Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Louise G.
#3126847
Mijn hond heeft een levensreddende maagoperatie overleefd na een maagdilletatie (=kanteling van de maag, torsie=draaiing), nu een maand geleden. Ze is er goed van hersteld en er is ook geen restschade aan de organen achtergebleven, maar ze blijft sloom en lusteloos. Het is niet zo dat ze helemaal niets meer doet, ze eet goed en is alert, maar het is niet meer de levenslustige hond van voorheen.

Mijn vraag: kan ik haar iets geven om haar energie weer op peil te brengen en zo ja, wat?
Gebruikersavatar
Door Onix
#3126870
Is er gekeken naar een oorzaak van de dilatatie? het kan nl zomaar gebeuren maar ook als er tumoren iod in de buik spelen. En anders zou ik een bloedonderzoek laten doen. Bloedbeeld en bloedchemie (lever, nieren eventueel pancreas) voordat je iets gaat zoeken om haar op te peppen. Mijn persoonlijke ervaring is nl dat honden niet voor niks ziek blijven na een operatie.
Door Lizzy
#3127043
Hoe oud is je hond?

Ik ben het met Onix eens in die zin, ik zou ook terug gaan naar de dierenarts, bloedonderzoek laten doen en dergelijke. Want in mijn ogen is er niet een makkelijk poedertje dat dit wel even verhelpt als de oorzaak niet gevonden wordt.

Wat je wel kunt doen is dat je een zachte ontgiftingskuur doet met Chlorella. Dat geeft ook energie, dat wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door