Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Becky
#3126765
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of geitenmelk toegevoegde waarde heeft aan volwassen (1,5 en 6 jaar) honden en of je het dan gewoon kan geven en hoeveel?

Mijn hondje van 1,5 heeft nog steeds problemen met haar oren (vies, ontstoken) en in geitenmelk zitten veel vitaminen en mineralen die goed zijn voor o.a. de huid, zou dit dan ook voor haar oren kunnen helpen?
Ik heb nu van de dierenarts een middeltje (Surolan) gekregen, maar ik wil hier vanaf omdat het toch niet zo goed is ( chemische meuk  :-X

Alvast bedankt voor de antwoorden  :)

Ps. als dit topic verkeerd staat SORRY  :-X
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3126773
koekje schreef: Geitenmelk is voor geitenlammeren. Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben.
Ben ik niet met je eens, in geitenmelk zitten hele goede vitaminen, is heel licht verteerbaar en is goed voor het maag/darmkanaal.
Volgens mij werkt het als een goede probiotica, tevens zit er heel veel vitamine A en D in.
Ik geef Saartje iedere dag een heel klein beetje en ze is er dol op!
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 21 jun 2015, 02:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126840
Heb je Puur Oor al eens geprobeerd? Bij een kleine ontsteking werkt dat hier prima. Maar toen dat laatst niet hielp heb ik ook Surolan gebruikt.

Ik zie niet in wat geitenmelk hieraan kan doen.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3126849
Oké jammer dat het niet voor de oren zal werken.
Mijn hondje heeft hele gevoelige oren, de lichtste middeltjes zijn vaak al te zwaar dus ik denk dat puur oor ook niet goed gaat. Haar oren zijn laatst helemaal uitgespoeld door de da en die gaf dus Surolan mee om het schoon te houden. Tot nu toe werkt dat, maar het is altijd een gevecht om het erin te stoppen  :(

Maar verder kan je geitenmelk gewoon geven als aanvulling?
Laatst gewijzigd door Becky op zo 21 jun 2015, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#3126871
Als je geitenmelk geven wilt, zie ik daar geen kwaad in. Hier neem ik dat (sterk verdund) graag mee voor onderweg. Ik klop het ook door eieren, om een omelet voor ze van te maken (ter beloning). Ik zou er geen verbetering van oor klachten van verwachten, maar ook niet graag een 'onderhoudsdosis' Surolan geven, dus vervolgonderzoek kiezen naar de oorzaak van  de terugkerende oorontsteking. Terugkerende oorontsteking duidt bij mijn weten niet zelden op een allergische reactie. Heb je in die hoek al e.e.a. uitgezocht? (wat voer je?)
Door Tamara
#3126898
Becky schreef: Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of geitenmelk toegevoegde waarde heeft aan volwassen (1,5 en 6 jaar) honden en of je het dan gewoon kan geven en hoeveel?

Mijn hondje van 1,5 heeft nog steeds problemen met haar oren (vies, ontstoken) en in geitenmelk zitten veel vitaminen en mineralen die goed zijn voor o.a. de huid, zou dit dan ook voor haar oren kunnen helpen?
Ik heb nu van de dierenarts een middeltje (Surolan) gekregen, maar ik wil hier vanaf omdat het toch niet zo goed is ( chemische meuk  :-X

Alvast bedankt voor de antwoorden  :)

Ps. als dit topic verkeerd staat SORRY  :-X


Ik zou de surolan toch 1 of 2 weken gebruiken.
Ik heb dit spul een half jaar geleden gekregen van de DA voor mijn labradors haar oren die erg waren ontstoken (met vele wondjes in het oor).
Omdat ik dit ook niet wou gebruiken had ik andere middeltjes gebruikt waaronder puur oor.
is het eigenlijk niet mee weg gegaan en sinds 2 weken, nadat ik dus toch weer surolan gekregen heb van de DA en deze heb gebruikt is het meteen van weggegaan.
Ik zou het de volgende keer ook weer meteen gebruiken alhoewel ik liever natuurlijke producten gebruik.


Extra geitenmelk geven is prima, maar zal volgens mij niks voor haar oren doen.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3126900
Tamara schreef:

Ik zou de surolan toch 1 of 2 weken gebruiken.
Ik heb dit spul een half jaar geleden gekregen van de DA voor mijn labradors haar oren die erg waren ontstoken (met vele wondjes in het oor).
Omdat ik dit ook niet wou gebruiken had ik andere middeltjes gebruikt waaronder puur oor.
is het eigenlijk niet mee weg gegaan en sinds 2 weken, nadat ik dus toch weer surolan gekregen heb van de DA en deze heb gebruikt is het meteen van weggegaan.
Ik zou het de volgende keer ook weer meteen gebruiken alhoewel ik liever natuurlijke producten gebruik.


Extra geitenmelk geven is prima, maar zal volgens mij niks voor haar oren doen.
De dierenarts heeft ongeveer 4 weken geleden haar oren helemaal uitgespoten en toen heb ik 2 weken lang 2x per dag Surolan in haar oren gedaan, om de ontsteking geen kans meer te geven en al het overgebleven vuil eruit te halen (nu krijgt ze het nog 1x per week). Ze heeft na deze behandeling geen vieze/ ontstoken oren gehad.

Parelridder schreef: Als je geitenmelk geven wilt, zie ik daar geen kwaad in. Hier neem ik dat (sterk verdund) graag mee voor onderweg. Ik klop het ook door eieren, om een omelet voor ze van te maken (ter beloning). Ik zou er geen verbetering van oor klachten van verwachten, maar ook niet graag een 'onderhoudsdosis' Surolan geven, dus vervolgonderzoek kiezen naar de oorzaak van  de terugkerende oorontsteking. Terugkerende oorontsteking duidt bij mijn weten niet zelden op een allergische reactie. Heb je in die hoek al e.e.a. uitgezocht? (wat voer je?)
Het ras heeft oorspronkelijk staande oren, mijn hondje heeft hangoren. Dus daar zou het misschien aan kunnen liggen..
Ik voer / voerde heel veel diersoorten, ik heb alleen kalkoen en antiloop (eendenbot heeft ze in het begin een keer gehad, daar kreeg ze spuitpoep van dus niet meer geprobeerd) nog niet gevoerd.

Ik heb : kip, kwartel, konijn, parelhoen, fazant, sneeuwhoen, patrijs, ree, haas, lam, zwaan, geit, paard, rund, gans, lama, hert, kangoeroe, bosduif en eenden snacks en hart (alles wat dik gedrukt is heb ik op dit moment).

Ik kan dus redelijk afwisselen en dat doe ik ook (elke 2 weken heb ik een ander menu), ik heb nog niet gemerkt dat ze ergens op reageert.
Laatst gewijzigd door Becky op zo 21 jun 2015, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3126901
Het hoeft niet direct aan de voeding te liggen.
Ik heb van een DA te horen gekregen dat mijn hond een nauwe gehoorgang had en omdat ze ook
nog is hangende oren heeft ze levenslang oorontstekingen zal kunnen krijgen.

Misschien is dit hetzelfde bij jouw hond?
Gebruikersavatar
Door Becky
#3126902
T zou kunnen, het ras heeft normaal staande oren, mijn hondje heeft hangende oren.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3127134
Ik geef geitenmelk bij diarree.  Voor zere oortjes geef ik in ernstige gevallen een kuurtje Surolan en als wekelijks onderhoud een druppeltje Puur Oor of Earcleaner van Espree.  1x per week. Flow heeft ook hangoortjes en dat + veel zwemmen+ veel zand is het recept voor vuile oren.  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door