Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door CarolienPaco
#3124371
Sinds ik ben overgestapt van KVV naar vooral Barf, eet Paco vaak zand als we in het bos zijn. Waar kan dat op duiden en herkent iemand dit? Ikvind het wel vreemd, want eerder af hij nooit zand.
#3124498
Ik kan er ook echt bijna niks over vinden op internet, behalve dat zand soms mineraalrijk is... Wie weet vindt hij het (mede daarom) lekker?
Paco is 2,5. Ik geef nu weer een paar dagen per week KVV, maar vanochtend nam hij weer een grote hap zand in het bos.
Door ywa100
#3124886
Bedoel je met zand, grond of aarde of bedoel je echt zand?
Mijn honden hebben aarde uit de tuin gegeten, toen ik kvv voerde en nu voer ik kvv en barf.
De ene keer doen ze het wel en de andere keer niet en ik kan echt niet ontdekken waarom.
Ze krijgen ook groente e.d.

Ik heb toen IJslands zeewier gekocht (bij de paardendrogist ;) ) en een pot spirulina (poeder bij De Tuinen)
Ze krijgen van de spirulina een halve theelepel en van het zeewier 2 flinke theelepels per dag per hond,
sindsdien doen ze het niet meer.
Ik vermoed bij hen dat het dus toch een mineralen tekort was?

Misschien helpt het ook bij jouw hond!

Groetjes,
Yvonne
#3124939
Hij eet echt het zand uit het bos, dus geen potgrond of zoiets... Ik ga eens kijken wat 2 weken terug op oud voer doet, daarna kan ik ook wel eens kijken naar iets mineraalrijks als zeewier. Wie weet wil ie wel extra mineralen :)
Door Lizzy
#3124973
[quote="CarolienPaco"]
Hij eet echt het zand uit het bos, dus geen potgrond of zoiets... Ik ga eens kijken wat 2 weken terug op oud voer doet, daarna kan ik ook wel eens kijken naar iets mineraalrijks als zeewier. Wie weet wil ie wel extra mineralen :)
[/quote]

Doet hij dat steeds op dezelfde plek in het bos?
#3125000
Nee, net waar hij een gat graaft eigenlijk... Dus ook in verschillende omgevingen. Ik heb wel even de DA gebeld, en die zei dat het geen kwaad kan, zolang het bij af en toe een hap zand blijft. Wel een fijne gedachte, maar ik wil toch proberen de oorzaak te vinden. Ik denk nu of behoefte aan extra mineralen of een tic net als wat sommigen hebben met het knagen op stokjes of poep eten.
#3125245
De hond van mijn ouders ging grit en zand eten toen hij ziek werd. Ale, dat werd pas later duidelijk want de diagnose is toen veel te laat gesteld.  Die ging het echt dwangmatig eten, zodra hij de kans kreeg (dus buiten kwam) en verbieden ging zelfs niet. 
Die kreeg gewoon brok btw.
Nu weet ik niet of dat gelinkt was met zijn ziekte (auto-immuun bloedarmoede) en ik wil je ook niet ongerust maken, maar wilde het voor de volledigheid toch even vermelden. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door