Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DhornDuncan
#3127232
Mijn Oudduitse herder van 10 maanden heeft momenteel een slechte eetlust. Ik ben geneigd om te denken dat het puberstreken zijn omdat hij wel aast op dingen die hij lekker vind. Hij heeft als pup heel goed gegeten en hij groeide gestaag. Hij krijgt van af de fokker vlees van Lotgering en hij heeft dit altijd met veel smaakt gegeten, de ontlasting was altijd goed. Ik dacht dat hij misschien dit vlees zat was maar bij het uit proberen van een ander merk trekt hij ook zijn neus op. Ook heb ik brokken geprobeerd en ook daar heeft hij geen zin in.
Zelf vermoed ik dat het stres is. Op 8 maanden ben ik met hem gaan trainen bij een hondenschool, ik had zorgvuldig informatie ingewonnen en deze honden school leek mij geschikt. Bij de eerste les ging het al mis. Duncan voelde zich niet op zijn gemak en ik dacht dat ik hem eerst gewoon even kon laten wennen. ( Hij was gewent om op het hondenveld te spelen met andere honden, dit omdat wij op evenementen staan en ik hem veel met andere honden en mensen in contact heb gebracht) Nu kwam hij op een gras veld met andere honden waar hij niet los mocht dat was even een schok voor hem. Helaas bleek de informatie die ik had ingewonnen bij de hondenschool niet te kloppen, er werd verwacht een slip ketting te gebruiken en nieuwe honden  moesten gelijk aan de commando's voldoen. Toen Duncan niet af wilde toen mij werd opgedragen hem af te laten gaan werd hij door de trainster met geweld af geduwd. Ik was te overdonderd om te kunnen reageren. Ik heb dat later wel gedaan en ben ook direct gestopt daar met trainen. Sins die les is mijn hond bij afstandelijk en de eerste week na deze les ook bang voor mij. Ik vermoed dat dit ook de oorzaak van het eet probleem is . Na dit gedoe is ook het eetprobleem begonnen. Ik ben niet radeloos maar zou graag jullie mening willen horen en eventuele tips. Ik doe mijn best om leuke dingen met hem te doen en met hem te spelen maar hij blijft me wantrouwen.
Al vast bedankt voor jullie mee denken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3127266
Hmmm, misschien denk ik nu overdreven hoor, maar ik roep gewoon het eerste wat in me opkomt.
Je schrijft dat hij met geweld omlaag werd geduwd. Kan hij last hebben van zijn nek? Hoofdpijn misschien?

Als het mijn hond was liet ik hem even aan een osteopaat zien. En ik bezocht een goede gt om hem het vetrouwen weer snel terug te geven.
Vreselijk dat er nog scholen zijn die zo trainen terwijl er zoveel alternatieven zijn. Goed dat je er niet meer heen gaat!

Verder, met eten. Eet hij echt 0,niks? Hoevaak biedt je het aan?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3127267
Helemaal geen gek idee Hope. Kan best dat iets hem zeer doet.

Hoe voel je je er zelf onder? Het is best wat, naar een school gaan die je zo tegenvalt, je hond zo behandeld zien worden en hem dan niet meer te zien eten en het wantrouwen te zien. Mocht je jezelf dat heel erg aantrekken, probeer dan eens of het verschil maakt als iemand anders hem eten geeft. Iemand die bij voorkeur verder niets weet en dus het eten geeft met het idee "oh ik ga eens fijn deze lieverd van een smakelijk hapje voorzien". Mocht jou emotie een rol spelen, kan je dat hiermee uitsluiten.

Verder zou ik vooral niet te lang afwachten en zoals Hope ook adviseert hulp inschakelen. Zeker als je weinig tot geen verbetering zien in zijn gedrag. 
Gebruikersavatar
Door chery
#3127314
Ik zal hem inderdaad eerst eens zijn nek laten nakijken. Of als test eerst even een pijnstiller geven, werkt dat dan is het wel duidelijk.....
Tjonge denk je een goede school te hebben
Door Lizzy
#3127317
DhornDuncan schreef: Mijn Oudduitse herder van 10 maanden heeft momenteel een slechte eetlust. Ik ben geneigd om te denken dat het puberstreken zijn omdat hij wel aast op dingen die hij lekker vind. Hij heeft als pup heel goed gegeten en hij groeide gestaag. Hij krijgt van af de fokker vlees van Lotgering en hij heeft dit altijd met veel smaakt gegeten, de ontlasting was altijd goed. Ik dacht dat hij misschien dit vlees zat was maar bij het uit proberen van een ander merk trekt hij ook zijn neus op. Ook heb ik brokken geprobeerd en ook daar heeft hij geen zin in.
Zelf vermoed ik dat het stres is. Op 8 maanden ben ik met hem gaan trainen bij een hondenschool, ik had zorgvuldig informatie ingewonnen en deze honden school leek mij geschikt. Bij de eerste les ging het al mis. Duncan voelde zich niet op zijn gemak en ik dacht dat ik hem eerst gewoon even kon laten wennen. ( Hij was gewent om op het hondenveld te spelen met andere honden, dit omdat wij op evenementen staan en ik hem veel met andere honden en mensen in contact heb gebracht) Nu kwam hij op een gras veld met andere honden waar hij niet los mocht dat was even een schok voor hem. Helaas bleek de informatie die ik had ingewonnen bij de hondenschool niet te kloppen, er werd verwacht een slip ketting te gebruiken en nieuwe honden  moesten gelijk aan de commando's voldoen. Toen Duncan niet af wilde toen mij werd opgedragen hem af te laten gaan werd hij door de trainster met geweld af geduwd. Ik was te overdonderd om te kunnen reageren. Ik heb dat later wel gedaan en ben ook direct gestopt daar met trainen. Sins die les is mijn hond bij afstandelijk en de eerste week na deze les ook bang voor mij. Ik vermoed dat dit ook de oorzaak van het eet probleem is . Na dit gedoe is ook het eetprobleem begonnen. Ik ben niet radeloos maar zou graag jullie mening willen horen en eventuele tips. Ik doe mijn best om leuke dingen met hem te doen en met hem te spelen maar hij blijft me wantrouwen.
Al vast bedankt voor jullie mee denken.
Zo, daar ben je lekker mee dan :-X. Ik had gehoopt dat je zou schrijven "wij waren de enige cursisten" maar kennelijk zijn er nog mensen die op deze wijze met hun hond om gaan :-X

Ik zou sowieso nooit alleen Lotgering aan mijn hond geven. Ik heb het al 100.000 keer geroepen maar ik zeg het gewoon nog een keer: nooit op 1 paard wedden, qua merk KVV! En zeker niet op een merk dat toch aan de onderkant bungelt, qua kwaliteit. Ik zou dus een paar andere merken gaan halen en die proberen. En dan niet Smuldier maar een goed/bekend merk.

En verder zou je naar een osteopaat kunnen gaan ja. Ik zou zelf ook een bach bloesem therapeut in schakelen. Ik weet wel een hele goede.
Door sella
#3128851
Ik zou ook naar een osteopaat gaan, en als het kan een holistische dierenarts.
Slecht eten kan door loopse teven ontstaan, en het op hol slaan van de hormonen. Het kan ook door pijn in de kaken en nek komen, daar komt dan de osteopaat weer in de picture.
Als je problemen met eten hebt en het is de puberteit dan is het meer erg kieskeurig worden.

Oh en mijn jongste is ook op lotgering afgespeend(ik heb 2 odh's) die is snel ook op barf gezet, als ik kvv zou voeren dan zou ik minimaal 4-5 merken afwisselen.
Door DhornDuncan
#3129415
Dank jullie wel voor jullie meedenken. Ik ben in elk geval met Duncan naar de dierenarts geweest en ik heb hen even laten checken. De  dierenarts en ik hebben  gekonstateerd dat Duncan pijn in zijn nek heeft. Niet heel heftig maar voor de zekerheid heeft  hij  een pijnstiller gehad en na een week moet ik bellen hoe zijn gedrag is. Hij speeld graag maar eet nog niet super . Mijn gevoel zegt me dat het puber sreken en negatieve ervaring samen is. Lekkere dingen  werkt hij feiloos  naar binnen. Ik ben weer begonnen met edelsteen water  dat heeft eerder geholpen om hem weer aan het eten te krijgen en mijn vriendin die bach terapeute is zou een remedie voor trauma voor hem samenstellen. Ondanks dat hij niet lekker eet is hij toch gegroeid.. wat lotgering betreft ik vind het redelijk goed vlees. Ik heb 2 andere merken uit geprobeerd waaronder alaska maar dat vind hij te snotterig hij wil graag grovve maling het liefst met een paar stukken vis erbij of een in stukken gehakte eendennek zodat hij iets te kraken heeft. Momenteel krijgt hij in de morgen brokken die hij wisselen eet en in de avond vlees wat hij ook weer wisselend eet. Ik ben al blij als hij een keer per dag eet.
Door inni
#3129424
Misschien zijn eetbak op een ander hoogte zetten of iets schuin zodat hij voorlopig zonder zich pijn te doen kan eten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3129427
Brokken afwisselen met vlees lijkt mij niet goed. Om brokken te verteren moet de spijsvertering heel anders werken als om vlees te verteren. Hij moet dan steeds "omschakelen" zeg maar.
Lotgering is niet echt wat je noemt een kwaliteitsmerk. Ik zou dat zelf nooit voeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door