Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#3127177
Mijn teefje Ruby van 10,5 (kruising golden retriever, gesteriliseerd toen ze 1 jaar was) heeft al een tijdje last van een ontstoken vulva. De randen en er vlak omheen zijn vuurrood, schraal en pijnlijk. Antibiotica helpt niet. De dierenarts vroeg of ze incontinent is, maar ik vind NOOIT ergens urine. Ze likt wel aan haar vulva, maar niet extreem vaak. Ik werk aan huis, dus kan dat wel goed inschatten. Ik denk maximaal 4x per dag dat ze even likt. Zou het toch kunnen dat ze incontinent is en dat we het niet merken?! Ik smeer de plekjes nu in met calendulazalf, maar als ze incontinent is dan is het insmeren met de kraan open. Ik ben benieuwd naar de reactie!
Door Lizzy
#3127192
Ja, Pinkel likte inderdaad haar eigen urine op, de arme schat :'(

Maar, die sopte wel vaker en langer dan 4 keer per dag. Ik zou denken dat als ze ergens urine lekt (mand, bank), dat je dat wel gaat ruiken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3127200
Een van mijn honden likte veel aan een van haar voetjes. Ik zag dat nooit! Ze deed het kennelijk altijd 's-nachts, of als er echt niemand in de buurt was. Het kan dus zijn dat ze misschien toch wat vaker likt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3127203
Tja, ik zou eens met iets anders smeren dan met calendula.
Ik heb er hier één die daar dus echt absoluut niet tegen kan.
Door Sennaruby
#3127316
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook met honingzalf gesmeerd en allerlei andere tincturen erop gedaan. Het zou kunnen dat ze ´s nachts vaker likt inderdaad. Ik heb haar ook wel eens een broekje aan gedaan en dat was nooit echt nat en het stonk ook niet. Evenmin als de manden of banken... Fijn dat jullie meedenken!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3127336
Sennaruby schreef: Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook met honingzalf gesmeerd en allerlei andere tincturen erop gedaan. Het zou kunnen dat ze ´s nachts vaker likt inderdaad. Ik heb haar ook wel eens een broekje aan gedaan en dat was nooit echt nat en het stonk ook niet. Evenmin als de manden of banken... Fijn dat jullie meedenken!
Hmmm...
Zou het geen schimmelinfectie kunnen zijn? Bij mensen heb je dat ook natuurlijk. En hoe vaker je dan AB geeft, hoe meer de bacteriehuishouding op de kop komt te liggen en hoe erger het wordt.
Ik heb alleen geen idee of honden dit ook kunnen hebben.
Door Sennaruby
#3127363
Ze heeft maar een kuurtje antibiotica gehad, want ik ben daar geen voorstander van. Het is geen gist of schimmel. Ik ga die balsem eens proberen, dank je wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door