Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3124379
Wie heeft een tip voor een boom met mooi donkerrood blad.
Hij moet niet enorm groot worden, zeg maar iets van 4-6 meter.
Doel is om iets minder inkijk van de naaste buren op het achterste stuk van de tuin te hebben.
Achter de tuin is een groot park vol met groene bomen, vandaar de wens voor een echt donker rood blad aan onze boom, zodat we contrast hebben.

Wij hadden vroeger een prachtige snoeibare rode malus in de tuin en in een andere tuin een dito prunus, maar als ik daar op google dan zie ik allerlei bomen van wie het blad al snel weer groen wordt.
Zo hebben we er inmiddels een in de tuin staan  miskoop - nauwelijks rood blad er aan gezien, dus die gaat er maar weer uit  >:(
Door Borke
#3124392
Roef & Hidde schreef: een rode esdoorn? ik heb er 1 in de voortuin en dat blad blijft echt diep rood.
of anders een rode hazelaar,maar dat is meer een grote struik(kan wel heel hoog worden)
Wat voor standplaats is dat, bij ons gaat het om een zonnige plek met goed gedraineerde (niet erg vochtige) grond.

Wij hadden 35njaar geleden een rode esdoorn en die was erg kwetsbaar en fragiel...  ::)
#3124406
de esdoorn staat op een erg warme droge plek en heb niet het idee dat hij daar erg van onder de indruk is  :)
volgens mij zijn het juist erg makkelijke bomen,maar hij staat pas 2 jaar dus de tijd zal het uitwijzen  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door