Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3126158
Mijn duitse herder is bijna 5 jaar en heeft HD.

Ik kwam (in de Aldi) een zwembad tegen van meer dan 3 meter doorsnede en bijna 1 meter hoog.  De bovenste rand moet opgeblazen worden.  Heeft iemand dat al ooit uitgeprobeerd?  Zou dat sterk genoeg zijn?  Daar moeten chloortabletten in, kan dat geen kwaad voor de honden?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126160
Een zwembad met opblaasrand lijkt mij met hondennagels niet handig.
Wij hebben sinds kort een zwembad met metalen frame en dit bevalt goed. Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden.
Realiseer je wel dat in 3 m doorsnee een hond niet echt kan zwemmen. En dat je de hond waarschijnlijk erin en eruit moet tillen of een trap moet maken.

Chloortabletten gebruik ik zelf niet. Wij hebben dit http://www.waterfunshop.com/zwembad-toebehoren/bio-active-waterzuivering-voor-zwembaden-.html aangeschaft. Het water zit er nu twee weken in en is nog steeds schoon en helder. Wel scheppen we na elk gebruik de boel schoon en gebruiken we eens per week de bodemstofzuiger.
Door Chouka
#3126163
Ja, opnemen en over ongeveer 1 meter er in zetten zie ik wel zitten.  Dat ging ik zo doen en idd vroeg ik me af of die opgeblazen rand dat kan verdragen.
Ook zonder echt zwemmen denk ik dat dat goed is voor hun spieren en die versterken is goed voor hun heupen.
Metalen frame heb ik niet aan gedacht.  Ik ga nog eens op zoek.
Een bodemstofzuiger wilde ik ook kopen.  Via jou link voor ik een verwarmingssysteem en dat lijkt me ook iets.  Dat wordt dan wel een hele investering.
Lukt dat om dat schoon te scheppen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3126166
Je zult er rekening mee moeten houden dat je hond toch een keer zal opspringen. Ik weet niet of die opgeblazen rand dat houdt. Heb ze nooit goed bekeken. Ter indicatie: die van ons is 160x260 en kostte tweedehands € 40,-. De pomp zat er ook bij.

Wij hebben een verwarmingsmat waar het water doorheen wordt gepompt. Dit levert in een paar uur een verschil van 4°C.

Met een plat netje krijgen wij de meeste haren, vliegjes etc eruit. De bodemzuiger werkt echt verbazingwekkend goed. Alle troep wordt verwijderd van de bodem.
Wij houden er wel rekening mee dat we eens per maand het water moeten vervangen.

Incl een afdekzeil was ik voor de mat en schoonmaakset ongeveer €45,- kwijt. Dus voor €135,- waren we klaar.

@Lazy Garfield, net als ik zal ts haar redenen hebben om voor een zwembad in eigen tuin te kiezen. Bijv omdat het gaat om therapie ivm recreatief zwemmen en je dus een gecontroleerde omgeving wil.
Door Tamara
#3126167
Die van 3 bij 3 is groot genoeg, alleen zal ik wel een metal frame intex kopen, mijn retrievers beuken en krabben en springen erin en het zwembad is nog steeds heel.

Ik gebruik niks in het zwembad, ik leeg het in de herfst 1 keer in de 10 dagen. in de lente 1x per week en in de zomer 1x per 4 dagen als het continue 20 graden is.
Ik vertrouw die chemische spulletjes niet echt. je hond likt ook aan zijn vacht en krijgt het zo binnen.

een metal frame is er zo een. Mijn meiden kunnen er nog best rondjes in zwemmen met zn tweeën naast elkaar.
De rechtse is ook 3 bij 3 meter. De linkse van 1.60 bij 2.60 meter voor een paar weken op de camping. 
En de eerste keren bij de hond erin staan, want mijn golden vond het in het begin best eng dat ze de vloer niet meer kon voelen. 


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 19 jun 2015, 02:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3126168
Lazy Garfield schreef: Waarom zou je een zwembad aanschaffen? Ik laat haar regelmatig lekker zwemmen in een vennetje met heel helder water, lijkt me eenvoudiger.


  • In vies buitenwater weet je niet wat er onder het water ligt. Kans op uitstekend metaal, takken, grote stenen met grote en misschien levensgevaarlijke wonden tot gevolg.
  • Kans op de ziekte van weil
  • kans op oorinfecties en hotspots
  • Kans op verdinking

een zwembad is ook een stuk schoner en veiliger :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3126169
Tamara schreef:

  • In vies buitenwater weet je niet wat er onder het water ligt. Kans op uitstekend metaal, takken, grote stenen met grote en misschien levensgevaarlijke wonden tot gevolg.
  • Kans op de ziekte van weil
  • kans op oorinfecties en hotspots
  • Kans op verdinking

een zwembad is ook een stuk schoner en veiliger :biggrin2:
Pluk schreef: @Lazy Garfield, net als ik zal ts haar redenen hebben om voor een zwembad in eigen tuin te kiezen. Bijv omdat het gaat om therapie ivm recreatief zwemmen en je dus een gecontroleerde omgeving wil.
Dat kan ik me voorstellen!

De argumenten die jij geeft vind ik erg ver gezocht!
Als je mijn post goed gelezen hebt heb ik het over een vennetje met schoon helder water.  :)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 19 jun 2015, 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3126170
pluk schreef: Wel scheppen we na elk gebruik de boel schoon en gebruiken we eens per week de bodemstofzuiger.

Met het netje haar eruithalen doe ik ook iedere dag, als ik zie hoeveel haar uit het zwembad komt per keer  :o
Ik zie ook een heel stuk minder haar van de golden retriever in huis.  :biggrin2:
Door Tamara
#3126171
Lazy Garfield schreef: Pluk schreef: @Lazy Garfield, net als ik zal ts haar redenen hebben om voor een zwembad in eigen tuin te kiezen. Bijv omdat het gaat om therapie ivm recreatief zwemmen en je dus een gecontroleerde omgeving wil.
dat kan ik me voorstellen!
De argumenten die jij geeft vind ik erg ver gezocht, zeker als het water helder is!
 

Ik zwom ook in die vennetjes met mijn honden  :biggrin2: , ook omdat ik dacht dat juist daar niks zou gebeuren. En mijn honden kregen toch echt wondjes op hun voeten van de bodem. en de golden retriever kreeg hotspots op haar staart met pus, d r halve staart moest toen kortgeschoren worden en met een spray behandeld worden, ik kreeg zelf diarree iedere keer als we gezwommen hadden (ik zwom ook mee) en de labrador is nu uiteindelijk van haar oorontsteking af die toch echt van dat soort water kwam volgens de dierenarts. Die adviseerde ook om alleen nog naar het strand te gaan.
Ik ben zeker minimaal 3 honderd euro's lichter door dierenarts bezoeken en oor en hotspot zalven. Meteen een zwembad kopen was goedkoper geweest voor me  :2funny:

Dus door 'medische' omstandigheden hebben ze dus een privé zwembad en gaan ze wekelijks naar het strand. Wat ze trouwens totaal niet erg vinden.  :biggrin2:

Door mijn ervaring zwem ik er niet meer, maar dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn voor andere hondenliefhebbers. maar kans op weil in stilstaand water is wel groter dan in een zwembad.
Ik heb ook van een vrouw gehoord dat ze haar hond moest laten opereren door een uitstekend stuk tak dat ergens achter bleef haken in het water en dat ze me adviseerde ze er niet meer in te laten springen/rennen.
Vandaar dat ik die er ook bij zette. Want daar ben ik enorm door geschrokken toen.
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 19 jun 2015, 03:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3126175
Lazy Garfield schreef: Pluk schreef: @Lazy Garfield, net als ik zal ts haar redenen hebben om voor een zwembad in eigen tuin te kiezen. Bijv omdat het gaat om therapie ivm recreatief zwemmen en je dus een gecontroleerde omgeving wil.
Dat kan ik me voorstellen!

De argumenten die jij geeft vind ik erg ver gezocht!
Als je mijn post goed gelezen hebt heb ik het over een vennetje met schoon helder water.  :)
Moet je wel een vennetje in de buurt hebben  8)
Door Lizzy
#3126179
Is toch handig, je eigen zwembad, als je je hond therapeutisch wilt laten zwemmen?!!! Ik zou alleen geen chloor gebruiken..... Iets milieu en hondvriendelijkers zoeken.
Door Lil
#3126182
Kaela schreef: Moet je wel een vennetje in de buurt hebben  8)
Ja, 40 km daarvoor moeten rijden is niet zo handig. Er zijn hier een paar beekjes waar honden vroeger ingingen, maar met 14 jaar en zeer gammele poten komt meneer de oevers niet meer op of af. Leuk voor het jonge gezonde 'paard' van mij met zijn sterke lange stelten, maar niet voor oude opoes die een rollater nodig hebben om te lopen. Ik heb ook wel eens aan de zwembad gedacht, maar de tuin is wat klein ervoor.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3126209
leuk juist, zeker als het idioot warm is. Mijn zwarte hond vind het dan niet grappig om eerst naar zee of naar een vennetje te moeten om te kunnen afkoelen. Wij hebben overigens een blauwe schelp die dient als pierewaai badje/ drinkbak/ extra slaapplaats/ schatkist.

Ooit komt er nog een groot zwembad..
Laatst gewijzigd door Els&Flow op vr 19 jun 2015, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3126215
[quote="Els&Flow"]
leuk juist, zeker als het idioot warm is. Mijn zwarte hond vind het dan niet grappig om eerst naar zee of naar een vennetje te moeten om te kunnen afkoelen. Wij hebben overigens een blauwe schelp die dient als pierewaai badje/ drinkbak/ extra slaapplaats/ schatkist.

Ooit komt er nog een groot zwembad..
[/quote]

Schelp heb ik inderdaad ook. Vinden ze fijn. Alleen dat lange lijf van Jones.... ik heb maar 1 helft (gekregen van moeders die aan 1 helft genoeg heeft), maar hij staat er of met zijn voorpoten in of met zijn achterpoten.  :P :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door