Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#312404
Ik kom er net achter dat Boef gisteravond een hele rubber bal moet hebben opgevreten.
Ik vond vandaag tijdens het vegen al een paar gele stukjes waarvan ik niet begreep wat dat nu was. Tot ik net het touwtje vond waaraan ooit een balletje zat. Dat balletje zat in een tas die in de garage stond en Boef is alleen gisteravond in de garage geweest.
Wat moet ik hier nu mee aan? Aan de minuscuul kleine stukjes die ik heb gevonden te zien heeft ze er wel goed op gekauwd. Maar wat doen die stukjes rubber in haar maagdarmkanaal? Gaan die er allemaal langs de natuurlijke weg weer uitkomen? Heeft het na 24 uur nog zin om ontbijtkoek te gaan geven? Ik heb het trouwens niet eens in huis.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#312410
Mijn ervaring is dat ze er hele leuke mozaikachtige drollen van maken, hier is het nooit een probleem geweest Bridget luste ook wel van die rubberen speeltjes
Door Ine
#312414
Zolang het kleine stukjes zijn, kan het geen kwaad en komt het er vanzelf weer uit. Maar houdt haar goed in de gaten, grotere stukken kunnen natuurlijk wel verstoppen of de maag irriteren.
Fijn, honden! :-X ;)
:-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#312416
sylvia schreef: Mijn ervaring is dat ze er hele leuke mozaikachtige drollen van maken, hier is het nooit een probleem geweest Bridget luste ook wel van die rubberen speeltjes
Ik heb een tijdje geleden ook een stuk tennisbal in een drol teruggevonden. Ze krijgen van mij nooit tennisballen, dus moet ze er ergens eentje hebben gevonden en heel sneaky een stuk naar binnen hebben gewerkt.
Dus maar gewoon de drollen in de gaten houden om te zien of er een hoeveelheid rubber stukjes die gelijk staat aan een bal uitkomt?
Wat een rare dingen kunnen sommige honden toch doen. Wie vreet er nou een bal op? ??? ::) Die andere twee zouden zoiets echt niet in hun harses halen. Maar Boef dus wel. :-\
Gebruikersavatar
Door Sonja
#312418
ine schreef: Zolang het kleine stukjes zijn, kan het geen kwaad en komt het er vanzelf weer uit. Maar houdt haar goed in de gaten, grotere stukken kunnen natuurlijk wel verstoppen of de maag irriteren.
Fijn, honden! :-X ;)
:-*
Boef heeft zich verder volkomen normaal gedragen. Voor zover je natuurlijk van normaal kunt spreken bij een hond die rubber eet. :-X
Door margreet
#312441
Als je nu stukjes rubber tegen komt in zijn ontlasting moet je ze wel ff mee naar huis nemen en dan passen of je alle stukjes hebt zodat je weer een hele bal hebt hoor,dan weet je of alles eruit is ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#312453
margreet schreef: Als je nu stukjes rubber tegen komt in zijn ontlasting moet je ze wel ff mee naar huis nemen en dan passen of je alle stukjes hebt zodat je weer een hele bal hebt hoor,dan weet je of alles eruit is ;)
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Het is toch ook zonde van die bal, hè?
Door Yari
#312516
Pfff...wat een halve garen heb je er toch bij hè?! ??? ::)
Als ze die bal echt in kleine stukjes heeft gebeten kan het niet zo'n kwaad volgens mij en komt het er inderdaad wel weer gewoon uit via de ontlasting. Grotere stukken kunnen wel problemen geven. Het probleem is vaak dat dat rubber gaat reageren met het zoutzuur van de maag en dus kei- en keihard wordt...
Maar goed, zal vast wel los lopen.
Goed in de gaten houden dus of ze geen maag/darmklachten krijgt of whatever.
Ik ken trouwens een Dober die ooit een stuk tennisbal op had en na een paar weken steeds wisselend diarree begon te krijgen, maar verder totaal geen klachten. DA uiteraard dieetbrokken voor gevoelige maag/darmen voorgeschreven ::), maar bleef tobben (maar was inmiddels al een paar mnd na het opeten van die bal, dus daar niet meer aan gedacht). Allerlei brokken (uiteraard ::)) geprobeerd maar geen resultaat. Werd van kwaad tot erger. Ook waren er inmiddels foto's gemaakt maar daar was geen duidelijk probleem op te zien. Uiteindelijk toch maar de hond open gemaakt en wat bleek? Zat nog een halve tennisbal in de maag die daar dus vermoedelijk al een half jaar heeft gezeten?!?! :o
Blijf dus alert. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#312523
margreet schreef: Als je nu stukjes rubber tegen komt in zijn ontlasting moet je ze wel ff mee naar huis nemen en dan passen of je alle stukjes hebt zodat je weer een hele bal hebt hoor,dan weet je of alles eruit is ;)
ja en het blijft vanzelf plakken :-X
Gebruikersavatar
Door Sonja
#312572
Yari schreef: Pfff...wat een halve garen heb je er toch bij hè?! ??? ::)
Als ze die bal echt in kleine stukjes heeft gebeten kan het niet zo'n kwaad volgens mij en komt het er inderdaad wel weer gewoon uit via de ontlasting. Grotere stukken kunnen wel problemen geven. Het probleem is vaak dat dat rubber gaat reageren met het zoutzuur van de maag en dus kei- en keihard wordt...
Maar goed, zal vast wel los lopen.
Goed in de gaten houden dus of ze geen maag/darmklachten krijgt of whatever.
Ik ken trouwens een Dober die ooit een stuk tennisbal op had en na een paar weken steeds wisselend diarree begon te krijgen, maar verder totaal geen klachten. DA uiteraard dieetbrokken voor gevoelige maag/darmen voorgeschreven ::), maar bleef tobben (maar was inmiddels al een paar mnd na het opeten van die bal, dus daar niet meer aan gedacht). Allerlei brokken (uiteraard ::)) geprobeerd maar geen resultaat. Werd van kwaad tot erger. Ook waren er inmiddels foto's gemaakt maar daar was geen duidelijk probleem op te zien. Uiteindelijk toch maar de hond open gemaakt en wat bleek? Zat nog een halve tennisbal in de maag die daar dus vermoedelijk al een half jaar heeft gezeten?!?! :o
Blijf dus alert. ;)
Ja, dat van dat hard worden heb ik vaker gehoord en dat is dus wat mij het meest verontrust. Wat ik heb gevonden waren dus allemaal hele kleine kruimeltjes, dus het lijkt er op dat ze er wel lekker op heeft zitten kauwen. Maar het zou natuurlijk ook best kunnen dat ze ook grotere stukken heeft ingeslikt.
Ik zal het in de gaten houden.
Door Connys
#312746
mijn berner heeft als 1 jarige kans gezien om de vloerbedekking, wat we toen nog hadden in een zijkamertje, los weten te peuteren en een stukje opgegeten, dachten we, maar toen ze moest poepen kwam er gewoon poep en op het laats dat stukje vloerbedekking.....dus dat hing er een stukje uit, moest ik helpen trekken, maar tot mijn verbazing kon ik er bijna 2 meter aan een stuk uittrekken, ik verbaas me er nog steeds over hoe ze dat aan een stuk heeft in kunnen slikken, ze heeft er niets aan over gehouden ze poepte gewoon rustig verder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door