Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Remy Stuiver
#3125533
Hallo....

Ik weet niet of ik hier goed zit maar wil graag ff mijn verhaal kwijt,.. Misschien kunnen jullie me een beetje verder helpen..mijn kleine boef remy Is inmiddels 12 jaar... We zijn erachter gekomen dat hij waarschijnlijk de ziekte van cushing heeft.. Onderzoek loopt nog hiervan... Er Is meerder malen bloed geprikt bij mijn kleine man en daar kwamen niet al te beste uitslagen uit. Ureum 35.8, en kreatinine 122.0. We lopen in Duitsland bij de dierenarts en die zei dat hij ook lastheeft van de nieren. (Wat volgens mij bij de ziekte van cushing hoort..Dus medicijnen voor de nieren. En natuurlijk een dieet voor zijn nieren. Hij wil ddus absoluut geen brokken eten. Hij Is altijd verwent en mocht eten wat hij wou 12 jaar lang.. zet hem nu dan maar eens op brokken.. pfff drama!!! Zou iemand me kunnen helpen met wat een hondje met nier problemen wel en niet mag eten? Zodat ik zelf maar een menuutje voor hem samen stel.. Wil hem nnatuurlijk nog graag jaren bij me houden... Alvast bedankt. . Groetjes Remy en Wil
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3125541
Welke testen zijn er gedaan om de ziekte van cushing vast te stellen? Want bij veel testen heb je vrij snel uitslag

Nierdieet weet ik verdrr niets van, maar er zullen hier vast een aantal mensen zijn die je wel verder kunnen helpen  ;)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3125617
Remy Stuiver schreef: Hallo....

Ik weet niet of ik hier goed zit maar wil graag ff mijn verhaal kwijt,.. Misschien kunnen jullie me een beetje verder helpen..mijn kleine boef remy Is inmiddels 12 jaar... We zijn erachter gekomen dat hij waarschijnlijk de ziekte van cushing heeft.. Onderzoek loopt nog hiervan... Er Is meerder malen bloed geprikt bij mijn kleine man en daar kwamen niet al te beste uitslagen uit. Ureum 35.8, en kreatinine 122.0. We lopen in Duitsland bij de dierenarts en die zei dat hij ook lastheeft van de nieren. (Wat volgens mij bij de ziekte van cushing hoort..Dus medicijnen voor de nieren. En natuurlijk een dieet voor zijn nieren. Hij wil ddus absoluut geen brokken eten. Hij Is altijd verwent en mocht eten wat hij wou 12 jaar lang.. zet hem nu dan maar eens op brokken.. pfff drama!!! Zou iemand me kunnen helpen met wat een hondje met nier problemen wel en niet mag eten? Zodat ik zelf maar een menuutje voor hem samen stel.. Wil hem nnatuurlijk nog graag jaren bij me houden... Alvast bedankt. . Groetjes Remy en Wil
Hoi,

Als het Cushing is, hoeven de nieren natuurlijk niet mee te doen. Mijn Dwarreltje is met Cushing 15 geworden, waarvan ze de laatste 5 jaar vrolijk door het leven is gegaan met Vetoryl. Geen andere klachten dan de eeuwige honger. En ze is niet overleden aan de Cushing, maar glaucoom.
Voor nierdieet inderdaad even op de link van Dinky klikken. Ik heb nu nierpatientje Maxi, die ik minimaal bot, orgaan en vlees geef, meer pens en aanvullend geef ik zoete aardappelen en veel groentes, aangevuld met olijf/visolie. Hij gedijt er momenteel goed op.
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op wo 17 jun 2015, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Remy Stuiver
#3125624
Dwarreltje schreef: Hoi,

Als het Cushing is, hoeven de nieren natuurlijk niet mee te doen. Mijn Dwarreltje is met Cushing 15 geworden, waarvan ze de laatste 5 jaar vrolijk door het leven is gegaan met Vetoryl. Geen andere klachten dan de eeuwige honger. En ze is niet overleden aan de Cushing, maar glaucoom.
Voor nierdieet inderdaad even op de link van Dinky klikken. Ik heb nu nierpatientje Maxi, die ik minimaal bot, orgaan en vlees geef, meer pens en aanvullend geef ik zoete aardappelen en veel groentes, aangevuld met olijf/visolie. Hij gedijt er momenteel goed op.
Hoi hoi....
Door de ziekte van cushing worden de nieren toch slechter?
Remy heeft in ieder geval erg hoge waardes... Wil er alles wel aan doen om hem maar niet kwijt te raken... Hij heeft ook de medicijnen vetoryl maar daar zijn We nu ff mee gestopt omdat hij maandag een bloedonderzoek krijgt.... De da zegt dat de slechte nieren ook Door die medicijnen kan komen.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3125636
Remy Stuiver schreef: Hoi hoi....
Door de ziekte van cushing worden de nieren toch slechter?
Remy heeft in ieder geval erg hoge waardes... Wil er alles wel aan doen om hem maar niet kwijt te raken... Hij heeft ook de medicijnen vetoryl maar daar zijn We nu ff mee gestopt omdat hij maandag een bloedonderzoek krijgt.... De da zegt dat de slechte nieren ook Door die medicijnen kan komen.
Cushing wordt veroorzaakt door een -goedaardige- tumor op BIJnieren of hypofyse. wat mij verteld is: De laatste heeft de beste (en is meest voorkomende) prognose.
Dwarreltje met Cushing had geen nierproblemen. Maxi (zonder Cushing) heeft door zijn leeftijd (13) wel nierproblemen. Natuurlijk kan een Cushingpatient nierproblemen hebben/krijgen. Maar daar hoeft de Cushing de oorzaak niet van te zijn.

Let wel: ik praat puur uit eigen ervaring en uit wat mij verteld is door da. En natuurlijk ook wat onderzoek op internet  :biggrin2:
Door Pammetje
#3126748
Bij mijn hondje is onlangs Cushing geconstateerd. De waarden van dit bloedonderzoek deed de DA vermoedde van Cushing. Voornamelijk de hoge leverwaarde. Daarna is een urinetest gedaan. Uit deze test kwam dat ze Cushing heeft vanuit de hypofyse.

Bloedonderzoek
Afbeelding

Urinetest
Afbeelding
Door charmed
#3126762
Je hebt van Bandit een nierdieet, als je daar gewoon mee begint, kan je je er verder in verdiepen. Dan kan je gelijk al starten met gewoon vers. Hebben ze de hormoontest al gedaan waarmee je Cushing aan kan tonen?
Remy Stuiver schreef: Hallo....

Ik weet niet of ik hier goed zit maar wil graag ff mijn verhaal kwijt,.. Misschien kunnen jullie me een beetje verder helpen..mijn kleine boef remy Is inmiddels 12 jaar... We zijn erachter gekomen dat hij waarschijnlijk de ziekte van cushing heeft.. Onderzoek loopt nog hiervan... Er Is meerder malen bloed geprikt bij mijn kleine man en daar kwamen niet al te beste uitslagen uit. Ureum 35.8, en kreatinine 122.0. We lopen in Duitsland bij de dierenarts en die zei dat hij ook lastheeft van de nieren. (Wat volgens mij bij de ziekte van cushing hoort..Dus medicijnen voor de nieren. En natuurlijk een dieet voor zijn nieren. Hij wil ddus absoluut geen brokken eten. Hij Is altijd verwent en mocht eten wat hij wou 12 jaar lang.. zet hem nu dan maar eens op brokken.. pfff drama!!! Zou iemand me kunnen helpen met wat een hondje met nier problemen wel en niet mag eten? Zodat ik zelf maar een menuutje voor hem samen stel.. Wil hem nnatuurlijk nog graag jaren bij me houden... Alvast bedankt. . Groetjes Remy en Wil
Door Lizzy
#3126780
Een nierdieet gaat niet helpen, dit betekent medicatie.

Ik vond dit op de site van Medisch Centrum voor dieren:

Voor de behandeling van de ziekte van Cushing met Vetoryl®, Lysodren® of een operatieve ingreep is veel ervaring nodig. Het team van de afdeling interne van het MCD behandelt sinds 1996 vele tientallen honden met deze aandoening. Geen enkele hond reageert hetzelfde. De behandeling is maatwerk!
Door flodder en dwarrel
#3127117
https://hondcushing.wordpress.com/categ ... t-dagboek/

vanuit dit bloq is een cushing contactgroep op facebook

Flodder heeft sinds 2011 ziekte van cushing, zij is in 1e instantie behandeld met chinese kruiden, sinds vorig jaar zomer is ze gestart met de laagste dosering vetoryl naast de chinese kruiden

flodder is 16+
Laatst gewijzigd door flodder en dwarrel op ma 22 jun 2015, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door