Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3125530
Goedemorgen,

Guus, mijn 5-jarige Jack Russell reu (gecastreerd), begon plotseling in huis te plassen. In eerste instantie dacht ik dat het misschien met onze verhuizing te maken had, maar inmiddels is zijn kussen ook nat als hij daar heeft liggen slapen (zelfs een keer toen hij op schoot lag). Afgelopen maandag bij de dierenarts geweest, die Tensurin heeft voorgeschreven. Sindsdien is er niet meer binnen geplast en blijft zijn kussen droog. De dierenarts gaf aan dat, als de Tensurin aanslaat, Guus dit misschien levenslang zal moeten slikken.
Nu is mijn vraag aan jullie: bestaan er alternatieve middelen, waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik vind Guus zo jong om de rest van zijn leven medicijnen te geven. Oké, als het moet dan moet het, maar als er betere/alternatieve middelen zijn, dan zou dat prettig zijn.

Alvast dank voor jullie reactie!
#3125615
Ik kan helaas niet uit ervaring vertellen, mijn Jack van 13 laat namelijk alleen in zijn slaap soms wat lopen, hij plast bij bewustzijn niet in huis.
Is het niet handig de oorzaak te weten? De castratie b.v.? Bij mijn Maxi zijn helaas de nieren defect, weinig anders aan te doen dan pappen en nathouden. Dit lukt redelijk met hartmedicatie en Puur Nier.
Echter bij mijn 3-jarige x-York is waarschijnlijk de castratie na de eerste loopsheid de oorzaak. Zij heeft het een heel enkele keer als ze erg diep ligt te slapen, maar dan ligt er ook echt een hele plas  :-\
Omdat het erg weinig gebeurt, laat ik het voor wat het is en mag ze alleen op een stoffen zeil op mijn bed liggen.
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op wo 17 jun 2015, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door