Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Belleke
#3126435
Vandaag zijn we met onze hond voor een second opinie naar de dierenarts gegaan.
Hij werd grondig onderzocht. De klachten zijn ze is heel vaak onrustig.
De anaalklieren zaten helemaal vol en zijn schoongemaakt.
Maar bij het onderzoek van de poten en rug had Belle vreselijke pijn
Ze heeft waarschijnlijk ernstige rug, heup en voetgewricht artrose.
Ze had al Carporal maar dat vond hij toch niet zo geschikt om zo lang te slikken.
Ze heeft nu Trocoxil gekregen. Trovet mobilitypoeder als voedingssupplement.
Verder mag ze niet meer zoveel lopen, spelen met andere honden.
En moet een aantal kilo kwijt.
Zij krijgt nu hoofdzakelijk Darf maar dat is te vet. Dus daar moet ik me even in gaan verdiepen.
Hij hoopt dat dit een beetje aan gaat slaan want anders moeten we de moeilijke beslissing gaan nemen.

Heeft iemand ervaring met deze medicatie?
Tips zijn altijd welkom.
Knuffels Belleke
Door charmed
#3126463
Barfmenu is over het algemeen niet vet en met ernstige artrose zou ik wit vlees & wit vis gaan voeren (konijn, kip, eend) daarnaast nog wat smaken van een ander merk erbij. Witvlees zet nl. niet aan op de botten, rood vlees wel (dat verergert artrose sneller) Meer witvlees dieren zijn, Kalkoen, zalm, dan heb je vijf soorten, veel gevogelte is ook witvlees.
Wat wij gedaan hebben met onze Kalin (al vrij jong artrose) is eerst in een rugzak en later een doggyride gekocht, daar ging ze altijd met volle plezier in mee. Ze is 15 jaar geworden uiteindelijk, liep ook nooit veel. Voedingssupplement ken ik niet, daar zijn er zoveel van. Als dit bijv. niet werkt, zou je altijd nog een ander voedingssupplement voor artrose kunnen proberen.

En misschien zou je voor de pijn ook nog CBD olie in kunnen zetten, dat is ook pijnstillend, daar worden ze ook niet high van. Heel veel suc6!
Door Belleke
#3126470
Bedankt voor je reactie. Barf is niet hetzelfde als Darf.
Maar heb ook wel rollen Barf. Van dat witvlees wist ik niet goede tip.
Ik weet niet of Belle mee wilt in een wagentje hij is wat dat betreft best nog wel actief.
rust roest ook vaker kleine wandelingen is misschien wel beter. Komt ook goed uit want ik heb zelf al een hele tijd een hielspoor loop ikook niet teveel.
Over wietolie als pijnstilling had ik ook al gevraagd aan de dierenarts toen hij over opiaten begon. Maar daar wist hij niets over.
Heb jij dat ook gegeven?
Ben ik wel benieuwd naar?
Bedankt voor je reactie knuffels Belleke
Door Lil
#3126474
Belleke schreef: Bedankt voor je reactie. Barf is niet hetzelfde als Darf.
Maar heb ook wel rollen Barf. Van dat witvlees wist ik niet goede tip.
Ik weet niet of Belle mee wilt in een wagentje hij is wat dat betreft best nog wel actief.
rust roest ook vaker kleine wandelingen is misschien wel beter. Komt ook goed uit want ik heb zelf al een hele tijd een hielspoor loop ikook niet teveel.
Over wietolie als pijnstilling had ik ook al gevraagd aan de dierenarts toen hij over opiaten begon. Maar daar wist hij niets over.
Heb jij dat ook gegeven?
Ben ik wel benieuwd naar?
Bedankt voor je reactie knuffels Belleke
Barf is helemaal  zelf samenstellen en je hond vleesbotten laten kauwen, dus totaal niet vergelijkbaar met kvv. Bedoel he soms tinlo (barfmenu). Dat is gewoon kvv en heeft nul komma niets met barf te maken.

Hier een hond die al jaren zware artrose heeft en dat verhaal van witvlees ken ik helemaal niet.

Goede omga3 (visolie) geven en supplementen zijn er idd heel veel.Gebruik de zoekfunctie hier en he vindt heel veel. Dosering is belangrijk wil het werken.
Door Belleke
#3126475
Ik ben inderdaad hier aan het zoeken.
Barfen weet ik niet of het dat gaat worden. Heel grof eten gaat er bij Belle niet in.
Bedankt voor je reactie. Er komen steeds meer vragen in mij op.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3126507
Hier ontzettend goede ervaring met trovet mobility.
Max gebruikt het sinds ze 7 jaar oud is , en inmiddels gaan we naar de 16 jaar toe.
Op haar 7 de kon ze niet meer opstaan zonder hulp , en wij gaven haar toen nog een maand of 2.
Ze stond op metacam , maar dat konden we na 3 weken mobility te hebben gegeven , afbouwen.
Nu 2 keer daags een schepje over het voer , en ze springt nog steeds de sloten in en kruipt er nog steeds zelfstandig weer uit , alhoewel dat de laatste tijd wel wat moeilijker gaat...
Veel sterkte met Belle!
Door charmed
#3126510
Barfmenu is het en dat is ook gemalen vlees en ook met orgaanvlees, spiervlees en botvlees. Alleen darf is vetter dan Barfmenu! Darf heb ik ook gevoerd, maar daar werden ze hier veel te dik van.

Je hoeft haar ook niet de hele weg te duwen, maar gewoon als ze moe is, doen wij ook :)  Als Prudence moe is, wordt ze ook geduwd en voorheen Whisper ook, maar niet eerder in de doggyride dan dat ze moe zijn, want idd. Rust roest. Maar een doggyride is gewoon makkelijk als jij lange stukken wil wandelen (dan hoef je niet steeds hetzelfde kleine rondje bijvoorbeeld. Het is ook maar een idee.

Dierenartsen weten vaak niets over wietolie, dat klopt. Ik geeft het nog steeds, maar ik geef nu 4% i.p.v. de Goylolie. Zit nog in de eerste week, dus over de 4% kan ik nog niets zeggen. Bij mijn honden werkte de Goylolie wel, in lage dosering, maar ze waren meer nodig en als ik ging ophogen kregen ze na een week of zo spierverslappingen (en met hun stofwisselingsziekte gaat dat niet samen) van andere honden heb ik dat nog niet gehoord.
Belleke schreef: Bedankt voor je reactie. Barf is niet hetzelfde als Darf.
Maar heb ook wel rollen Barf. Van dat witvlees wist ik niet goede tip.
Ik weet niet of Belle mee wilt in een wagentje hij is wat dat betreft best nog wel actief.
rust roest ook vaker kleine wandelingen is misschien wel beter. Komt ook goed uit want ik heb zelf al een hele tijd een hielspoor loop ikook niet teveel.
Over wietolie als pijnstilling had ik ook al gevraagd aan de dierenarts toen hij over opiaten begon. Maar daar wist hij niets over.
Heb jij dat ook gegeven?
Ben ik wel benieuwd naar?
Bedankt voor je reactie knuffels Belleke
Door charmed
#3126512
Ze haalt idd. dingen door elkaar, ik heb het over Barfmenu i.p.v. Barf :)
Lil schreef: Barf is helemaal  zelf samenstellen en je hond vleesbotten laten kauwen, dus totaal niet vergelijkbaar met kvv. Bedoel he soms tinlo (barfmenu). Dat is gewoon kvv en heeft nul komma niets met barf te maken.

Hier een hond die al jaren zware artrose heeft en dat verhaal van witvlees ken ik helemaal niet.

Goede omga3 (visolie) geven en supplementen zijn er idd heel veel.Gebruik de zoekfunctie hier en he vindt heel veel. Dosering is belangrijk wil het werken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3126523
Hier ervaring met troxocil ivm LSI en spondylose.

Wij geven daarnaast nog een goede visolie en glucosamine/gondriotine supplement. En als aanvullende pijnstilling dagelijks 2 keer duivelsklauw en als het nodig is vanwege pijnklachten cortaphen. Er gaan weken voorbij dat we de cortaphen niet nodig hebben en soms is en het een poosje wat vaker nodig.

Het verhaal van witvlees ken ik niet. Ik voer barf (zelf samengesteld, niet het merk kvv) en voer gewoon alles. Ik voer graag wild en een vet visje, vanwege de omega 3.

Mijn dierenarts gebruikt bij artrose graag een kuur anathron. Bij Oscar lukt dit niet, omdat het met 4 injecties gegeven moet worden en hij laat zich niet prikken. Anatron zou als effect hebben dat de aangedane plekken daadwerkelijk beter doorbloed raken en herstellen. Dus het pakt de oorzaak aan ipv de symptoombestrijding waar je verder aan vast zit. Mogelijk is het de moeite waard je daarin te verdiepen.
Door Belleke
#3126559
Ik ben hartstikke blij met jullie reacties.
Ik ben al de hele tijd hier en op internet aan het lezen.
Heel veel informatie maar n ook heel veel verschillende aanpakken, medicatie enz lees ik.
Ik wil het juiste voor onze Belle dus het wordt een puzzel waar reageert zij goed op.
Ik ga zeker even googelen op Anathron.
Wat voor een visolie goed is? En ook naar de duivelsklauw .
Ben ook al aan het kijken geweest welke KVV minder vet is misschien moet ik even kijken in het topic voeding of daar de vraag stellen want ben er nog niet uit. Ik heb juist zaterdag een diepvries vol voor 100 euro dus daar heb ik nog wel even tijd voor om dat uit te zoeken.
Wietolie CBD dat ken ik wel gebruikt mijn vriendin voor de pijn en de THC mijn schoonzus die uitbehandeld is voor kanker. Heb daar al veel over gelezen en ervaringen van gehoord daarom stelde ik die vraag ook bij de dierenarts. En ik vind dit zeker de moeite waard om als pijnstilling in te zetten. Goylolie ga ik ook eens op googelen dat ken ik ook niet.
Ben ook blij te lezen dat er toch nog hoop is voor Belle.
Dierendokter deed gisteren toch een beetje alsof het einde verhaal was. Dat hij niet veel meer kon doen alleen pijnstilling, voedingssupplementen en als dat niet meer hielp eventueel nog opiaten.
Ik hoop dat ze snel weer wat rustiger wordt. Maar ik ben me ook bewust dat ze niet voor mij hoeft te blijven ze moet wel een dierwaardig leven hebben.
Heb haar ook gewoon los laten lopen vanmorgen dan rent ze heerlijk, ik loop dan niet te ver meer.
Gaan nu gewoon een paar keer per dag een rondje.  Dan kan ze toch heerlijk snuffelen en rennen. Kijk wel hoe het nu verder gaat.
Reacties ervaringen zijn altijd nog welkom doe er zeker iets mee.
Dikke knuffels Belleke
Door Lizzy
#3126565
Belleke schreef: Vandaag zijn we met onze hond voor een second opinie naar de dierenarts gegaan.
Hij werd grondig onderzocht. De klachten zijn ze is heel vaak onrustig.
De anaalklieren zaten helemaal vol en zijn schoongemaakt.
Maar bij het onderzoek van de poten en rug had Belle vreselijke pijn
Ze heeft waarschijnlijk ernstige rug, heup en voetgewricht artrose.
Ze had al Carporal maar dat vond hij toch niet zo geschikt om zo lang te slikken.
Ze heeft nu Trocoxil gekregen. Trovet mobilitypoeder als voedingssupplement.
Verder mag ze niet meer zoveel lopen, spelen met andere honden.
En moet een aantal kilo kwijt.
Zij krijgt nu hoofdzakelijk Darf maar dat is te vet. Dus daar moet ik me even in gaan verdiepen.
Hij hoopt dat dit een beetje aan gaat slaan want anders moeten we de moeilijke beslissing gaan nemen.

Heeft iemand ervaring met deze medicatie?
Tips zijn altijd welkom.
Knuffels Belleke
Mag ik vragen waarom ze waarschijnlijk artrose heeft en je dit niet zeker weet? Zijn er foto's gemaakt om dit te bevestigen?
Door Lizzy
#3126566
Belleke schreef: Ik ben hartstikke blij met jullie reacties.
Ik ben al de hele tijd hier en op internet aan het lezen.
Heel veel informatie maar n ook heel veel verschillende aanpakken, medicatie enz lees ik.
Ik wil het juiste voor onze Belle dus het wordt een puzzel waar reageert zij goed op.
Ik ga zeker even googelen op Anathron.
Wat voor een visolie goed is? En ook naar de duivelsklauw .
Ben ook al aan het kijken geweest welke KVV minder vet is misschien moet ik even kijken in het topic voeding of daar de vraag stellen want ben er nog niet uit. Ik heb juist zaterdag een diepvries vol voor 100 euro dus daar heb ik nog wel even tijd voor om dat uit te zoeken.
Wietolie CBD dat ken ik wel gebruikt mijn vriendin voor de pijn en de THC mijn schoonzus die uitbehandeld is voor kanker. Heb daar al veel over gelezen en ervaringen van gehoord daarom stelde ik die vraag ook bij de dierenarts. En ik vind dit zeker de moeite waard om als pijnstilling in te zetten. Goylolie ga ik ook eens op googelen dat ken ik ook niet.
Ben ook blij te lezen dat er toch nog hoop is voor Belle.
Dierendokter deed gisteren toch een beetje alsof het einde verhaal was. Dat hij niet veel meer kon doen alleen pijnstilling, voedingssupplementen en als dat niet meer hielp eventueel nog opiaten.
Ik hoop dat ze snel weer wat rustiger wordt. Maar ik ben me ook bewust dat ze niet voor mij hoeft te blijven ze moet wel een dierwaardig leven hebben.
Heb haar ook gewoon los laten lopen vanmorgen dan rent ze heerlijk, ik loop dan niet te ver meer.
Gaan nu gewoon een paar keer per dag een rondje.  Dan kan ze toch heerlijk snuffelen en rennen. Kijk wel hoe het nu verder gaat.
Reacties ervaringen zijn altijd nog welkom doe er zeker iets mee.
Dikke knuffels Belleke
Doils is goed. Solgar is goed. Royal Green is goed. En soms lijkt een visolie veel duurder dan een ander maar als je dan naar de hoeveelheid DHA en EPA kijkt, kan een goedkopere wel eens duurder uitpakken. Want hoe hoger deze DHA en EPA, hoe sterker de visolie en hoe lager de dosering.
Door Belleke
#3126663
Lizzy Belle heeft vorig jaar naar aanleiding van het maken van een foto de diagnose  Lumbo-sacrale instabiliteit gekregen.
Er is nu geen foto gemaakt omdat de arts na lichamelijk onderzoek merkte dat ze heel veel pijn aangaf en ook bepaalde bewegingen niet meer kon maken.
Hebben het er wel nog over gehad maar hij vond een foto ook belastend want dan moest hij weer onder narcose en volgens hem was het wel duidelijk dat hij slijtage had en pijn in zijn rug, heupen en achtervoet.
Ik ga die visolie maar bestellen want dat kan denk ik sowieso geen kwaad.
Knuffels Belleke
Door Lil
#3126724
Belleke schreef: Lizzy Belle heeft vorig jaar naar aanleiding van het maken van een foto de diagnose  Lumbo-sacrale instabiliteit gekregen.
Er is nu geen foto gemaakt omdat de arts na lichamelijk onderzoek merkte dat ze heel veel pijn aangaf en ook bepaalde bewegingen niet meer kon maken.
Hebben het er wel nog over gehad maar hij vond een foto ook belastend want dan moest hij weer onder narcose en volgens hem was het wel duidelijk dat hij slijtage had en pijn in zijn rug, heupen en achtervoet.
Ik ga die visolie maar bestellen want dat kan denk ik sowieso geen kwaad.
Knuffels Belleke
Ik zou foto maken! Lsi vraagt andere medicatie dan artrose. Ken helaas beide uit eigen ervaring en de aanpak was echt verschillend. Bij lsi kan zenuwbeknelling optreden daar kun je wat aan doen, maar daar gaan supplementen niet tegen helpen...

Cox compositum van groene os is een natuurlijke pijnstiller. Ook soms een optie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door