Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daphne-Tyson
#3126838
Ik ben vandaag begonnen met het voeren van barf.
Als vleesbot kreeg hij eendennekjes.
Hij begon heel enthousiast en kwam er toen achter dat t moeite kostte.
Meneer zat me echt aan te kijken van ben je niet vergeten het voor mij te malen.
Heb het in stukjes gehakt en teruggelegd.
Het is nu een uur later en hij kijkt er nog niet naar om.

Hoe kan ik het aantrekkelijkwr voor m maken?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126848
Scott begreep in het begin ook niet wat de bedoeling was. Heb de eerste keren de kippennekjes vastgehouden totdat hij door had hoe 't moest.
Door Suzanne
#3126903
Eenvoudiger beginnen; ik vind eendenek niet meteen een goed beginnersbot eerlijk gezegd.

Suzanne
Door Shanti en co
#3126908
Ik zou het de volgende maaltijd weer (klein gehakt) aanbieden en kijken wat hij er dan mee doet. Als hij het niet eet na een paar minuten weghalen, niks anders geven en een paar uur later weer aanbieden.
Misschien werkt het ook als je het extra lekker maakt door het even te drogen (lage temperatuur ivm bot) of de volgende keer samen met pens (of iets anders wat hij heel lekker vindt) te ontdooien maar dat zou ik pas doen als hij het echt niet wil eten.
Voor grote honden vind ik eensdenkende een prima beginnersbot, kippennekken zijn zo klein dat ze er niet eens op hoeven te kauwen. Wat op zich geen probleem is want het bot is ook heel zacht en verteerd dan wel.
Gebruikersavatar
Door Daphne-Tyson
#3127045
Mijn hond is allergisch voor kip dus kippennekken geven kan niet. Gister begonnen met BARF en helaas vandaag veel jeuk, dus kalkoenvlees (wat ik erbij gegeven had) gaat helaas ook niet.
Gisteravond heeft hij ze weer gehad en in kleine stukjes nam hij er maar twee stukjes van, maar had het in een bakje meegegeven in zijn bench en vanmorgen was het weg :)
Door Lizzy
#3127047
Daphne-Tyson schreef: Ik ben vandaag begonnen met het voeren van barf.
Als vleesbot kreeg hij eendennekjes.
Hij begon heel enthousiast en kwam er toen achter dat t moeite kostte.
Meneer zat me echt aan te kijken van ben je niet vergeten het voor mij te malen.
Heb het in stukjes gehakt en teruggelegd.
Het is nu een uur later en hij kijkt er nog niet naar om.

Hoe kan ik het aantrekkelijkwr voor m maken?
Je kunt de eendennekjes in stukjes knippen en een tijdje in warm/heet water leggen (water niet op kook-temperatuur, dat is te heet en veranderd de structuur). En wat heel goed helpt is honger. Dat maakt rauwe bonen zoet (en eendennekken lekker).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door