Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3125017
Krijg ik net een telefoontje van een Dierenkliniek uit Landgraaf (Zuid-Limburg), dik 200 km. van hier. Ik zit in West-Brabant. Een mevrouw had daar een hondje binnen gebracht. De chip werd gelezen en ik kwam daar uitrollen. Het blijkt het 6 maanden oude zoontje van Anique te zijn, goddank heelhuids. Ik heb 2 tel. nummers doorgegeven, zodat ze de eigenaar kunnen bellen, en hem op kunnen halen. Er gaat echt van alles door je hoofd: Hoe is hij weggelopen, wat is er gebeurd, waar ging hij naartoe, hoe kan het mogelijk zijn dat hij weg raakt, enz. Ik had het echt niet meer. Dit is al een aantal jaren eerder gebeurd met een Sheltie van mij uit Bavel, die ook via mij bij de eigenaar werd terug gebracht.

Inmiddels heb ik een emailtje gekregen met: Hij is thuis.

Natuurlijk wil ik wel het gehele verhaal horen/lezen.

Maar god, wat ben ik geschrokken.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3125023
dinky89 schreef: Fijn dat hij in elk geval ongedeerd is inderdaad!
Maar begrijpelijk dat je schrikt van zo'n telefoontje...
Benieuwd naar het verhaal erachter  :-\

Ja, ik ben ook heel benieuwd naar het verhaal achter de verdwijning van de kleine man. Voor hetzelfde geld was hij daar dood binnen gebracht, of helemaal niet. Echt alle alarmbellen gaan rinkelen als je zo'n  telefoontje krijgt. Het is en blijft toch je pleegkind. Ik wacht het gehele verhaal nog even af.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3125046
Angelique schreef: Hartkleppies weer getest  :-X

Ja echt Angelique en Jantina. Het is en blijft toch een nazaat van jou fok. Als er dan iets mis is trek ik het mij dubbel aan. En dan zo'n jong hondje. Voor hetzelfde geld had hij onder een auto terecht gekomen. Pffffffffffffffffff, dit is echt niet leuk om mee te maken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3125062
Fijn dat ze bij jou uitkwamen en dat de pupsel in orde is.
Ik vind 't dan wel weer erg gek dat de baasjes blijkbaar de chip nog niet zelf hebben geregistreerd, want dan zou hun nummer eruit komen.

Op Facebook zie ik regelmatig vermiste puppies voorbij komen. Het is mij ook een raadsel hoe je een pup van 15 weken kwijtraakt, maar het gebeurt... :'(
Gebruikersavatar
Door Sher
#3125069
pluk schreef: Fijn dat ze bij jou uitkwamen en dat de pupsel in orde is.
Ik vind 't dan wel weer erg gek dat de baasjes blijkbaar de chip nog niet zelf hebben geregistreerd, want dan zou hun nummer eruit komen.

Op Facebook zie ik regelmatig vermiste puppies voorbij komen. Het is mij ook een raadsel hoe je een pup van 15 weken kwijtraakt, maar het gebeurt... :'(
+1
Door C@rine
#3125192
Heel veel eigenaren beseffen niet dat je die chip wel moet melden / registreren.
En wijzigingen ook doorgeven.
Mensen kopen / willen een hond, kat en vervolgens is hun naam Haas!
Door Jantina
#3125209
C@rine schreef: Heel veel eigenaren beseffen niet dat je die chip wel moet melden / registreren.
En wijzigingen ook doorgeven.
Mensen kopen / willen een hond, kat en vervolgens is hun naam Haas!
Het is tegenwoordig 'verplicht' om binnen zoveel dagen de chip om te zetten. Althans, ik ben als fokker van de Raad uit verplicht die chip te registeren op mijn naam en een formuliertje te printen waarmee ik de pupkoper weer verplicht hetzelfde te doen (en we betalen allemaal een paar euro, geldklopperij!).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door