Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
#3125552
Gewoon even nieuwsgierig.....
Hoe doen jullie dat met de honden als die op de bank mogen? En dan doel ik vooral op het praktische gedeelte. Is dat een beetje schoon te houden? Raakt de bank erg beschadigd? Hebben jullie ook momenten dat ze niet op de bank mogen? Als ze nat zijn bijvoorbeeld, of er visite is?
Met andere woorden: hoe pakken jullie dat aan?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3125553
We hebben 1 bank waar ze het liefst op liggen en daar leggen we een deken op om de bank te beschermen en deze wassen we 1 x in de week. Ze mogen hier altijd op de bank, vind het ook zo wat om het de ene x wel toe te laten en de andere keer niet. Maar jij hebt veul grotere honden, dus die schade of viezigheid zal wel een tandje erger zijn  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3125556
Hier mogen ze op hun eigen kleedje op de bank. Het is alleen heel erg frappant dat er, als we weg zijn geweest, er in eens voornamelijk zwarte haren liggen in het hoekje waar normaal gesproken de hond niet hoort te komen. En het plekje is ook vaak al warm...

Raar hè?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3125557
Hier een 'hondproof' bank aangeschaft en ze mogen er altijd op. We passen ook makkelijk met z'n vieren dus geen probleem  ;)
Door zurca
#3125566
Wij hebben een lederen bank en daar ligt een deken over. De honden mogen altijd op de bank alleen als we visite krijgen maar meestal zegt zelfs de visite "ahhh laat maar liggen" en gaan ze op een stoel zitten, als die tenminste niet bezet is want Ziggy ligt heeeeel graag in de makkelijke stoel die we hebben staan :biggrin2:
Het kleed klop ik uit, gaat soms in de was en de bank gaat de stofzuiger over. De honden zijn hier eigenlijk nooit echt zeiknat omdat ze bij regen hun regenjas aan hebben. Maar als ze nat zijn kunnen ze ook gewoon op de bank.
Door boskat
#3125568
Ja hoor Nina mag op de bank ,is een leren tweedehands ,speciaal daarvoor gekocht ook
Laatst gewijzigd door boskat op wo 17 jun 2015, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3125579
Nero wil niet op de bank.

Kees mag op de bank maar alleen op uitnodiging als we thuis zijn. Ze weet zolang de kinderen wakker zijn dat ze niet op de bank mag. Zodra deze naar bed zijn komt ze vragen of ze bij ons mag liggen en dat mag dan.
's nachts slaapt ze ook op de bank. Er liggen dan wat haren op de bank maar die worden wanneer ik stofzuig weer weg gezogen.
Door smulpaap
#3125581
Ja ze mogen hier op de bank
De leren bank die we nu hebben is zo goed als nieuw gekocht via MP
Wij kopen geen dure bank (meer)
Ik heb er wel een kleed op liggen , dat beschermt tegen vieze poten etc
Visite vinden ze erg gezellig . Maar na een paar uur kunnen ze de visite wel wegkijken  :biggrin2:
Dan mogen ze niet op de bank , en accepteren dat ook
Door hamada
#3125587
Hier een leren bank waar ze gewoon op mogen (we hebben zelfs hondentrapjes voor de niet zo gemakkelijke springers 8)). Wel ligt er een schapenvacht op de bank, maar de leren stoelen daar liggen ze gewoon op. Beschadigingen zijn er eigenlijk niet. Als er bezoek komt dan moeten ze opschuiven, maar vaak weten ze zich dan toch wel weer op een schoot of op de bank er tussen te wringen (het zijn cavaliers, dus die passen overal wel tussen). Schoonmaken gaat gemakkelijk.
Door Lil
#3125589
Ik heb een kunstleren bank met daarover een grote foulard. Dat bevalt het beste. Bank niet beschadigt en niet ál te vies. Schoonmaken met een natte doek, afdrogen en klaar.

Als ik tv kijk of er visite is dan mogen ze braaf in hun zeer goede hondenbedden liggen en eerlijk gezegd heb ik daar heel erg weinig training voor nodig gehad. Het is dat Boris op de bank kruipt als ik niet thuis ben, want verder ligt hij er zelden op.
Door charmed
#3125591
Hier ook een hond proof bank, met zijn allen er op. ook als ze vies zijn.

Alleen Isabella maakt met haar gerace met nageltjes de bank vol krassen, maar voor de rest. Als honden er gewoon opspringen gebeurd er niets ;)
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3125595
Hier mogen ze alle 4 op de bank . Heb een leren bank , makkelijk schoon te maken.  In de koude maanden ligt er ook een deken op waar ze op of onder liggen , en ze maken ook dankbaar gebruik van de kussentjes die ik erop heb liggen
Door ellenned
#3125601
Hier mogen ze alleen op de bank avonds en snachts, dan leg ik een kleed neer. Ik heb ze van pups af aan geleerd en dat hebben ze heel snel door. Ik vind het gewoon niet fris al die haren op mijn stoffen bank en altijd een kleed vind ik niet gezellig staan ::)
Gebruikersavatar
Door Irta
#3125608
Honden hebben hier een "eigen" bank waar ze dus altijd op mogen en kunnen. Ze liggen ook regelmatig bij ons op de bank, maar niet als ze nat/vies zijn idd, of als wij bv iets aan het eten zijn. De hondenbank is dus behoorlijk vies :biggrin2: die "van ons" niet.
Door Malamoods
#3125634
Ronald schreef: Hier mogen ze op hun eigen kleedje op de bank. Het is alleen heel erg frappant dat er, als we weg zijn geweest, er in eens voornamelijk zwarte haren liggen in het hoekje waar normaal gesproken de hond niet hoort te komen. En het plekje is ook vaak al warm...

Raar hè?
Heel raar!  ;D

Ok, eigenlijk valt het qua vies dus allemaal wel mee...

Onze honden mochten nooit op de bank (heb met mijn eerste hond, een collie) de ervaring gehad dat hij telkens op de bank ging kotsen en dat vond ik niet zo fijn....). Het leek me gewoon praktisch om ze niet op de bank te laten (haar, nagels in de bank, zelf weinig zitplaats hebben, modder, nattigheid, etc.). Ze hebben eigenlijk ook nooit zelf initiatief getoond om op de bank te willen liggen en dat heb ik ze dus ook nooit echt actief aangeboden zeg maar. Ze hebben prima ligplaatsen voor zichzelf ook.
Nu hebben we de kamer veranderd en dat betekend dat ze niet meer door het voorraam naar buiten kunnen kijken. Ik dacht dat het wellicht ook een stukje rust zou kunnen brengen. Dat doet het eigenlijk ook wel. Maar als wij dus weggaan, dan springt Ikijok dus op de bank (om te kunnen zien waar me naar toe gaan en wanneer we terugkomen). Hij heeft daardoor ontdekt dat het op de bank liggen best leuk is.  ;D Dus springt hij nu regelmatig op de bank. K'eyush vond ik vanmorgen óók op de bank. Nu stuur ik ze er gewoon nog vriendelijk af. Zit eraan te denken om het eraf gaan dus onder commando te gaan zetten. Erop is zó aangeleerd, maar eraf moet ook wat opleveren als je ze dat aan wilt leren vind ik.  ;) Maar dat voorkomt niet dat ze erop springen natuurlijk. Enerzijds zie ik er tegenop om ze op de bank te laten, maar anderzijds vind ik het ook wel schattig.... Binnenkort dus maar eens 'vergaderen' met manlief wat we hiermee gaan doen....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door