Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3126880
Ja niet wij maar wel post naar ons adres gericht.

We hebben hier in duitsland een huis gekocht die in bezit van makelaar was. Nu komen er na een half jaar ineens allerlei post voor de bewoners van wie de makelaar het huis had dus ruim een jaar geleden ( volgens mij was het dwangverkoop)
Anyways toch de post opengemaakt, echt nog nooit een brief ontvangen voor deze mevrouw en ineens in een week een hoop. En allemaal betalingsvorderingen en dus ook van deurwaarders, binnen 10 dagen betalen anders, nu is die gedateerd van 11 juni  :-X
Ik ga morgen wat telefoontjes plegen dus.


Maaar goed de vraag dus wat mogen die deurwaarders doen? Die krijgen alleen maar info om naar dat adres te gaaan en dan? Kan ik ze wegjagen door mijn oaspoort te laten zien? Koopovereenkomst? Of ?
Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3126881
Van Duitse wetgeving weet ik niks, maar in Nederland mogen ze niks doen als de persoon voor wie de vordering bestemd is niet op dat adres staat ingeschreven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3126883
Oo ok dankje dat is mooi.
Het zijn nederlandse deurwaarders...Dus hoe ze dat wilen doen weet ik ook niet.

Wij staan op dit adres ingeschreven, zij/ hij niet als het goed is. Wel raar dat er ineens post van hem / haar toch op dit adres komt. Alsof er dit adres ineens opgegeven is aan de instanties....

Ik zal onze gemeente inschrijving dan maar klaarleggen in de gang voor het geval dat en morgen eens al die instaties opbellen  ::)
Door orinake
#3126885
Kaio schreef: Ja niet wij maar wel post naar ons adres gericht.

We hebben hier in duitsland een huis gekocht die in bezit van makelaar was. Nu komen er na een half jaar ineens allerlei post voor de bewoners van wie de makelaar het huis had dus ruim een jaar geleden ( volgens mij was het dwangverkoop)
Anyways toch de post opengemaakt, echt nog nooit een brief ontvangen voor deze mevrouw en ineens in een week een hoop. En allemaal betalingsvorderingen en dus ook van deurwaarders, binnen 10 dagen betalen anders, nu is die gedateerd van 11 juni  :-X
Ik ga morgen wat telefoontjes plegen dus.


Maaar goed de vraag dus wat mogen die deurwaarders doen? Die krijgen alleen maar info om naar dat adres te gaaan en dan? Kan ik ze wegjagen door mijn oaspoort te laten zien? Koopovereenkomst? Of ?
Weet iemand dat?
Een deurwaarder moet controleren of de persoon er wel daadwerkelijk woont.
Ik zou even een mail sturen naar de betreffende deurwaarders dat jullie het huis gekocht hebben op datum x via makelaar X.
En dat persoon Y aan wie de brieven gericht zijn niet op dat adres woont en dat je er geen gegevens van hebt :)
Door K&D
#3126887
Uittreksel bij de gemeente opvragen en kopietje sturen naar deurwaarder. Dat is je bewijs dat het 'vergrijp' gepleegd is door de voorgaande bewoners en dat jij er niets mee te maken hebt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3126890
Even nagevraagd bij meneer Sonja. Een Nederlandse deurwaarder kan niet rechtstreeks vorderen van iemand die in Duitsland staat ingeschreven. Dan moet er gebruik worden gemaakt van een Duitse deurwaarder die als tussenpersoon fungeert. Als een Nederlandse deurwaarder rechtstreeks iets stuurt naar een Duits adres dan heeft dat dus niet zo veel waarde. Die deurwaarder kan in Duitsland namelijk zelf weinig doen.  ;) Wordt het inderdaad doorgespeeld dan zal die tussenpersoon moeten controleren of de persoon in kwestie wel op dit adres staat ingeschreven.
En het hoeft niet eens een voormalig bewoner te zijn. Komt helaas vaker voor dat mensen gewoon een vals factuuradres opgeven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3126926
OK dankjewel,

Goed om te weten dus, hoef niet bang te zijn. Inschrijving gemeente heb ik al bij de hand.
Door inni
#3126935
Hier in Belgie mag je ook rustig slapen. Mijn zoon huurde een app waarin voor hem blijkbaar iemand woonde die met de noorderzon vertrokken was en waarnaar oa deurwaarders op zoek waren. Mijn zoon gooide de post daaromtrend in een doos in z'n kelder maar omdat ik dat niet wist en tijdens hun vakantie hun brievenbus moest leegmaken was ik toch wel wat in paniek toen ik alweer brieven in hun brievenbus vond op de eerste dag van hun vier weken verlof. Ik heb toen naar de deurwaarder gebeld en de zaak uitgelegd. "Ach mevrouwtje gooi die post maar snel in de papierbak" "euuuh ik ga toch niet één van de volgende dagen voor een verzegelde deur staan?" "Neen hoor, wees gerust" Vervelend is het wel en 't heeft bij hen geduurd tot ze er zelf vertrokken zijn naar hun eigen woonst. De gezochte persoon had blijkbaar oa. verschillende berdrijfjes op dat adres gehad die één voor één over kop gingen.
Door Lil
#3126940
Sonja schreef: Even nagevraagd bij meneer Sonja. Een Nederlandse deurwaarder kan niet rechtstreeks vorderen van iemand die in Duitsland staat ingeschreven. Dan moet er gebruik worden gemaakt van een Duitse deurwaarder die als tussenpersoon fungeert. Als een Nederlandse deurwaarder rechtstreeks iets stuurt naar een Duits adres dan heeft dat dus niet zo veel waarde. Die deurwaarder kan in Duitsland namelijk zelf weinig doen.  ;) Wordt het inderdaad doorgespeeld dan zal die tussenpersoon moeten controleren of de persoon in kwestie wel op dit adres staat ingeschreven.
En het hoeft niet eens een voormalig bewoner te zijn. Komt helaas vaker voor dat mensen gewoon een vals factuuradres opgeven.
Dacht dat er nieuwe Europese regelgeving was dat het wel kan.

Anyway het is voor die persoon en niet voor ts. Geen reden voor paniek, zal niets gebeuren. In NL kun je bij de gba die persoon onder bepaalde voorwaarden uitschrijven op jou adres. Heb ik ook moeten doen toen ik mijn huis kocht en gek werd van de aanmaningen (de vorige bewoner van toen huurhuis was met onbekende bestemming vertrokken. Ik had huis gekocht van de woningbouw die ze allemaal weg deed.) Hoe het in Dtl is weet ik helaas niet, maar dat weet je gemeente wel.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3126961
inni schreef: Mijn zoon huurde een app waarin voor hem blijkbaar iemand woonde die met de noorderzon vertrokken was.
Nou zijn sommige bedrijven ook hardleers hoor. Zo is er een bedrijf dat mij, ondanks dat ik al 2 x mijn nieuwe adres heb doorgegeven, hardnekkig facturen op mijn oude adres blijft sturen. En daar woon ik intussen al ruim anderhalf jaar niet meer. Dus wordt dat niet meer betaald. Misschien dat ze dan een keer wakker worden.  :-\
Door Mowgli
#3126971
In Duistland is het heel makkelijk om je "zo maar" in te schrijven op een adres waar je niet woont. Waarom stuur je de brieven niet retour afzender met het adres van de ontvangster doorgestreept en de opmerking "adres onbekend"?

Het ligt er trouwens ook een beetje aan wat voor schulden het zijn. Als het schulden zijn die met het huis te maken hebben, zoals bijv. de gemeentelijke belasting voor het afval of onroerendgoedbelasting, moet er duidelijk in de koopovereenkomst vermeld zijn, dat het object vrij is van schulden. Als dit niet het geval is, heb je grote kans dat je de openstaande schulden kunt gaan betalen.

Raar trouwens dat de brieven evengoed bij jullie worden afgeleverd, want voor zover ik weet schrijft de wet in Duitsland voor dat post niet mag worden afgeleverd als de geadresseerde niet duidelijk op het aangegeven adres woont: dus als er geen naambordje van deze persoon hangt, mag de postbode de brief vanwege de wet op privacy niet bezorgen. deze gaat retour afzender. Op deze manier is heel wat post van mijn familie en vrienden niet aangekomen toen ik net in Duitsland woonde, omdat alleen mijn voornaam op de enveloppe stond. Met alleen mijn voornaam mocht de postbode de brief niet afleveren, vertelde hij mij later.
Door Lil
#3126987
Moet je in De verplicht een naambordje? Slik, mij is altijd geleerd dat je voor je eigen veiligheid nooit namen aan de deur hangt. Op de brievenbus staat gewoon mijn huisnummer en meer niet.
Door Aprilsnow
#3127000
Oww op ons oude adres meerdere keren de deurwaarder aan de deur gehad van de vorige bewoner. Post altijd netjes terug gestuurd. Overigens draaiden ze altijd netjes om als ik aan kon tonen dat ze mij niet moesten hebben  :-\
Door inni
#3127037
Sonja schreef: Nou zijn sommige bedrijven ook hardleers hoor. Zo is er een bedrijf dat mij, ondanks dat ik al 2 x mijn nieuwe adres heb doorgegeven, hardnekkig facturen op mijn oude adres blijft sturen. En daar woon ik intussen al ruim anderhalf jaar niet meer. Dus wordt dat niet meer betaald. Misschien dat ze dan een keer wakker worden.  :-\

Deze persoon is echt vertrokken. Mijn zoon heeft in het begin de brieven elke keer teruggestuurd, navraag gedaan, melding bij gemeente en politie..........niks. Hij is ook zelfstandige.
Door Lil
#3127057
inni schreef:
Deze persoon is echt vertrokken. Mijn zoon heeft in het begin de brieven elke keer teruggestuurd, navraag gedaan, melding bij gemeente en politie..........niks. Hij is ook zelfstandige.
Was mijn vorige bewoner ook. Dat was een buitenlander, dus waarschijnlijk terug naar het buitenland. Kreeg toen van een paar instanties te horen dat zij indien er geen gba adres hadden ze verplicht waren om het een x periode naar het laatst bekende woonadres te sturen. Gelukkig is die periode voorbij, je wordt er toch krankjorum van al die post van een ander.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door