Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3126093
Ok .... Ik moet even wennen aan het buitenleven geloof ik  ::)

Vanmiddag allemaal planten gehaald voor onze nieuwe tuin, dus op een gegeven moment haalde we een potje bollen weg wat in de border stond en zagen ineens honderden mieren incl. witte dingen  :o

Ik dacht gelijk "iehwww MADEN !"
Dus ik in paniek (heb ooit een maden invasie gehad in mijn oude tuin, en vond dat zo smerig ... Dit wilde ik niet nog een keer  :-X
Snel de berging in gedoken, en zag daar een pak "stop mieren van pokon" staan, heb dat meegenomen en heb daar een zooi van in het gat gegooid wat overbleef nadat wij alle witte dingen eruit geschept hadden en in de groencontainer hadden gedaan (die godzijdank morgen geleegd wordt)

Later zag ik dat die witte dingen geen maden waren, maar larven met mini miertjes
Dus eigenlijk een beetje heftige oplossing, maar kon alleen die kroelende maden voor me zien

Nu bedenk ik mij ineens, er lopen natuurlijk honden en katten in onze tuin.
Nu heb ik ze nog geen 1 keer gezien op die plek, maar je zal net zien hé ....

Op internet lees ik alleen dat Stop mieren van Pokon giftig is voor bijen, maar kan niets vinden over honden/katten

Nu laat ik ze tot we morgen nieuwe planten hebben geplant, incl. een lading nieuwe aarde niet zonder toezicht in de tuin, maar weet iemand hier misschien of dit spulletje giftig is voor huisdieren ?

Ohhh voelde me zo'n blonde paniek miep hé .... En manlief kon mijn paniek ook niet echt waarderen geloof ik  ;D
#3126097
De werkzame stof is Imidacloprid en kan ook gebruikt worden om honden en katten te vrijwaren van vlooien (merknaam: Advantix/Advantage van Bayer).[4]  ( :biggrin2:) (wikipedia)

Maar de honden zullen er net vlot ziek van worden, ze zullen er ook niet vlot aan likken oid.

Maar als je nog eens zo'n nest pseudomaaien tegenkomt. Gewoon even wachten en in notime hebben de mieren zelf de bolletjes weggedragen naar elders.
#3126098
koekje schreef: Kan je de werkzame stof achterhalen? Kan kunnen we verder meezoeken.


Ik wil je wel vragen om dat spulletje niet meer te gebruiken  :-[
De bijen hebben het al zo moeilijk. Mieren in de tuin wonen daar gewoon en hebben ook een huis nodig.
Mieren horen absoluut in de tuin, vind dat ook geen probleem, maar ik schrok zo van die witte dingen en kreeg gewoon een visioen van die kroelende maden, dat ik even een black out had ... Dus het spul ligt al in de kliko  ;)
#3126099
Angelique schreef: De werkzame stof is Imidacloprid en kan ook gebruikt worden om honden en katten te vrijwaren van vlooien (merknaam: Advantix/Advantage van Bayer).[4]  ( :biggrin2:) (wikipedia)

Maar de honden zullen er net vlot ziek van worden, ze zullen er ook niet vlot aan likken oid.

Maar als je nog eens zo'n nest pseudomaaien tegenkomt. Gewoon even wachten en in notime hebben de mieren zelf de bolletjes weggedragen naar elders.
Ah dank u !!

En het ligt al in de kliko hihi .... Voel me nu zelfs schuldig dat ik die baby miertjes vermoord heb  :-\
#3126100
*Marieke* schreef: Is het tussen stenen? Of echt in de border?? Wij branden mieren nesten altijd uit als ze in het teraas zitten..
In de border (niet die hele grote bij de ingang, maar diegene waar een stam van de blauwe regen in staat (en heel veel onkruid)
Dacht die leuk op te fleuren met bloemen, maar ja ... die witte dingen lieten me even doorslaan  ::)
#3126156
Mieren kun je op natuurlijke manier verjagen door uien of knoflooktenen te planten. Hier houden ze niet van.
Toen ik nog in Nederland woonde, waren er altijd mierennesten bij de voorgevel van mijn huis, en ze kwamen natuurlijk ook naar binnen. Ik gebruikte mierenpoeder van ecostyle. Dit is biologisch en niet schadelijk voor huisdieren: http://www.ecostyle.nl/tuin/mieren/prod ... erenpoeder Volgens mij zit er uienpoeder in.
Ik hoefde maar 1 keer dit poeder langs de gevel te strooien en de mieren waren zo vertrokken.
#3126181
Ik gebruik idd ook Ecostyle. werkt prima. Want ja mieren moeten ergens wonen, maar het is hopelijk toch niet erg dat ik dat graag 100 m verderop heb, weiland en akkers in overvloed en niet in en rond mijn huis. Ze halen je gewoon letterlijk het eten uit het keukenkastje en laten inderdaad je terras verzakken.  :-\

Ecostyle werkt prima, dus gif is niet nodig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door