Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hydra
#3125328
Gisteren heb ik de uitslag gekregen van Owens ontlastingonderzoek: gelukkig had hij geen paracieten of wormen, maar wel was er een minder prettige variant van E-coli aanwezig. De dierenarts wees mij er onmiddelijk op dat e-coli thuishoort in de darmflora, maar er zit kennelijk ook een slechte variant die de boel regelmatig uit balans trekt. Ik heb nu een ab-kuur van 14 dagen gekregen. Ik wil sowieso na die tijd probiotica gaan geven en dit leek de da ook een goed idee. Morgen krijg ik de probiotica van Solgar, hoeveel capsules moet ik in eerste instantie aan Owen geven (ongeveer 34kg)? Na zijn ontgiftingskuur van een tijd terug was ik o.a. begonnen met het geven van vitamine/mineralen van Puur, kan ik hiermee doorgaan tijdens de ab-kuur. zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Het enige waar de da me echt op wees, was dat zijn ontlasting de komende twee weken wat minder kan zijn, maar in geval van echt diarree heb ik hier psyllium staan.
Alvast bedankt. :)
Door Hydra
#3125365
Lizzy schreef: Welke slechte vorm van e-coli heeft je hond? En wat eet Owens? En waarom AB? Heeft Owens klachten?
Dat weet ik niet precies, maar als het goed is krijg ik morgen het dossier van Owen, dus dan weet ik het wel. ;) En ja, hij had klachten, daarom had ik ook het ontlastingonderzoek laten doen: voornamelijk zeer wisselende ontlasting, soms mooi klein, soms diarree, soms iets er tussen in. Hij eet kvv.
En wat betreft de ab: de da heeft er een zeer uitgebreid verhaal over verteld, maar waar het volgens mij op neerkomt is dat die slechte e.coli weg moet. Daardoor gaat de goede er ook aan, daar heeft hij me wel op gewezen. Hij weet dat ik geen voorstander ben van inenten/ontwormen/onnodig toedienen van medicijnen, maar dit klonk voor mij als een goed en duidelijk verhaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door