar dan heb je invloed. Je bent consument, en als consument kan je besluiten iets niet (meer) te kopen. Daarmee oefen je invloed uit op de producent, die zich dan gaat bedenken hoe hij zijn klanten bij zich kan houden en dus op zoek gaat naar alternatieven.
Op dit probleem hebben we geen invloed. We kunnen allemaal wel heel hard roepen dat het barbaars is, maar we hebben geen enkel pressiemiddel. We zijn namelijk geen consument. En dus kan China gewoon fijn doen wat ze doet.
Door Jump
#3127430
Maar wij vinden het heel normaal om palingen levend in een zoutbad te gooien en van vel en organen te ontdoen terwijl het nog niet dood is, kreeften levend te koken.

Denk dat apen in een laboratorium hier niet echt op zitten te wachten:

Afbeelding

Katten niet hierop:

Afbeelding

Wij mensen zijn gewoon van een gestoord en wreed soort.
[/quote]

Dat zou natuurlijk meteen moeten stoppen!

.

Maar dan heb je invloed. Je bent consument, en als consument kan je besluiten iets niet (meer) te kopen. Daarmee oefen je invloed uit op de producent, die zich dan gaat bedenken hoe hij zijn klanten bij zich kan houden en dus op zoek gaat naar alternatieven.
Op dit probleem hebben we geen invloed. We kunnen allemaal wel heel hard roepen dat het barbaars is, maar we hebben geen enkel pressiemiddel. We zijn namelijk geen consument. En dus kan China gewoon fijn doen wat ze doet.
[/quote]

Toch zijn er ook in China steeds meer dierenrechtenorganisaties die er een einde aan proberen te maken.Ook zij maken foto's en films
om de bevolking wakker te schudden.
Door Lil
#3127435
Als tegengeluid. Ik kwam gisteren op fb tegen dat een vrouw heel heel veel honden van dat hondenvleesfestival had gered. Ook andere dieren redt zij.
Heel moedig en lief. Maar als ik dan zie hoe de geredde dieren zijn gehuisvest en wat sommigen mankeren vraag ik mij af of humane euthanasie voor sommige exemplaren niet beter is.  :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door