Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#3124758
Volgend weekend gaan we onze Maltezer puppie ophalen bij de fokker.
We willen hem veilig in de auto vervoeren en zijn nu op zoek naar een goed mandje.
Hij moet op de voor- of achterbank staan, liefst draagbaar zijn (opvouwbaar zou helemaal geweldig zijn), hij moet stevig zijn, zodat bij een eventueel ongeluk hondjewaf toch wel een beetje veilig zit en het zou handig zijn als we de transportkooi/bench in de riem kunnen vastzetten.
Iemand tips? Of er één over in de buurt van Zoetermeer?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3124770
Wij hebben voor Scott een kunststof transportbox. http://www.reisbench.nl/p/starline/transportbox-91-cm
Niet in deze maat overigens!

Toen we hem als pup gingen halen hadden we halverwege de box een dun plankje vast gemaakt, zodat de box de helft kleiner was.
Bij ons staat hij los op de achterbank, redelijk klem tussen de rugleuningen. Maar met wat fantasie kun je 'm ook wel met een riem vastzetten.

Bij een weekendje weg slaapt hij er s nachts in.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3124775
Ik had voor Flow als pup zijnde een kleine bench, zodat ze niet kon klieren. Als klein pupje zijnde heb ik 1x geprobeerd (richting een training) haar bij de passagierskant te houden, vastgemaakt aan het portier, in een krat. Op de snelweg, met 120, had ze de riem doorgebeten en kroop over de pook heen, liet zich zakken bij de pendalen en bezorgde mij een halve hartverzakking.. Godzijdank bij een tankstation, maar voortaan gaat iedere pup in een bench..
Laatst gewijzigd door Els&Flow op zo 14 jun 2015, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#3124783
Bij het ophalen zorgen dat je met 2 bent: in chauffeur en 1 houdt de pup vast.
Later in een bench lijkt me.
Ik ga voor de achterbank, NOOIT in de kofferbak. Daar is namelijk geen kooiconstructie in de auto dus je hond zit hoe dan ook het veligst op de achterbank. Zo'n inieminie zou ik wel in een bench doen oid.. of een autobox.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Hope
#3124785
Bij het ophalen op schoot houden. Later oefenen in de bench.

Maar bij mama weg, voor het eerst in een auto en dan helemaal alleen in een wiebelende bench? Nee, dat deed ik niet.
Door Lil
#3124791
Hope schreef: Bij het ophalen op schoot houden. Later oefenen in de bench.

Maar bij mama weg, voor het eerst in een auto en dan helemaal alleen in een wiebelende bench? Nee, dat deed ik niet.
Ja, dat hebben wij ook nooit gedaan. Benchtraining en autotraining komen later. Altijd pups met twee mensen gaan ophalen, zodat een persoon bij de pup kan zijn. Kan de pup misschien alsnog in een bench, maar dan wel met een persoon direct naast de pup ter geruststelling.

Herplaatsers gingen hier wel meteen in de bench in de auto. Nu was 1 al aan de bench gewend (maar kende geen auto, nou ja alleen van da) en de andere kende de auto super goed al vanuit de opvang. Maar een pupje vind ik heel anders.
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#3124796
Even ter geruststelling:
Van de fokker naar huis gaat manlief achter het stuur, dochterlief en ik op de achterbank. Met de pup in een dekentjes dat al in het nest ligt op schoot bij dochterlief. Dus dat gaat helemaal goedkomen.  :biggrin2:

Maar we willen hem wennen aan overal mee naar toe, dus ook mee in de auto van en naar school. En dan zit ie op de terug- of heenweg alleen met mij in de auto en dan wil ik 'm niet los in de auto hebben.
DAAR heb ik dan een bench of bakje of hoe zo'n ding ook heet voor nodig.
Door Tamara
#3124801
Dat wij ze ophaalden als pup hield 1 iemand ze goed vast op de achterbank, de andere reed.
Nu zitten ze in een Julius k9 harnas aan een hondenriem op de achterbank. geen haar op me hoofd dat ik ze in de laadruimte laat met al die bumperklevers  :drive1:
En een bench vindt ik ook gevaarlijk, wat als je te water gaat? Of de bench vliegt bij een ongeluk door de hele auto heen?  :'(
Laatst gewijzigd door Tamara op zo 14 jun 2015, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3124802
:o
Hebben jullie enig idee wat er gebeurt als je met een pup op schoot een aanrijding krijgt?
Die vliegt de hele auto door hoor. Al hou je 'm nog zo goed vast....

Wij hebben Scott in z'n transportbox gezet. Hij had een nestdoekje erbij en een knuffeltje. Ik heb de hele reis naast 'm gezeten en 'm door de tralies geaaid.
Gebruikersavatar
Door chery
#3124807
Ik heb mijn pup alleen opgehaald. Heb hem in een doosje op de geond bij de bijrijderskant gezet. Dekentje van het nest erin, hij kon er niet uitkomen, kon hem geruststellend toespreken, ging helemaal goed. Bij mij gaan ze ook veel mee in de auto. Eerste tijd heb ik hem zo vervoerd. Kluifje erbij. En hij vind autorijden totaal geen probleem. Toen samen met de oude hond achterin en nu zelfs alleen mee achterin, totaal geen probleem. Hij is nu 5 maanden.
Door Tamara
#3124809
pluk schreef: :o
Hebben jullie enig idee wat er gebeurt als je met een pup op schoot een aanrijding krijgt?
Die vliegt de hele auto door hoor. Al hou je 'm nog zo goed vast....

Wij hebben Scott in z'n transportbox gezet. Hij had een nestdoekje erbij en een knuffeltje. Ik heb de hele reis naast 'm gezeten en 'm door de tralies geaaid.
 

Dan is de enige oplossing een klein puppytuigje omdoen en aan een hondenriem doen..

Alleen zat onze auto helemaal volgepropt met mensen, dus vandaar dat ze los meegingen.
Misschien toch slimmer om ze aan een tuigje aan mijn riem te doen de volgende keer.
Laatst gewijzigd door Tamara op zo 14 jun 2015, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3124810
Ik ben met mijn eerste pups op schoot gaan zitten op de achterbank. Wat een drama :-X. Kotsend en rondkriebelend zaten ze op schoot, nauwelijks te hanteren. M'n een na laatste pup (Bisq - ik heb haar in Duitsland opgehaald, 11 uur rijden): in een kleine bench, kleedje erover, ernaast zitten, hand in bench en gaan met die banaan. Wat een verademing. Ik zou het weer zo doen, zou ik van buitenaf een pup aanschaffen.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3124812
Ik heb aardig grote honden dus een bench is hier geen optie. Ik heb voor beide dames een tuigje en een tussenstuk voor in de gordel gekocht. Ze kunnen wel bewegen maar mocht ik een ongeluk krijgen vliegen ze niet de auto door.
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#3124813
Dat laatste deden wij ook met onze Ridgebacks. Maar dit is een Maltezer.
Zo klein. Volgens mij hebben ze die tuigjes helemaal niet in de maltezerpuppiemaat  :biggrin2:
Maar dat is wel een goed plan voor later, als ie "groot" is.
Tot die tijd misschien  toch een kooitje/bench.
Maar wat dan? Zo'n plastic ding waarmee je met je kat naar de dierenarts gaat? Of is zo'n stoffen ook okee (die kan je opvouwen).
Een metalen wordt weer te zwaar, denk ik. En dat kost me misschien m'n bekleding van de auto.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door