Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Daniellebeer
#3125561
Hallo ik ben nieuw hier, dus even kort voorstellen.
Ik ben Danielle, wij hebben een franse bulldog girl Beer, van bijna 3 jaar.

Wij willen graag van KVV veranderen, wij geven nu farmfood, we zijn tevreden over het vlees maar Beer kan er nog wel eens van moeten spugen, gehele eten eruit. Of bruinig sap water, na onderzoek op internet blijken meer honden hier last van te hebben met farmfood KVV. Dit zou ligt aan het 'zware' voer, goed maar zwaar voer. Dat is de reden voor mij om over te stappen.
Ik las dat je het best over kunt stappen naar lichtverteerbaar KVV... Maar ja welk merk is GOED en Licht verteerbaar?

Wie kan ons helpen??
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3125577
Hoi Danielle  :hi:

Misschien is het een idee om gewoon andere merken uit te gaan proberen.
Het merk waar mijn hond het goed op doet, wilt niet zeggen dat jouw hond het er ook goed op doet.
Zowiezo moet je  proberen meerdere merken en meerdere diersoorten te geven, dit om te voorkomen dat je hond te korten kan gaan krijgen.
Zelfs binnen de merken zelf zal je zien dat hij bv van dat merk het goed doet op de rund variant maar dat je de kip niet kan nemen, terwijl je van merk b wel de kip kan nemen.
Afwisselen en uit proberen is het beste.
Door Daniellebeer
#3125695
Ben net een heel stuk over Tamro aan het lezen, klinkt goed allemaal.

Ja dat begrijp ik maar zou graag willen weten of het voer wel 'goed' is, dat de analyse klopt enzo vandaar mijn vraag. Daarna ga ik uitproberen.

Sommige merken, soorten vallen sowieso af, ivm de kwaliteit van het KVV
Gebruikersavatar
Door chery
#3125707
Hier ook carnibest, Tamro(heel tevreden over!) en bandit. Heb nu ook carnivoer, maarvind dat niet fijn ruiken. Honden eten het wel graag.
Ik heb ook 2 franse bulldogjes.
Overgeven kan ook een kwaal zijn van fransjes, dus hou dat ook in de gaten!
Door fransbulletje
#3125724
:hi:

Hier 2 franse bulldoggen en die krijgen Carnibest biologisch, Darf en Farmfood fresh rund/hart/pens.
Deze drie soorten wissel ik af maar de basis is Carnibest bio.
Hier doen ze het al jaren goed op maar ben ook heel tevreden over Darf en af en toe een paar dagen Farmfood gaat ook prima.
TamRo heb ik ook gegeven maar was de ontlasting nogal hard op dus dat goed in de gaten houden
CarniVoer heb ik gevoerd, alle varianten en daar viel Hugo in 6 weken tijd 1,5 kg op af terwijl hij 25% meer kreeg dan van andere kvv.
Gewoon wat verschillende soorten proberen en kijken wat Beer lekker vindt en hoe ze het erop doet.
Succes!
Door Daniellebeer
#3125874
Bedankt voor alle antwoorden!

Gaan nu eerst Tamro compleet versie proberen.

Ze spuugde bruinig water, schijnbaar doen meer honden dat op farmfood. Voorheen deed ze dit nooit, op ander voer.
Door Daniellebeer
#3137856
Hallo allemaal.

Nu langer dan een maand Tamro KVV aan het voeren. Gaat echt super!!
In één klap het probleem bruin spul spugen verholpen!

Tevreden over!
Gebruikersavatar
Door chery
#3137957
Mooi! Wed alleen niet op 1 paard qua kvv merken. Zorg dat je meerdere meeken voert. En tamro is vrij vet, dus hou in de gaten dat het niet te wordt.
Door Daniellebeer
#3137964
wij voeren al KVV vanaf ongeveer het begin nu zo'n 2,5 jaar.
Ze is sinds Tamro juist afgevallen van altijd 12,5 kilo naar 11,7, juist gemerkt dat ze hier wat meer van nodig heeft. Maar mocht je nog tips hebben van andere goede KVV sta er altijd voor open om af e wisselen bijvoorbeeld
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door