Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3125875
Onze jongste dame (nu 21) heeft toentertijd wel een oproep gekregen. Veel gelezen en doorgesproken, en geen vaccinatie gehaald. De oudste kwam sowieso niet meer in aanmerking voor 'de inhaalslag'.
En vergeet niet: met regelmatig een uitstrijkje laten maken ben je er ook op tijd bij, mocht er echt iets aan de hand zijn.

Angelique schreef: http://www.npowetenschap.nl/nieuws/arti ... .html  :-X
Aan de andere kant hebben we bij goede vrienden meegemaakt wat een impact kanker kan hebben. In dit geval was het een volwassen man, een grote zeer kwaadaardige tumor in het KNO gebied, en ook nog eens van het HPV-virus.  :-X  :(
Het gaat nu gelukkig redelijk goed met hem.  :)

Maar ja, hoeveel moet je gaan vaccineren om een relatief klein percentage dodelijke vormen omlaag te krijgen. Klinkt natuurlijk heel bot, want elke dode is er een teveel en het is voor de patiënt en nabestaanden afschuwelijk om mee te moeten maken. Aan de andere kant heb je geen idee wat er allemaal gebeurt in een lichaam wat volgespoten wordt tegen van alles en nog wat.  :-\

Ik vind het nog steeds lastig hoor, en ben blij dat mijn kinderen zo groot zijn dat ik er niet meer over hoef te beslissen.
#3125882
Ik had de brief al opzij gelegd, zo van 'mijn dochter krijgt die rotzooi niet' maar zij wilde wel ingeënt worden. Dus dat is wel gebeurd...

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo wat Annemarie zegt:
-Annemarie- schreef: Onze jongste dame (nu 21) heeft toentertijd wel een oproep gekregen. Veel gelezen en doorgesproken, en geen vaccinatie gehaald. De oudste kwam sowieso niet meer in aanmerking voor 'de inhaalslag'.
En vergeet niet: met regelmatig een uitstrijkje laten maken ben je er ook op tijd bij, mocht er echt iets aan de hand zijn.


Aan de andere kant hebben we bij goede vrienden meegemaakt wat een impact kanker kan hebben. In dit geval was het een volwassen man, een grote zeer kwaadaardige tumor in het KNO gebied, en ook nog eens van het HPV-virus.  :-X  :(
Het gaat nu gelukkig redelijk goed met hem.  :)

Maar ja, hoeveel moet je gaan vaccineren om een relatief klein percentage dodelijke vormen omlaag te krijgen. Klinkt natuurlijk heel bot, want elke dode is er een teveel en het is voor de patiënt en nabestaanden afschuwelijk om mee te moeten maken. Aan de andere kant heb je geen idee wat er allemaal gebeurt in een lichaam wat volgespoten wordt tegen van alles en nog wat.  :-\

Ik vind het nog steeds lastig hoor, en ben blij dat mijn kinderen zo groot zijn dat ik er niet meer over hoef te beslissen.
#3125898
Ik heb geen kinderen. Maar ik blijf me erover verbazen hoeveel invloed onze regering eigenlijk heeft. Er komt een campagne en veel mensen jassen er gewoon zonder na te denken een enting in. Terwijl de bijwerkingen dus echt niet gering (kunnen) zijn. En toch blijven er mensen bang gemaakt worden.

Ik ben blij dat mijn ouders altijd heel bewust zijn omgegaan met entingen. Als kind wel geënt maar geen griepspuiten gehad terwijl ik wel een oproep kreeg. Ook mexicaanse griep lieten ze me niet voor enten.
#3125911
Hope schreef: Ik heb geen kinderen. Maar ik blijf me erover verbazen hoeveel invloed onze regering eigenlijk heeft. Er komt een campagne en veel mensen jassen er gewoon zonder na te denken een enting in. Terwijl de bijwerkingen dus echt niet gering (kunnen) zijn. En toch blijven er mensen bang gemaakt worden.

Ik ben blij dat mijn ouders altijd heel bewust zijn omgegaan met entingen. Als kind wel geënt maar geen griepspuiten gehad terwijl ik wel een oproep kreeg. Ook mexicaanse griep lieten ze me niet voor enten.
Wat een stemmingsmakende opmerking! Bah!
Ik laat mn kind vaccineren volgens het rijksvaccinatieprogramma. Omdat het beter voor haar is. Dat is volledige doordachte keuze. Ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven als mn kind zou komen te overlijden aan mazelen, kinkhoest of noem maar op. En dat deze niet zoveel voorkomen, is dankzij het rvp. Een gehandicapt kind door dergelijke ziektes vind ik ook niet iets om na te streven. Het zijn nog steeds hele ernstige ziektes waartegen gevaccineerd wordt, we spreken niet van een lullig verkoudheidje namelijk.
En als je kind overigens wel een lullig verkoudheidje heeft, is dat al erg. Je kind lijdt eronder door zich niet lekker te voelen en moeilijk kunnen drinken en slapen. De ware impact die dat op je heeft besef je pas ten volle als je zelf ouder bent. Kom tot die tijd niet met moraliserende preken aan.
#3125925
koekje schreef: Wat een stemmingsmakende opmerking! Bah!
Ik laat mn kind vaccineren volgens het rijksvaccinatieprogramma. Omdat het beter voor haar is. Dat is volledige doordachte keuze. Ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven als mn kind zou komen te overlijden aan mazelen, kinkhoest of noem maar op. En dat deze niet zoveel voorkomen, is dankzij het rvp. Een gehandicapt kind door dergelijke ziektes vind ik ook niet iets om na te streven. Het zijn nog steeds hele ernstige ziektes waartegen gevaccineerd wordt, we spreken niet van een lullig verkoudheidje namelijk.
En als je kind overigens wel een lullig verkoudheidje heeft, is dat al erg. Je kind lijdt eronder door zich niet lekker te voelen en moeilijk kunnen drinken en slapen. De ware impact die dat op je heeft besef je pas ten volle als je zelf ouder bent. Kom tot die tijd niet met moraliserende preken aan.
Ik heb het over deze enting. Puur deze.
Ik ben zelf ook gevaccineert volgens het rijksoverheidprogramma. Maar er is weinig over deze enting bekend. Het verbaasd me dat, ondanks het tegengeluid, er gewoon wordt doorgegaan met enten. maar kennelijk mag ik, omdat ik geen ouder ben (ook een hele doordachte keuze) geen mening hebben zonder van jou de wind van voren te krijgen. Over stemming maken gesproken!
#3125951
koekje schreef: Je scheert alle ouders die wel vaccineren over een kam, namelijk die van ondoordachte ouders. Dat is polariserend. En ook nog eens kwetsend. Zeker omdat je niet uit eigen ervaring spreekt.
Ik scheer helemaal niets of niemand over één kam. Ik zeg dat ik vind dat de regering veel invloed heeft. Dat ik vind dat mensen zelf moeten kunnen blijven nadenken. Zelf hun overwegingen moeten kunnen maken.
En niet maar moeten enten omdat in de folder bij de huisarts staat dat het zo goed is, maar dat een medaille meerdere kanten heeft die door die campagne niet wordt belicht.
Ik zie om mij heen schade door entingen. En ik vind dat hier meer informatie over moet komen. En ja, ik vind het zelfs onze plicht om daar over na te kunnen denken, maar dan moet die info wel duidelijk beschikbaar zijn. Ik vind het meer dan prima dat ouders kinderen laten enten. Maar ik vind het niet meer dan prima dat ouders denken dat enten totaal ongevaarlijk is, terwijl het dat niet is.
Ik zeg niet eens dat het de schuld van die ouders is, helemaal niet. Ik zeg juist dat ik vind dat er duidelijkere info moet komen waardoor ouders tot een weloverwogen beslissing kunnen komen om wel of niet tegen deze ziekte te laten enten.

En ik heb het niet over mazelen of kinkhoest, dat maak jij er van. Al vind ik dat daar ook de risico's beter van besproken moeten worden. Ik heb het over deze enting. Waarvan duizenden ouders en meisjes denken 'baat het niet dan schaad het niet'. En ik vind dat een kwalijke zaak.
Laatst gewijzigd door Hope op do 18 jun 2015, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door